شاید خرید سیستم های اتوماسیون خانگی کار سختی به نظر برسد. وقتی با طیف وسیعی از فن آوری‌های جدید، قیمت‌ها و نکات صرفه‌جویی مواجه می‌شوید، انتخاب بهترین گزینه کار سختی خواهد بود. مهمتر از همه، باید بدانید چگونه می‌توان سطح کیفیت در نظارت و خدمات ارائه شده را تعیین کرد. با چند راهنمایی مفید کارشناسی شاید انتخاب برایتان آسان‌تر شود.

ابتدا از خودتان بپرسید: بدنبال خودکار کردن کدام بخش هستید؟

رایج‌ترین دلایل خرید سیستم های اتوماسیون خانگی برای مصرف بهینه انرژی، راحتی و امنیت بیشتر است. خریداران می‌توانند یک سیستم کاملا یکپارچه یا یک سیستم جداگانه برای هر سرویس انتخاب کنند. یعنی می‌توانید یک سیستم اتوماسیون خانگی به طور خاص برای دستگاه‌های سرگرمی، کنترل روشنایی و کنترل دما و یا فقط دستگاه‌های امنیتی خود بخرید و یا یک سیستم جامع که همه موارد را پوشش دهد.

هنگام خرید چندین نکته را باید در نظر گرفت:

  • نیازهای اتوماسیون خانگی شما: آیا امنیت و دسترسی از راه دور برای‌تان در اولویت قرار دارند؟ یا کنترل روشنایی و کنترل از راه دور دستگاه‌ها بیشتر اهمیت دارند؟
  • سهولت در نصب: بعضی از سیستم‌ها را خودتان هم می‌توانید نصب کنید، اما بعضی دیگر نیاز به نصب حرفه‌ای دارند.
  • روش‌های کنترل مورد نظر: آیا می‌خواهید سنسورها، چراغ‌ها، دوربین و آلارم‌ها را از تلفن همراه خود کنترل کنید یا صرفا از داخل خانه نیز کفایت می کند؟

پس از تعیین این اولویت‌ها می‌توانید تصمیم بگیرید کدام یک از اجزای سیستم اتوماسیون خانگی را لازم دارید.

اجزای کلیدی سیستم اتوماسیون خانگی کدامند؟

سنسورهای حرکتی

سنسورهای حرکتی درچند دهه اخیر بکار می‌رود. اولین نمونه این دستگاه‌ها بر روی امواج صوتی اجرا شد که نتیجه آن اعلام چندین آلارم نادرست بود. اما اکنون سنسورهای حرکتی عمدتا از اشعه مادون قرمز برای تشخیص حرکت در خارج و در داخل خانه استفاده می‌کنند. حساسیت این دستگاه‌ها در محدوده 8 تا 12 میکرومتر از انرژی مادون قرمز است، محدوده‌ای که با دمای بدن انسان یعنی حدود 93 درجه فارنهایت مطابقت دارد.

بیشتر بخوانید:  زنگ هوشمند بهتر است یا چشمی درب ؟

محصولاتی مانند سیستم‌های ضد سرقت ADT می‌توانند با اعلام هرگونه حرکتی در داخل و اطراف خانه ازسوی مزاحمان ناخواسته خیال‌تان را کاملا راحت کنند. بعلاوه نگران حرکت حیوانات خانگی نباشید آنها نمی‌توانند آلارم‌ها را به صدا درآورند- این دستگاه‌ها قادر به تخمین جرم جسم در حال حرکت هستند، پس حیوانات خانگی‌تان به راحتی می‌توانند در خانه دور بزنند.

پنل لمسی

پنل‌های لمسی تعاملی امکان مدیریت سیستم امنیتی را از خانه فراهم می‌کنند. این پنل‌ها به شما وضعیت خانه را نشان می‌دهند، اجازه فعال یا غیر فعال کردن سیستم را می‌دهند، نور را تنظیم می‌کنند، امکان تماشای  دوربین امنیتی را فراهم می‌کنند و …. که با نصب آنها مطمئن می‌شوید که شما و خانه‌تان تنها با لمس یک دکمه در امنیت کامل هستید.

دوربین‌های ویدیویی

دوربین ویدیویی ویژگی کلاسیک و در عین حال مهمی است که می‌توانید از آن برای سیستم امنیت محدوده شخصی‌تان استفاده کنید. شاید بهترین انتخاب دفاعی برای زمانی باشد که در خانه نیستید. یعنی درخانه نیستید اما یک جفت چشم در خانه دارید، چون این دوربین‌ها امکان دسترسی سریع برای مشاهده خانه‌تان را از هر کجا که باشید فراهم می‌کنند.

دوربین‌های امنیتی بی‌سیم به عنوان بخشی از سیستم اتوماسیون خانگی، طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها مانند وضوح بالا، نمایش 360 درجه و مشاهده در نور کم را ارائه می‌دهند. حتی می‌توانید با استفاده از گوشی، تبلت یا کامپیوترتان از هرکجایی که هستید دوربین‌ها را روشن و خاموش کنید یا بطور زنده تصویر زنده خانه‌تان را تماشا کنید.

ترموستات هوشمند

سنسور ترموستات راه دور به شما اجازه تنظیم دمای خانه یا محل کارتان را تقریبا از هر کجا می‌دهد. با فعال کردن آلارم حرارتی، می‌توانید دمای نقاط مختلف خانه را کنترل کنید و یا اخطار تغییر درجه حرارت دریافت کنید. تنها چیزی که نیاز دارید، یک تلفن هوشمند، آی‌پد یا یک اتصال همراه شبکه برای نظارت و کنترل دمای خانه است.

بیشتر بخوانید:  10 نکته طلایی که باید در مورد گیت اتوماتیک بدانید

محصولاتی همچون Nest نسل بعدی فناوری خانه هوشمند هستند. این محصول در واقع دمای مورد علاقه شما را یاد می‌گیرد و برطبق آن خودش را برنامه ریزی می‌کند؛ اینکه مثلا قبل از رفتن به رختخواب سیستم گرمایی را کم می‌کنید، یا شاید آخر هفته ها چند درجه آن را بیشتر می‌کنید. مزیت دیگر این تکنولوژی شما را قادر به تغییر درجه حرارت خانه ازطریق تلفن، تبلت یا لپ تاپ می‌کند. Nest عملکردتان را به خاطر می‌سپارد و در طول زمان به صورت خودکار تنظیم می‌شود. این امر باعث کاهش خطاهای انسانی و کاهش هزینه انرژی می‌شود.

کنترل نور

ایمنی و راحتی با وجود چراغ‌های اتوماتیک کامل می‌شود. شما می‌توانید وقتی خانه نیستید از چراغ‌های اتوماتیک برای روشن و خاموش کردن نور و گول زدن دزدها استفاده کنید. با کنترل اتوماتیک نور خانه، می‌توانید چراغ‌ها را به صورت دیجیتال یا از راه دور فعال کنید. به علاوه، این ویژگی هنگام فروش منزل هم ارزش زیادی خواهد داشت.

درنتیجه سیستم‌های اتوماسیون خانگی به مصرف بهینه انرژی کمک می‌کنند؛ به عنوان مثال طوری برنامه ریزی کنید که سیستم در نبود شما چراغ‌ها را خاموش کند، نور اتاق را تنظیم کند، یا درجه حرارت اتاق را کنترل کند. کنترل همه چیز از جمله سنسورها، دیمرها و سوئیچ‌های دیواری ازطریق یک کنترل مرکزی یا با تلفن همراه ممکن خواهد شد.

سنسورهای در و پنجره

محافظت از درب‌های جلو و عقب خانه با قفل‌های محکم چندان سخت نیست، اما یک پنجره قفل نشده و یا حتی برداشتن قاب پنجره می‌تواند خانه شما را آسیب پذیر کند. با داشتن یک سیستم خودکار برای نظارت بر پنجره‌ها، از راه‌های ورودی خانه بیشتر محافظت کنید.

بیشتر بخوانید:  نحوه خرید درب بازکن پارکینگ

علاوه بر این، با یک سیستم خودکار از گوشی هوشمند خود هر جا که باشید- حتی درصورت فراموش کردن تنظیم زنگ خطر- می‌توانید زنگ را تنظیم کنید.

مرحله نهایی: نصب و نگهداری

اگر در حال تصمیم‌گیری بین خرید سیستم های اتوماسیون خانگی هستید که خودتان قادر به نصبشان باشید یا نیاز به نصب حرفه‌ای دارند، باید بدانید نوع انتخاب شما عمدتا به پیچیدگی سیستم بستگی دارد. یادتان باشد سیستمی که شامل هر سه جنبه اتوماسیون خانگی باشد، نیاز به نصب حرفه‌ای دارد.

کارشناسان و متخصصان شرکت پیشرو الکترونیک پایدار ، با توجه به دانش و تجربه فروش و اجرای انواع سیستم های اتوماسیون خانگی ، بهترین پیشنهاد را برای نیاز شما ارائه داده و بالاترین کیفیت نصب ، راه اندازی و نگهداری را در اختیار شما قرار خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست