اگر می خواهید به یک خانه جدید نقل مکان کنید و یا به دنبال بالا بردن امنیت خانه یا بهبود شکل ظاهری آن هستید، گیت اتوماتیک و سیستم کنترل ورود و خروج یک راه حل مقرون به صرفه و بلند مدت است.

بیشتر بخوانید:  گیت اتوماتیک و مزایای استفاده از آن برای مغازه و ساختمان اداری

در خانه های مسکونی اساساً دو نوع گیت وجود دارد:

گیت اتوماتیک کشویی و دولنگه لولایی

زمانی که باید بین دو نوع گیت یکی را انتخاب کنید، ملاک های متنوعی برای انتخاب هر یک وجود دارد. مهمترین ملاک، ابعاد قسمت ورودی به گاراژ است که گیت باید در آنجا نصب شود.
برای نصب گیت اتوماتیک لولایی، باید محاسبه شود که آیا فضای کافی در هر دو طرف گیت ورودی وجود دارد یا نه. علاوه بر فضای کافی برای باز شدن گیت، باید جای پارکینگ را هم در نظر گرفت. به همین دلیل است که گیت اتوماتیکی که بر روی لولا می چرخد، فقط مناسب گاراژهایی است که فضای بیشتری برای فضای حرکتی گیت دارند. گیت اتوماتیک کشویی، نیازی به فضای وسیع و هموار ندارد ولی در عوض در امتداد طولی حرکت می کند. بنابراین گیت اتوماتیک کشویی برای خانه هایی که فضای مانور زیادی در امتداد طولی دارند، ایده آل هستند.
به مکانیسمی که باعث باز شدن گیت می شود، اپراتور گفته می شود. انواع مختلفی از مکانیسم ها و موتورها در دسترس هستند. گیت های لولایی برای باز و بستن کردن گیت به دو اپراتور و گیت های کشویی فقط به یک اپراتور نیاز دارند. موتور مناسب هر گیت به اندازه گیت، سرعت باز شدن و سطحی که گیت و اپراتور بر روی آن قرار می گیرند، بستگی دارد.
یک باور اشتباه و غیرعلمی در رابطه با نصب گیت اتوماتیک این است که آن را نمیتوان بر روی سطح پوشیده از سنگ ریزه نصب کرد؛ در حالیکه، پیشرفت های حاصل از تکنولوژی باعث حرکت کشویی بی نقص حتی بر روی سطوح غیر اسفالت شده است. این دستاورد با کمی سختی و بر روی موتورهای خودکار نصب شده بر پایه گیت امکان پذیر است.
کارشناس محلی تامین کننده تجهیزات الکترونیکی گیت های گاراژی ، محل قرارگیری گیت را بررسی می کند. این کارشناس، از زوایای مختلف راه ورودی به پارکینگ را همزمان با نیازسنجی برای ایجاد تغییرات احتمالی، مورد توجه قرار می دهد.
پس از آنکه ایده کلی در رابطه با سبک و طراحی درها شکل گرفت، درهای مختلفی متناسب با مشخصات دقیق ورودی گاراژ شما ساخته می شود. این امکان در هنگام انتخاب نوع گیت، موتور مناسب و لوازم جانبی که باعث می شود گیت اتوماتیک جدید به بهترین حالت کار گذاشته شود، به شما کمک خواهد کرد. سیستم کنترل ورود و خروج انتخابی شما در کنار گیت قرار خواهد گرفت تا امکان ورود اتوماتیک را تسهیل کند.
موتور گیت همراه با تعداد متناسبی سنسور که برای بازکردن گیت ضروری است، بر روی آن نصب می شود.
انواع مختلفی از سیستم های کنترل اتوماتیک همچون کنترل از راه دور، صفحه‌شماره، فرستنده سلولی و کنترل دستی وجود دارد. نصب سیستم بر روی گیت ورودی آسایش و راحتی را به ارمغان می آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست