آیا هنوز از درب بازکن تصویری بی سیم استفاده نمی‌کنید؟ اگر نه، پس باید بدانید سلامت و اموال خود را در معرض خطر بزرگی قرار داده‌اید. هرچقدر هم به مسائل ایمنی شخصی و خانه خود آگاه باشید و راهنمایی‌های افزایش امنیت خانه را دنبال کنید شاید بازهم کافی نباشد.

مزاحمان همیشه در جستجوی کوچکترین نقص در سیستم امنیتی شما هستند. آنها بخوبی با تکنولوژی و سیستم امنیت خانه که مانع از انجام کارشان می‌شود آشنایی دارند.

استفاده از دوربین بی سیم ویدیویی درب منزل یعنی همیشه از بابت حفظ امنیت خانه‌تان مطمئن هستید. نصب این دستگاه بسیار آسان است اما می‌تواند منافع شگفت انگیز بسیاری بهمراه داشته باشد.

در این مقاله به برخی مزایای برتر نصب دوربین بی سیم می‌پردازیم و امیدواریم با خواندن این نکات بیشتر بر انتخاب دستگاه امنیتی هوشمند خانه‌تان تمرکز کنید.

بیشتر بخوانید:  مزایای یک سیستم امنیت تعاملی برای منزل شما

مزایای استفاده از درب بازکن تصویری بی سیم

نکات زیر دلایل قانع کننده‌ای برای تشخیص جایگاه ایمنی و امنیت خانه شما هستند:

1.ارسال سیگنال دیجیتال به سارق

وجود یک درب بازکن تصویری بی سیم در خانه نشانه واضحی برای سارقین نسبت به متوقف کردن عملیات سرقت است. سارقین بیشتر به دنبال اهدافی هستند که بدانند موفقیت آمیز خواهد بود. به محض اینکه سارقین متوجه شوند سیستم امنیتی خانه فراتر از قابلیت‌های آنهاست، طرح خود را روی خانه دیگری متمرکز خواهند کرد، چون قبل از اقدام به سرقت، تمام امکانات ایمنی موجود را بررسی می‌کنند. بنابراین، دوربین بی سیم درب بازکن تصویری مانند یک سیگنال دیجیتال برای امنیت خانه شما عمل می‌کند.

2. درب بازکن تصویری حساس به حرکت خودکار

برخی مدل‌های درب بازکن تصویری دارای حساسیت به حرکت خودکار، لنز دوربین‌های واید، سازگاری با Wi-Fi، مقاومت در برابر آب و هوا و سنسور حرکت قابل تنظیم هستند. این دوربین‌ها دارای سطح پیشرفته امنیتی با طراحی فوق العاده باریک هستند. همچنین قابلیت دید در شب، ویدئوی زنده و مکالمه دو طرفه هم دارند. بعلاوه مناطق هشدار قابل تنظیم و اتصال Wi-Fi آسانی دارند. یعنی می‌توانید منطقه  حساسیت حرکتی را روی مهم‌ترین مناطق مدنظرتان تنظیم کنید. در هر زمان، در هر موقعیت عادی و یا غیرعادی، درب بازکن تصویری بی سیم می‌تواند امکان تماشای خانه یا پاسخ دادن به زنگ در را از هر نقطه‌ای برایتان فراهم کند.

3.به عنوان یک ایست بازرسی دیجیتال عمل می‌کند

با داشتن چنین درب بازکن تصویری هیچ بازدیدکننده‌ای را از دست نخواهید داد. داشتن این تکنولوژی مثل داشتن ایست بازرسی یا نگهبان است، هم حواسش به بازدیدکنندگان هست و هم مزاحمان را دور می‌کند. لنز واید دوربین آیفون‌های بی سیم حساس به حرکت خودکار تمام منطقه جلوی در را پوشش می‌دهد. سنسورها با مشاهده هر حرکتی بلافاصله هشدار می‌دهند. سیستم صحبت دو طرفه دوربین Wi-Fi بی سیم به شما کمک می‌کند به بازدید کنندگان واقعی خود خوش آمد بگویید و غریبه‌های ناخواسته را دور کنید.

4.روی پلتفرم‌های عامل مختلف کار می‌کند

دوربین بی سیم به گوشی‌ یا سایر دستگاه‌های هوشمند متصل می‌شود. یعنی هر کجا اینترنت داشته باشید امکان دسترسی به آن را خواهید داشت. سازگار با سیستم عامل‌های Windows 10، Android، iOS و Mac OS موجود در تلفن‌های همراه است. همه مدل‌های آن با به صدا در آمدن زنگ در خانه یا دریافت هر حرکتی در سنسور دوربین Wi-Fi به شما اطلاع می‌دهند.

5.بسیار مقرون به صرفه است

دوربین درب بازکن تصویری بی سیم کاملا مقرون به صرفه است. اگر کل ارزش تمام مزایای آن را محاسبه کنید، فراتر از تخیل شما خواهد رفت. هزینه‌ای که برای این دستگاه کوچک پرداخت می‌کنید به نسبت بهره وری آن ناچیز است. نکته مهم‌ توجیه خرید این محصول آنست که دیگر لازم نیست نگران سرقت یا مزاحمان باشید. تز نظر روحی با داشتن آخرین تکنولوژی امنیتی، اعتماد به نفس بیشتری در زندگی روزمره خواهید داشت.

6.ذخیره شواهد و مدارک

دوربین درب بازکن تصویری بی سیم به عنوان منبع شواهد عمل می‌کند. اگر واقعا اتفاق بدی بیافتد، می‌توانید فیلم ویدئویی را بعنوان مدرک به پلیس نشان دهید. حتی اگر خود دستگاه به سرقت رفته باشد، دستگاه تلفن همراه متصل شما می‌تواند در ارائه شواهد و مدارک مشابه و شناسایی سارقین کمک کند. این شواهد همچنین می‌تواند برای دریافت خسارت بیمه هم به شما کمک کند.

7.پیگیری از راه دور

چه داخل خانه باشید چه خارج خانه فرقی نمی‌کند، پستچی می‌تواند ادعا کند که با بسته درب خانه شما است. در این شرایط دوربین می‌تواند شواهد محکمی از ثبت این لحظه ارائه دهد. درواقع در زمان دقیق نشان می‌دهد که فرد مورد نظر دم در آمده یا نه. وقتی خانه نیستید و دوربین زنگ در به گوشی هوشمند شما متصل است، می‌توانید حتی بطور واضح ببینید بسته توسط پستچی کجا قرار گرفته است. بعد از اینکه از تحویل بسته مطمئن شدید، می‌توانید به سرعت به خانه برگردید تا بسته را قبل از دزدیده شدن نجات دهید.

8.با دستیار صوتی الکسای آمازون کار می‌کند

می‌توانید با اتصال دوربین ویدیویی بی سیم از طریق صدا به دستگاه الکسا متصل شوید و خانه خود را کنترل کنید. Amazon Echo Show یک دستگاه هوشمند دیگر است که می‌تواند به شما کمک کند. یا می‌توانید فورا از الکسا بخواهید در ورودی را به شما نشان دهد. وقتی سنسور آیفون تشخیص دهد که کسی در حال آمدن است، می‌توانید با تلفن همراه‌تان متصل شده و بلافاصله به او پاسخ دهید. ترکیب دوربین آیفون بی سیم و الکسا رویای کنترل خانه هوشمند را برآورده می‌سازد.

9.با شناسایی بازدید کنندگان در زمان صرفه جویی کنید

هر زمان ممکن است شخصی زنگ خانه را بزند در حالی که شما حسابی در خانه درگیر هستید. اگر دوربین ویدئویی بی سیم آیفون‌تان به گوشی هوشمند شما متصل باشد، می‌توانید فرد پشت در را ببینید. چه دستتان بند باشد چه درگیر امور خانه باشید، با دیدن فرد روی گوشی هوشمندتان می‌توانید تصمیم نهایی را بگیرید. اگر بازدید کننده فرد غریبه باشد، با نادیده گرفتن او به کارتان ادامه داده و در وقت‌تان صرفه جویی کنید، و فقط درصورت مشاهده دوستان یا خانواده اجازه ورود دهید.

10.پشتیبانی از IFTTT

IFTTT یک سرویس رایگان مبتنی بر وب است. می‌توانید از آن برای اتصال زنگ هوشمند درب بازکن تصویری بی سیم‌تان بمنظور ایجاد زنجیره‌ای از پیام‌های شرطی ساده استفاده کنید. در صورت هر گونه نیاز اضطراری یا اتفاقی این سرویس به کارتان می‌آید. حداقل 29 راه برای استفاده از IFTTT در دوربین درب بازکن تصویری بی سیم برای مدیریت خانه هوشمند شما وجود دارد. سپس، تمام دستگاه‌های هوشمند می‌توانند به طور هماهنگ کنترل شگفت انگیز منزل شما را فراهم کنند. قابلیت زیادی برای تنظیم دستور العمل‌ها وجود دارد تا اپلت شما بتواند طبق این تغییرات عمل کند.

بیشتر بخوانید:  آنچه باید هنگام خرید درب بازکن های تصویری در نظر بگیرید

11.مراقبت از ورود و خروج کودکان

ایمنی در ورودی بسیار مهم است، بخصوص وقتی همیشه احتمال وجود یک غریبه بصورت غیرمنتظره وجود داشته باشد. اعضای خانواده، به ویژه بچه‌ها به مسائل امنیتی خانه توجه ندارند. آنها دلشان می‌خواهد به مدرسه بروند یا هر چند بار که می‌خواهند به خانه دوست همسایه بروند و بیایند. یک مادر درگیر با استفاده از دوربین بی سیم دم در می‌تواند رفت و آمد بچه‌هایش را کنترل کند. روشی بسیار دلپذیر برای نگهداری از راه دور بچه‌ها با کمک دوربین درب بازکن تصویری درب منزل.

12.هزینه بیمه را کاهش می‌دهد

در تکنولوژی خانه هوشمند، دوربین بی سیم زنگ خانه نقطه عطفی بحساب می‌آید. در حالی که با نصب یک سیستم امنیتی دوربین درب بازکن تصویری خیالتان از بابت امنیت خانه راحت است، قابلیت مثبت دیگری هم دارد. شرکت‌های بیمه این موقعیت‌ها که هزینه بیمه کم می‌کنند را دوست دارند. آنها با پیشنهاد تخفیف صاحب خانه‌ها را تشویق به استفاده از این سیستم امنیتی می‌کنند.

13. برآوردن استانداردهای زندگی با امنیت کامل

دوربین بیسیم درب ورودی فراتر از یک سیستم امنیتی ساده است. ارزش بسیاری به سیستم امنیتی شما اضافه می‌کند و باعث افزایش اعتبار آن می‌شود. یعنی درواقع امنیت خانه خود را با استفاده از تکنولوژی هوشمند بهبود داده‌اید. به خاطر چنین مزیتی خریداران هنگام مذاکره پرداخت چندان چانه نمی‌زنند.

نکته نهایی

از لحاظ امنیت و ایمنی زندگی، امروزه استفاده از دستگاه‌های ترکیبی هوشمند مدیریت خانه اجتناب ناپذیر است. در حال حاضر، حفظ امنیت خانه با استفاده از دوربین‌های بی سیم ویدیویی درب منزل بسیار آسان شده است. شما می‌توانید از هرکجا که باشید فرد پشت در را ببینید، صدایش را بشنوید و با او صحبت کنید. با توجه به مزایای فوق بهترین سیستم امنیتی را در خانه نصب کنید تا احتمال قرار گرفتن خانه و اموال‌تان در معرض خطر را به حداقل برسانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست