ما میدانیم که اکنون، شما مایل به نصب یک سیستم هشدار آتش سوزی در منزل خود هستید. به همین دلیل، برای کمک به شما در امر تصمیم گیری، به متداول ترین پرسش ها درباره سیستم های هشداردهنده ی آتش  پاسخ داده ایم.

اگر قصد خروج از منزل را داشته باشم، چطور باید سیستم امنیت منزل و سیستم هشدار آتش سوزی را مدیریت کنم؟

جدیدترین و بدیع ترین سیستم های امنیت منازل در دنیای امروز، با استفاده از فناوری تلفن همراه قابل دسترسی و مدیریت هستند. شما میتوانید در هر مکان و زمان، هشدار آتش سوزی را بلادرنگ از طریق ویدئو، پیام کوتاه یا ایمیل دریافت کنید. در نتیجه، در تمام شرایط، خیالتان آسوده خواهد بود.

اگر دستگاه، بصورت تصادفی و اشتباهاً اعلام هشدار کند یا هشدار کاذب رخ دهد، چه اتفاقی خواهد افتاد؟

اکثر شرکت های ناظر بر امنیت، پیش از تماس با پلیس یا اداره ی آتش نشانی، با مالک خانه تماس میگیرند تا درصورت وقوع هشدار کاذب، از اعزام نیروهای امداد جلوگیری کنند. بعلاوه، شما میتوانید با مرکز نظارت تماس بگیرید و به ایشان بگویید که هشدار آتش سوزی، کاذب بوده است. ایشان شما را راهنمایی خواهند کرد.

آیا پس از نصب سیستم هشدار آتش سوزی ، امکان تعویض شرکت ناظر بر امنیت وجود دارد؟

اگر به هر دلیل، قصد تعویض شرکت ناظر بر امنیت را دارید، میتوانید به تأمین کننده ی دیگری مراجعه کنید. اما بدین نکته توجه داشته باشید که اکثر شرکت ها، پس از نصب دستگاه، طی یک دوره ی معین بصورت اجباری بر امنیت دستگاه نظارت خواهند کرد.

آیا اگر خط تلفن ثابت نداشته باشم، میتوانم یک سیستم هشدار آتش سوزی نصب کنم؟

برخی از شرکت ها، حتی به خانه هایی که فاقد خط تلفن ثابت هستند نیز سیستم هشدار آتش سوزی را عرضه میکنند. سیستم های امنیت منازل میتوانند از فناوری سلولار استفاده نمایند. این فناوری به گونه ای طراحی شده است که در زمان وقوع آتش سوزی و فعال شدن هشدار، یک سیگنال سلولار به مرکز نظارت ارسال می شود.

آیا میان هشداردهنده آتش سوزی و سیستم  هشدار آتش سوزی ، تفاوتی وجود دارد؟

هشداردهنده آتش سوزی، دستگاهی است که یک سیگنال صوتی از خود منتشر میکند تا افراد را از وقوع آتش سوزی احتمالی باخبر کند. سیستم هشدار آتش سوزی، مجموعه ای از دستگاه های هشداردهنده است که بصورت پیوسته با یکدیگر عمل میکنند و سیگنال های هشداردهنده ی صوتی و تصویری از خود منتشر می نمایند. این دستگاه ها، توسط حسگرها (شناساگرها)ی گرما و دود فعال میشوند.

بیشتر بخوانید:  سیستم های هشدار آتش سوزی در منازل

سیستم وایرلس (بی سیم) بهتر است یا سیستم دارای سیم سخت افزاری؟

پیش از انتخاب یک سیستم مناسب برای منزل، باید به چند نکته توجه کنید. ساختار و معماری منزل شما، یکی از عامل های مهم و مؤثر در تصمیم گیری به شمار می آید. به عنوان مثال، دستگاه های وایرلس باید با پنل هشدار ارتباط برقرار کنند؛ اما دیوارها مانع از عبور سیگنال های وایرلس میشوند و سیستم نمیتواند به درستی عمل نماید. اگر سیستم های دارای سیم سخت افزاری را ترجیح میدهید، باید فضای کافی برای سیم کشی در اختیار داشته باشید. علاوه بر این، عملیات سیم کشی برای راه اندازی این سیستم ها نیز تخصصی و دشوار است.

به این نکته توجه داشته باشید که هردوی این سیستم ها میتوانند نیازهای حالِ حاضر شما را مرتفع سازند؛ در آینده نیز میتوانید از طریق بسط و توسیع سیستم ها، آنها را با اقتضاهای امنیتی زمان سازگار کنید.

آیا پس از نصب یک سیستم هشدار آتش سوزی در منزل، بهای حق بیمه  پرداختی به اداره بیمه کاهش پیدا میکند؟

بسیاری از شرکت های بیمه، به اهمیت نصب سیستم های هشدار آتش سوزی در منازل و تأثیر آنها بر کاهش خطرات واقف هستند؛ و به همین دلیل، برای مالکان خانه های مجهز به این سیستم ها، حق بیمه کمتری منظور میکنند.

اگر قصد اسباب کشی و نقل مکان به خانه جدید را داشته باشم، تکلیف سیستم هشدار آتش سوزی چه خواهد بود؟

حسب نوع سیستم های هشدار آتش سوزی و قرارداد منعقده با تأمین کننده، امکان انتقال سیستم به منزل جدید وجود دارد. اگر قصد فروش منزل کنونی خود را دارید، اطلاعات مربوط به تجهیزات امنیتی منزل و مراتب قرارداد با شرکت تأمین کننده را در مبایعه نامه ذکر کنید؛ این تجهیزات، یک امتیاز بزرگ برای منزل به شمار می آیند.

در زمان وقوع آتش سوزی، نقش هر ثانیه در حفظ جان و اموال انکارناپذیر است. حوادث آتش سوزی میتوانند تمام دارایی تان را از شما بگیرند. بهترین راه برای پیشگیری از این فاجعه آن است که خودتان را برای آن آماده کنید؛ و برطبق بودجه خود، یک سیستم های هشدار آتش سوزی در منزل خود نصب نمایید.

بدیع ترین سیستم های امنیت منازل در دنیای امروز، با استفاده از فناوری تلفن همراه قابل دسترسی و مدیریت هستند. شما میتوانید در هر مکان و زمان، هشدار آتش سوزی را بلادرنگ از طریق ویدئو، پیام کوتاه یا ایمیل دریافت کنید. در نتیجه، در تمام شرایط، خیالتان آسوده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست