امنیت، یکی از حوزه های موردتوجه و مهم برای سازمان ها و شرکت های فعال در صنایع مختلف است که نگرانی شرکت های کوچک و نوپا و همچنین سازمان های بزرگ را بر انگیخته است. حصول اطمینان درباره امنیت افراد، تجهیزات و اطلاعات موجود در یک سازمان، یک اولویت به شمار می آید. سیستم های کنترل دسترسی باکیفیت و کارآمد، شما را در برابر مهاجمان خارجی مصون میدارند و دسترسی آنها را به اتاق ها و ساختمان هایی که دارای مقدار زیادی اطلاعات محرمانه و تجهیزات ارزشمند اداری هستند، مسدود میکند.

دسترسی آسان تر

در گذشته، بسیاری از شرکت ها و سازمان ها از سیستم های محدودیت دسترسی با استفاده از  قفل و کلید بهره میبردند. این نوع سیستم برای سازمان هایی که تعداد کارکنان آن ها کم است، کاربرد دارد؛ اما برای شرکت هایی که شمار نیروهای کاری آنها زیاد است، مناسب نمی باشد. از نقاط ضعف این نوع سیستم ها این است که کارمندان ممکن است کلید را جایی جا بگذارند یا کلید به دست اشخاص نامطمئن و ناشایست بیافتد؛ در این صورت، شرکت باید جهت تعویض کلیدها یا قفل ها، هزینه  قابل ملاحظه ای را متحمل شود. از دیگر نقاط ضعف این نوع سیستم این است که در اکثر شرکت ها، تنها افرادی که در موضع قدرت هستند به کلیدها دسترسی دارند.

اگر این افراد برای یک روز مرخصی بگیرند و به محل کار نروند، کارمندان دیگر نمیتوانند به تجهیزات دسترسی پیدا کنند. سیستم های کنترل دسترسی، کل این فرآیندها را بطور اتوماتیک اجرا میکند. این نوع از سیستم ها، به کارمندان امکان میدهند تا با استفاده از پلاک های مجهز به فناوری وایرلس یا کُدهای ورودی، به فضاها یا اتاق های موردنظرشان دسترسی پیدا کنند. این سیستم ها، دسترسی به اتاق ها یا ساختمان ها را در برخی روزها یا ساعات برای برخی افراد محدود میکنند. بعلاوه، استفاده از آنها برای کارمندان در تمام سطوح آسان است و آنها میتوانند پس از خروج سوپروایزر، به محل موردنظر وارد یا از آن خارج شوند.

بیشتر بخوانید:  5 مزیت استفاده از درب بازکن های تصویری هوشمند

ثبت سوابق ورود/ خروج

شرکت ها میتوانند با استفاده از سیستم های کنترل دسترسی ، سوابق مربوط به ورود و خروج افراد در ساختمان ها یا اتاق ها را بررسی کنند. درصورت وقوع هرگونه حادثه نظیر سرقت تجهیزات اداری یا دسترسی غیرمجاز به داده ها، این اطلاعات برای مالکان یا مدیران سازمان ها بسیار سودمند خواهند بود؛ و ایشان میتوانند با استفاده از آنها متوجه شوند که چه کسی در چه تاریخ و ساعتی به آن ساختمان یا اتاق وارد یا از آن خارج شده است. درصورتی که مدیران درباره ساعات حضور کارمندان در اداره در طول یک هفته با آنها اختلاف پیدا کنند، اطلاعات ورود و خروج کارمندان میتواند در حل اختلاف کمک نماید. این دستگاه ها و سیستم های کنترل دسترسی ، به مدیران کمک میکنند تا ساعات دقیق ورود کارمندان به شرکت و خروج آنها را تحت نظر داشته باشند.

قفل اضطراری

گاهی از اوقات در محیط کار شاهد وقوع شرایط اضطراری هستیم؛ که در این صورت، باید از قفل اضطراری استفاده شود. سیستم های کنترل دسترسی، فرآیند مدیریت شرایط اضطراری را تسهیل می کنند. مسئولان میتوانند با استفاده از این سیستم ها، ورود افراد به داخل ساختمان ها یا اتاق ها و خروج آنها را از این اماکن محدود کنند. بعلاوه، به منظور کنترل وضعیت کارمندان در طی دوران شرایط اضطراری نیز میتوان از این سیستم ها استفاده کرد.

شرکت پیشرو الکترونیک پایدار ، خود را متعهد به تأمین امنیت سازمان یا شرکت شما میداند و نه تنها برای شرکت های بزرگ، بلکه برای سازمان های کوچک نیز راه حل های امنیتی مؤثر و کارآمد در اختیار دارد. همین امروز با ما تماس بگیرید تا راهکارهای ایمن سازی سازمان با استفاده از سیستم کنترل دسترسی را به شما معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید:  راهنمای خرید زنگ هوشمند و هرچه که باید از آن بدانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست