زنگ‌ درب هوشمند مانند دیگر زنگ درب ها عمل می‌کنند، اما دارای یک دوربین فیلمبرداری اند که با مشاهده هر حرکتی یا با به صدا در آمدن زنگ منزل به شما هشدار می‌دهند. اگرچه اکثر کاربردهای این ابزار کاملا ابتدایی است، اما قطعا ویژگی‌ها و ترفندهایی هم دارد که ممکن است از آنها اطلاع نداشته باشید.
برخی مدل‌ها تجهیزات جانبی هم دارند مانند دوربین‌های مستقل. در ادامه به مشخصات متفاوت برخی از این محصولات و عملکرد آنها می‌پردازیم.

اشتراک گذاری دسترسی با سایر کاربران

اگر تعداد افراد خانه چند نفر باشد، بد نیست تک تک آنها بدانند چه کسی و چه زمانی زنگ خانه را زده است. خوشبختانه اپلیکیشن زنگ درب هوشمند شما این امکان را فراهم می‌کند.
با وارد شدن به اپلیکیشن و انتخاب گزینه “کاربران مشترک”، می‌توانید امکان دسترسی افراد دیگر را فراهم کنید. آنها باید یک حساب کاربری برای خودشان ایجاد کنند، که فرآیندی سریع و آسان است.

تنظیم حساسیت حرکتی

زنگ درب هوشمند نه تنها هر زمان زنگ خانه به صدا در بیاید به شما اطلاع می دهد، بلکه همچنین هر حرکتی را دم درب خانه شناسایی کرده و هشدار می‌دهد، فرقی نمی‌کند کسی زنگ بزند یا نه. این قابلیت برای زمان‌هایی که پست‌چی بسته را دم درب می‌گذارد و اکثر مواقع فراموش می‌کند زنگ بزند بسیار مفید است.
برای تنظیم حساسیت تشخیص حرکت، وارد اپلیکیشن شده و Motion Settings > Zones and Ranges را انتخاب کنید. از آنجا، می‌توانید حساسیت مناطق مختلف مانند چپ، مرکز و راست را به دلخواهتان تنظیم کنید.
برای نمایش زنده آن را به سیم کشی موجود زنگ خانه متصل کنید
زنگ درب هوشمند مجهز به یک باتری داخلی هستند که امکان کار کردن بدون نیاز به سیم کشی موجود در درب ورودی را فراهم می‌کند (اگر مثلا بخواهید زنگ قبلی را هم داشته باشید). با این حال، اگر می‌خواهید از تمام ویژگی‌های زنگ هوشمندتان استفاده کنید، باید حتما آن را به سیم کشی اصلی درب متصل کنید.
به عنوان مثال، نمایش زنده یک ویژگی بسیار مفید است که صرفا با استفاده از باتری قابل استفاده نخواهد بود. با اتصال دستگاه به سیستم زنگ اصلی، برق لازم برای ضبط ویدیوی زنده همیشه فراهم می‌شود. در حالی که اگر وابسته به قدرت باتری باشد، فقط با تشخیص حرکت و یا به صدا درآمدن زنگ امکان مشاهده زنده را خواهید داشت.

فراموش نکنید دستگاه را مجددا شارژ کنید (اگر وابسته به باتری است)

اگر تصمیم گرفتید دستگاهتان را به سیمکشی مرکزی وصل نکنید و فقط وابسته به باتری عمل کند، باید هر چند ماه یکبار آن را شارژ کنید.
اپلیکیشن به شما میزان باتری باقیمانده را نشان می‌دهد و با کم شدن باتری هشداری دریافت خواهید کرد. بعلاوه شارژ کردن آن کار چندان آسانی نیست (و هنگام شارژ شدن نمی‌توانید از آن استفاده کنید)، اما طبق روال باید آن را از یونیت جدا کنید و یک کابل میکرو یو اس بی را به پورت پشت دستگاه وصل کنید.

بیشتر بخوانید:  13 مزیت برتر استفاده از دوربین‌ درب بازکن تصویری بی سیم

اتصال به IFTTT برای قابلیت‌های بیشتر

اگر می‌خواهید از کلیه قابلیت‌های دستگاه زنگ درب هوشمند خود استفاده کنید، می‌توانید آن را به IFTTT متصل کنید، که تمام محصولات و خدمات را برای اتوماسیون کامل با هم ادغام می‌کند.
موارد زیادی را می‌توانید بر اساس کارکرد زنگ درب هوشمند کنترل کنید. مثلا، با به صدا در آمدن زنگ خانه چراغ‌های خانه چشمک بزنند (برای افراد ناشنوا بسیار مفید است)، یا با تشخیص هر حرکتی دم درب چراغ بیرونی روشن شود. با اتصال به IFTTT دنیای جدیدی برویتان باز شده و قابلیت‌های جالب بسیاری به زنگ درب هوشمند اضافه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست