گیت اتوماتیک با تنظیم تردد به منطقه حفاظت شده، امنیت را فراهم می کند. اغلب این گیت ها در محل ورودی محوطه ساختمان یا تاسیسات به کار برده می شوند وعمدتا تردد وسایل نقلیه را مانند یک نگهبان تحت نظر دارند.
به عنوان مثال، یک واحد از یک کارخانه بزرگ می تواند گیت اتوماتیکی در قسمت ورودی خود نصب کند تا عبور و مرور وسایل نقلیه را در محوطه ساختمان تحت کنترل و مدیریت بگیرد. یا از گیت اتوماتیک مجزا برای پارکینگ کارکنان و پارکینگ عمومی استفاده کند.

گیت اتوماتیک معمولا دو قسمت را شامل می شود: یکی گیت و دیگری اپراتور گیت. راه ورود ساختمان به گیت ورودی محدود می شود و این گیت عمدتا از آهن یا سیم توری ساخته شده است تا با حصارها هماهنگی داشته باشد. اپراتور، دستگاهی است که گیت را با کمک نیروی برق و بدون نیاز به کمک دستی باز و بسته می کند.

بیشتر بخوانید:  گیت اتوماتیک و سیستم کنترل ورود و خروج

بیایید نگاهی به انواع گیت های اتوماتیک داشته باشیم:

گیت های کشویی:

این نوع گیت ها معمولا برای مغازه ها و ساختمان های اداری کوچک مورد استفاده قرار می گیرد. گیت های کشویی با حرکت لغزشی به سمت جلو و عقب باز و بسته می شوند. غلطک هایی در پایین در نصب می شوند تا وزن در را تحمل کند و در بر روی مسیر فلزی بر روی سطح زمین حرکت کند. این گیت ها با عنوان هایی چون “گیت های غلطان” و یا “گیت هایی با غلطک های V شکل” نیز شناخته شده اند.

گیت های اسلایدی:

این گیت ها به گیت های کشویی شباهت دارند، اما غلطک هایی را که  گیت بر روی آن حرکت می کند را ندارند. در عوض وزن گیت های طره ای بر ریل هایی است که از داخل حصارها شروع می شوند. این گیت ها در هنگام حرکت تعادل خود را حفظ می کنند و چون معمولا بر روی غلطک حرکت نمیکند, اصطحکاکی که باعث اخلال در حرکت در می شود وجود ندارد.

گیت های لولایی:

گیت های لولایی مانند درهای معمولی به یک طرف آویخته شده اند و باز و بسته می شوند. آنها را می توان به سمت بیرون یا داخل بازکرد وعمدتا کاربرد مسکونی دارند، چرا که به آسانی نصب می شوند و تقریبا کم هزینه هستند.

گیت اهرمی (مخصوص تردد خودرو):

اهرم عمودی شکلی است که در داخل و خارج از قسمت ورودی عمدتا تردد وسایل نقلیه را کنترل می کند؛ از آنجا که پریدن یا عبور از کنار گیت به راحتی امکان پذیر است; برای آن ها کاربرد حفاظتی نمی توان متصور بود. کاربرد اصلی آن ها عمدتا کنترل ورود و خروج از پارکینگ یا مانعی جهت ایجاد محدودیت برای ورود به پارکینگ است.

گیت تاشو دوتایی:

این گیت ها عمدتا از دو صفحه یکسان تشکیل شده و هنگامی که گیت را باز می کنیم، دو صفحه گیت به عقب تا می شوند و تردد صورت می گیرد. اغلب این گیت ها از دو لنگه که هر کدام در یک طرف قسمت ورودی قرار می گیرند، تشکیل می شوند. در بعضی از مدل ها از ریلی که در بر روی آن حرکت می کند استفاده می کنند که در بالا یا پایین در قرار می گیرد. سرعت باز و بسته شدن انها نسبتا بالا است; بنابراين باید با یک سرعت مشخص و هماهنگ با هم باز شوند تا مشکلی پیش نیاید.

گیت های بالارو عمودی:

گیت های بالارو عمودی ظرفیت حرکت به سمت بالا و پایین را به صورت عمودی دارند. در این مدل, گیت به اندازه کافی به سمت بالا حرکت می کند تا تردد ماشین ها در زیر آن انجام شود. این درها ایده آل مکان هایی هستند که محدودیت فضا وجود دارد. درهای بالارو عمودی با وجود ظاهر صنعتی که دارند نسبتا کمتر مورد توجه قرار می گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست