لامپ هوشمند مانند LED ها ساده نیست و فقط در یک پریز قرار نمیگیرد تا اتاقتان را مانند روشنایی معمولی روشن کند.لامپ هوشمند قادر به انجام کارهای بیشتری است.  آنها می توانند به صورت بی سیم با برنامه های تلفن ارتباط برقرار کنند، قابلیتی که راه امکانات بسیاری را باز میکند.

در اینجا به تعدادی از قابلیت های لامپ هوشمند میپردازیم.

کم نور هستند

یکی از ویژگی های اصلی لامپ هوشمند این است که شما می توانید نور بسیاری از آنها را بدون نیاز به نصب کلیدهای نور کم کن (dimmer switch) کم کنید. به سادگی  لامپ هوشمند با قابلیت کم کردن نور را به لامپ ها و یا لوستر خود متصل کرده و آن ها را با استفاده از برنامه مربوطه ی لامپ، کم نور و یا روشن کنید.

آنها را می توان از هر جا کنترل کرد

بعضی از لامپ های هوشمند مانند LED Belkin WeMo و GE Link Bulbs دارای ویژگی برنامه ریزی هستند که به شما امکان میدهد که وقتی خانه نیستید، روشنایی را کنترل کنید. این ویژگی امنیتی جهت مواقعی که در تعطیلات به سر میبرید، عالی است، چرا که منزلتان هرگز خالی به نظر نمیرسد. همچنین بدون روشن گذاشتن چراغها و مصرف برق، وارد خانه ای روشن میشوید. اکثر مارک های روشنایی، دارای مرکزی هستند که قادر است همه چراغ های تان را همزمان متصل کند تا همه ی آنها را بتوان با یک برنامه کنترل کرد.

رنگ را تغییر میدهند

کم نور کردن چراغ ها خوب است ولی میتوانید یه قدم فراتر نیز بردارید. بسیاری از لامپ های هوشمند رنگ را نیز تغییر می دهند. در واقع، برخی از آنها، از جمله لامپ LED Flux Smart، قادر هستند بیش از 16 میلیون رنگ تولید کنند. با استفاده از گردونه رنگ آمیزی در برنامه لامپ، می توانید رنگ دقیقی را که می خواهید انتخاب کنید. Siri حتی قادر است توسط Philips Hue هر زمان که میخواهید، نور را تغییر دهد.

چرا یک لامپ هوشمند را میخواهید که تغییر رنگ میدهد؟

آیا می خواهید فضای اتاق را گرم کنید؟ رنگ چراغ خود را به زرد طلایی تغییر دهید.

آیا می خواهید آن را خنک نگه دارید؟ رنگ چراغ خود را به آبی تغییر دهید.

طی مهمانی می توانید رنگ تم خود را با نور مطابق سازید.

از رنگ دیوار خود بیزارید؟ آن را بدون نقاشی با اضافه کردن کمی رنگ آبی، زرد یا قرمز با شدت کم به روشنایی روزمره خود تغییر دهید.

بیشتر بخوانید:  کلید هوشمند چیست؟ با روش جدید روشن کردن خانه‌تان آشنا شوید

برخی از آنها قابلیت پخش موسیقی دارند

تصور کنید اسپیکر نداشته باشید ولی بتوانید آهنگ های خود را در همه اتاق های خانه گوش دهید. اسپیکرهای داخلی لامپ هوشمند قادر به انجام این کار هستند.

به عنوان مثال، Playbulb Color دارای چراغهایی است که رنگها را به گونه ای تغییر میدهد که با حالت موسیقی پخش شده از اسپیکرهایش مطابقت داشته باشند. این مثل مهمانی در یک لامپ است.

بنا به تجربه من، تنها مشکل اینلامپ هوشمند نداشتن صدای بالا میباشد. نمی توانید وقتی از اتاقی به اتاق دیگر میروید، آن را بشنوید. هرچند برای اتاق نوجوانان مناسب میباشد. اگر خواستار کیفیت صدای بهتر هستید و چراغ های رنگارنگ نمیخواهید، Pelse Sengled یک انتخاب عالی است. این لامپ دارای صدا با کیفیت است و همچنین کم نور می باشد.

لامپ هوشمند می تواند به بهبود خوابتان کمک کند

لامپ هوشمند حتی می تواند خواب شما را بهبود بخشد. C Sleep چندین درجه از رنگ منتشر میکند که جهت کمک به تنظیم تولید ملاتونین طبیعی در بدن طراحی شده است. نور آن سطح ملاتونین شما را در طول روز کاهش و زمانی که به تخت خواب میروید، افزایش میدهد. Lighting Science لامپ دیگری است که نور آرامش بخش منتشر میکند که ریتم روزانه طبیعی تان را بهم نمیزند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست