خانه هوشمند به شما تجربه زندگی مدرن در مکانی را میدهد که در  آن همه کارها با یک فرمان صوتی ساده، حتی زمانیکه دور از خانه هستید، انجام میگیرد. برخی از ابزارهای (گجت) بسیار جالب در آن این امکان را برای شما فراهم می آورد که توسط سیستم اتوماسیون خانگی خود کارهای زیادی انجام دهید. بسیاری از آنها مربوط به سیستم امنیتی خانه میباشند.

در این مقاله، نحوه عملکرد هر یک از دستگاه های سیستم امنیتی در یک خانه هوشمند ارائه شده است.

درب بازکن های هوشمند

یکی از رایج ترین و مفیدترین دستگاه ها در سیستم امنیتی یک خانه هوشمند، درب بازکن های تصویری (دوربین دار) هوشمند است که دارای یک دوربین کوچک در کلید درب بازکن میباشد. هنگامی که کسی زنگ در را می زند – یا بسته به نوع سیستم، به در نزدیک میشود، درب بازکن هشداری به گوشی تان ارسال و دوربین را فعال می کند و از این رو، شما میتوانید صرف نظر از اینکه کجا هستید، تصویر آن شخص را به وضوح ببینید.

درب بازکن های تصویری بسیار مفیدند و دارای گزینه های زیاد و فوق العاده ای مانند Ring Video Doorbell، Vivint Doorbell Camera و August Doorbell Cam میباشند. ویژگی های مهم یک درب بازکن تصویری:

  • وضوح بالای تصویر
  • حسگر حرکت
  • قابلیت صوت دو طرفه

بیشتر بخوانید:  زنگ هوشمند بهتر است یا چشمی درب ؟

قفل های هوشمند

قفل های هوشمند هم برای امنیت و هم برای راحتی شما در یک خانه هوشمند عالی هستند و اگر جایی  کلیدهای خود را فراموش کردید، به شما کمک میکنند. آنچه آنها را هوشمند میسازد، توانایی شان در اتصال به گوشی هوشمند از طریق وای فای یا بلوتوث میباشد. از این رو میتوانید قفل درِ خانه خود را از هر جایی که هستید، باز یا بسته نمائید. خیلی از این قفل های هوشمند میتوانند نزدیک شدن گوشی شما را تشخیص و قفل در را به طور خودکار باز و بسته کنند. بنابراین میتوانید بدون نگرانی از قفل شدن در، رفت و آمد کنید.

انواع مختلفی از قفل های هوشمند وجود دارند. نوع اول قدیمی ترند و دارای یک صفحه یا صفحه لمسی میباشند که با وارد نمودن یک کد روی آن میتوانید قفل در را باز کنید. چند نمونه از آنها قفل دیجیتالی Samsung SHS-P718 و قفل کلیدی لمسی Schlage Camelot میباشند.

نوع دوم آنها صفحه نمایش ندارند، و در عوض توسط یک اپلیکشن در گوشی هوشمندتان، قفل در را باز و بسته میکنند. نمونه هایی از آنها عبارتند از Smart Lock Lock و Lockutron Bolt.

یکی از مهم ترین مواردی که هنگام انتخاب یک قفل هوشمند باید در نظر داشته باشید این است که آیا با کلید هم کار میکند یا خیر. بعضی افراد دوست دارند که قفل شان این آپشن را نیز داشته باشد، ولی همه قفل های هوشمند گزینه پذیرش کلید را دارا نیستند.

بیشتر بخوانید:  5 امتیاز شگفت انگیز استفاده از سیستم قفل درب هوشمند

دوربین های هوشمند

دوربین های هوشمند، مفهوم دوربین امنیتی سنتی را با قابلیت های بیشتر ارائه میدهند. در یک خانه هوشمند ، این دوربین ها را میتوان از طریق اتصال به Wi-Fi و با استفاده از یک اپلیکشن در گوشی هوشمند از راه دور مشاهده و کنترل کرد. بسیاری از آنها می توانند فیلم ها را در فضای ابری (Cloud) ذخیره کنند. این کار نیاز به انجام عمل دشوار ذخیره سازی در محل را از بین میبرد.

انواع زیادی از آنها وجود دارند. قبل از انتخاب باید بدانید دوربین های داخلی میخواهید یا دوربین های بیرونی. تفاوت اصلی آنها در ساختارشان است: دوربین های بیرونی (خارج از محل و در فضای باز) باید سالم بمانند، بدین معنا که میبایست بزرگ تر بوده و از مواد سخت تر مانند فلز ساخته شوند. دوربین های داخلی می توانند کوچکتر و دقیق تر باشند، چرا که ممکن است مورد ضربه قرار گیرند یا دستکاری شوند.

در هر صورت، دوربین های هوشمند باید دارای قابلیت های وضوح بالای تصویر، دید عریض، تشخیص حرکت و ضبط صدا باشند. به طور معمول، از قابلیت اتصال به Wi-Fi به عنوان یک ویژگی ضروری نام میبریم، ولی از آنجا که صحبت از دوربین های هوشمند است، Wi-Fi را حذف کردیم.

Nest Cam و Vimtag 361 HD از نمونه های فوق العاده دوربین های داخلی میباشند. در خصوص دوربین های بیرونی، Amcrest QCAM و ZOSI 960H را پیشنهاد میکنیم. همه آنها به خوبی برای شما کار میکنند.

بیشتر بخوانید:  9 مزیت استفاده از دوربین‌ مداربسته : قابلیت‌هایی فراتر از ضبط ویدئو

وسایل گرمایشی هوشمند

بسیاری از سیستم های امنیتی یک خانه هوشمند  شامل وسایل گرمایشی هوشمند هستند. این دستگاه های مفید میتوانند در صرفه جویی در انرژی به شما کمک کنند –  که هم برای محیط زیست مناسب است و هم برای کیف پول شما. آنها نیز مانند سایر قابلیت های خانه هوشمند، به شبکه Wi-Fi خانه شما متصل و توسط یک اپلیکشن در گوشی هوشمندتان کنترل می شوند.

یکی از مزیت های بسیاری از این وسایل گرمایشی در یک خانه هوشمند این است که آنها علاقه مندی های شما در مورد دما – مثلا اینکه دوست دارید صبح ها دمای خانه گرم تر باشد – و حتی اینکه چه زمان هایی در خانه هستید و چه مواقعی بیرون از خانه به سر میبرید را تشخیص میدهند. در نتیجه می توانند حتی بدون نیاز به بلند کردن انگشت، دمای خانه شما را در بهترین دمای ممکن نگه دارند. آنها همه این کارها را با راندمان بالا و در بعضی موارد با کاهش 30% یا بیشتر از مصرف انرژی انجام میدهند. مزیت آخر وسایل گرمایشی هوشمند توانایی آنها در ارسال هشدار در مواقعی است که دمای خانه شما بسیار بالا یا پایین میرود که میتواند نشانه وقوع آتش سوزی یا خطر انجماد لوله باشد.

بهترین وسایل گرمایشی هوشمند عبارتند از Thermostat Nest Learning و Thermostat Smart Ecobee3.

چراغ های هوشمند

چراغ های هوشمند جهت راحتی و امنیت بیشتر ساخته شده اند. آنها لامپ های LED دارای Wi-Fi هستند که می توانند از یک اپلیکیشن موجود در گوشی هوشمند کنترل شوند. می توانید آن ها را – به صورت دستی یا برحسب زمان –  روشن یا خاموش، نورشان ها را کم، و رنگ آنها را از میان تعداد زیادی رنگ انتخاب نمایید. و همه این کارها را می توان از هر مکانی انجام داد. دیگر لازم نیست قبل از رفتن به تعطیلات نگران این باشید که آیا فراموش کردید چراغی را خاموش کنید یا خیر.

بسیاری گزینه های مطمئن در خصوص انتخاب چراغ هوشمند وجود دارد، اما دو مورد از محبوب ترین آنها Philips Hue و Belkin’s WeMo میباشند. میتوانید چراغ ها را جداگانه یا همراه با سایر لوازم مورد نیاز خود برای راه اندازی آنها بخرید. قیمت شان ممکن است کمی گران باشند، اما به خاطر داشته باشید که آنها لامپ های LED هستند، بنابراین طولشان از لامپ های معمولی رشته ای بیشتر است. عمر لامپ های رنگی فیلیپس (Philips) به طور متوسط 15000 ساعت میباشد.

بیشتر بخوانید:  5 دلیل برای اینکه لامپ بعدی خانه شما باید یک لامپ هوشمند باشد

هشداردهنده های  هوشمند دود

آخرین نوع رایج سیستم امنیتی برای یک خانه هوشمند ، هشداردهنده هوشمند دود میباشد. این دستگاه ایده هشدار دهنده قدیمی دود را همراه با قابلیت اتصال به وای فای و تشخیص و اعلام محل دقیق آتش سوزی به عصر دیجیتال آورده است. مزیت این هشداردهنده ها در این است که آنها میتوانند به تلفن شما هشدار بفرستند. بنابراین حتی اگر دور از خانه باشید از هر مسئله ای آگاه خواهید شد. همچنین قادر هستید در صورت هشدار اشتباه آنها را در حالت سکوت قرار دهید – چه کسی حداقل یک بار هنگام آشپزی هشدار دود خود را خاموش نکرده است؟

بهترین گزینه های این گروه Nest Protect و Onelink Alert Alert می باشند. هر دوی آنها علاوه بر دود، مونوکسید کربن را نیز تشخیص میدهند و  به جای زنگ جیغ مانند، یک هشدار با صدای انسان برای تان میفرستند.

بیشتر بخوانید:  پرسش های متداول درباره سیستم هشدار آتش سوزی

اگر سوالی در مورد سیستم های اتوماسیون خانگی دارید، با کارشناسان ما در پیشروالکترونیک پایدار تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست