خرید یک زنگ هوشمند که به وسایل هوشمند شما متصل می شود یکی از بزرگترین معایب زنگ های قدیمی را حل میکند که آن این است که وقتی شما خانه نیستید و کسی زنگ خانه را می زند کسی نیست درب را باز کند.

زنگ هوشمند به این معناست که کسی زنگ خانه شما را می زند و شما از طریق گوشی هوشمند و یا هر وسیله دیگری کسی که پشت در است را می بینید، با او صحبت می کنید و صدای او را می شنوید. این زنگ ها برای مواقعی که پستچی پشت در می ماند نیز خیلی کاربردی است. می توانید به او بگویید از روی فنس بپرد و بسته را در درون گاراژ قرار دهد.

این وسیله مزایای دیگری هم دارد. اول از همه امنیت. دزدها معمولا خانه ها را زیر نظر میگیرند تا ببینند کی صاحب خانه در خانه است. درب خانه را می زنند تا سوال های بی اهمیت بپرسند و بعد از آن به زور داخل شوند ولی شما با این زنگ ها می توانید از کسانی که دور و اطراف خانه پرسه می زنند مطلع شوید. حتی ممکن است متوجه دوربین ها شوند و با خود فکر کنند که خانه شما ارزش ریسکی که باید انجام بکنند را ندارد. علاوه بر این ها شما می توانید درب را با زنگ هوشمند وقتی از آن فاصله دارید باز کنید.

برندهای مطرح زنگ هوشمند

اولین و معروف ترین آن ها شرکت Ring است که اخیرا توسط آمازون پس از اینکه خودش را به عنوان رهبر بازار زنگ های هوشمند به اثبات رساند، خریداری شد. VueBell و SkyBell در آمریکا بازیگران مهمی محسوب می شوند. این دو شرکت از ابتدا و قبل از Ring در این زمینه فعالیت می کردند ولی به علت پافشاری بر روی اتصالات سیمی، پشت سر Ring قرار گرفتند. البته SkyBell به خاطر ارائه ذخیره ابری رایگان به مشتریانش بسیار تاثیرگذار عمل کرده است.

موفقیت Ring باعث شد که بسیاری از شرکت ها در این زمینه فعالیت کنند. تا پایان سال 2017 شرکت هایی نظیر Nest Hello، Amazon Key، August، Blink (هم اکنون متعلق به آمازون است) و WiseNet در این بیزینس با هم رقابت می کنند. بیزینس شلوغی که به سرعت به جلو پیش می رود.

ملاحظات کلیدی

اگر شما به درب های هوشمند نمی توانید اعتماد کنید، ملاحظات زیر را بخوانید.

اولین مورد این است که این درب ها چگونه نصب می شوند. زنگ سیم کشی شده جلو در خانه را با زنگ هوشمند تعویض کنید. بیشتر زنگ هوشمند ها طوری طراحی شده اند که به سیم کشی قبلی زنگ بخورد و لازم نباشد از باتری استفاده کنید.

اگر زنگ خانه تان سیم کشی ندارد کار کمی پیچیده می شود

می توانید برای زنگ سیم بکشید که هر چند ایده ال نیست ولی جواب می دهد. در جعبه تقسیم به دنبال سیم کشی خانه باشید، با ترانسفورمر جریان برق را کم کنید. جایی برای کشیدن سیم زنگ هوشمند پیدا کنید و آن جا را با دریل سوراخ کنید. به غیر این می توانید زنگی خریداری کنید که با باتری کار کند.

نکته دومی که باید به آن توجه کنید حافظه ابری و دسترسی به ویدئو هایی است که حرکات افرادی که در اطراف خانه پرسه می زدند یا زنگ در را زدند، نشان می دهد. پاسخ به زنگ در بخشی از پکیج زنگ های هوشمند محسوب می شوند ولی اگر بخواهید ویدیوهای گذشته را ببیند و یا زنگ هایی که از دست داده اید را دوباره مشاهده کنید باید هزینه ای را پرداخت کنید.

زنگ هوشمند

زنگ هوشمند فقط تصویر کسی که پشت درب است را نشان نمی دهند بلکه می توانید با آن به افراد اجازه ورود دهید. این شخص می تواند نظافتچی، کسی که سگ را به گردش برده و یا املاکی باشد ولی نکته مهم اینجاست که درب بازکن و زنگ هوشمند باید به هم بخورند. شرکت August  توانسته به خوبی این کار را انجام دهد.

شرکت Ring و Kwikset locks با هم همکاری می کنند. کاربران می توانند با اپ اولین شرکت تصویر کسی که پشت در است را ببینند و با دومی درب را باز یا قفل کنند. Hello doorbell شرکت Nest و شرکت Nest x Yale هم به همین ترتیب با هم هماهنگ شده اند.

بیشتر بخوانید:  در هنگام خرید زنگ درب هوشمند به چه نکاتی باید توجه کرد ؟

نقد و بررسی زنگ های هوشمند

تست کردن زنگ هوشمند به دلیل آنکه هر روز شرکت های معتبر محصولات جدیدشان را روانه بازار می کنند بسیار زمان بر است. در ادامه دو نمونه از این محصولات را که شامل Ring 2 و Nest Hello میشود را تست کرده و در اختیار شما قرار می دهیم.

Ring 2

بهترین زنگ هوشمند که تست کردیم، Ring 2 است که واقعا خوب کار می کند. مشکلی برای خرید آن پیدا نمی کنید چرا که در بازار فراوان است. اگر برای زنگ سیم کشی ندارید نگران نباشید؛ Ring 2 با باتری های لیتیومی قابل شارژ هم کار می کنند. ولی اگر از چارچوب در سیم رد شده می توانید زنگ را به این سیم ها وصل کنید تا نیازی به شارژ کردن باتری نداشته باشید.

Ring 2 با باتری هایی که نسبتا درشت هستند ظاهر خوبی به خانه نمی دهند و به همین خاطر هم این محصول از نظر زیبایی بهترین محصول موجود در بازار نیست.

دوربین Ring 2 فول اچی دی و 1080 پیکسل است و دیدی 160 درجه ای به شما می دهد که تقریبا استاندارد است. ویدیوهای شما 15 فیت در ثانیه ضبط می شوند که چندان باکیفیت نیست ولی خب این ویدیوها که از تعطیلات شما گرفته نشده اند که چندان مهم باشد.صدا به دو طرف می رسد و تصویر با وضوح 1080 پیکسل نمایش داده می شود ولی اگر بخواهید ویدیوهای ضبط شده را نگاه کنید باید 30 دلار در سال بپردازید.

اگر بخواهید صدای زنگ را در خانه بشنوید باید Chime را خریداری کنید. البته که خرید آن دل بخواهی است چرا که صدا از گوشی شما هم شنیده می شود. Chime استاندارد به سوکت اصلی وصل می شود. Chime Pro علاوه بر ای قابلیت سیگنال های وای فای را هم تقویت می کند.

نظر سایت the ambient

نمره سایت the ambient  به این محصول 9 از 10 است.  با وجود معدود قطعی برق، قطع ارتباط و یا از دست دادن بعضی از زنگ ها نسبت به پولی که پرداخت می کنید بهترین محصولی است که در بازار موجود است. کار کردن با اپ آن راحت است و صدا و تصویر با کیفیت خوبی منتقل می شود. ایرادی که می توان از این شرکت گرفت این است که بابت نگاه کردن ویدیوهای ضبطی پول می گیرد.

نقاط قوت:

راحت نصب می شود،  باتری جدا می شود، وضوح تصویر 1080 پیکسل است

نقاط ضعف:

کمی بزرگ و بدشکل است ، گزینه اترنت را ندارد،  بابت حافظه ابری مبلغ اضافه باید پرداخت شود

Nest Hello

Nest Hello برخلاف Ring 2 زیبا و باریک طراحی شده است. از نظر ویژگی های دیگر هم تقریبا استاندارد است. وضوح تصویر اچ دی، 1600*1200 و 30 فیت در ثانیه است  که تصاویر واقعا زیبا و شفافی به شما ارائه می دهد و با HDC تصاویر در شب راحت تر دیده می شوند. نسبت تصویر به جای 16:9 در 4:3 تنظیم شده است تا از سر تا پای افراد در تصویر دیده شود.

Hello به خاطر ویژگی هایش می درخشد. در اپ، پیام هایی به صورت پیش فرض ذخیره شده اند تا شما سریعا به پستچی اطلاع دهید تا بسته را پشت در بگذارد و علاوه بر این به شما هشدار می دهد که در اطراف خانه شما شخصی در حرکت است و یا صدایی شنیده می شود. اگر 5 دلار ماهانه پرداخت کنید، با عضویت در Nest Aware ، شرکت قابلیت هایی مثل تشخیص چهره را هم به شما می دهد تا تصویر کسانی که زیاد به خانه شما رفت و آمد می کنند در اپ تگ شود و با Nest Cam IQ  یا Google Home به شما اعلام شود.

این محصول در درون جعبه خود chime  بی سیم را هم دارد که خوب است ولی باز هم به سیم کشی نیاز دارد. من Nest Pro  را به همه توصیه می کنم فقط اگر که بتوانید از پس هزینه های چند صد دلاری آن برآیید.

نظر سایت the ambient

Nest Hello برای کسانی که می خواهند زنگ شان را هوشمند کنند گزینه خیلی خوبی است. قابلیت هایی که ارائه می دهد مثل تشخیص چهره، جواب های از پیش طراحی شده و تصاویر ویدیویی همزمان (فقط هم بر اثر سر و صدا و حرکات افراد دم در شروع به فیلم گرفتن نمی کند) آخرین تکنولوژی های ارائه شده در قرن 21 است. از نظر طراحی و زیبایی بهترین است ولی همانقدر هم هزینه خریداری و نصب و عضویت در Nest Aware بالاست.

نقاط قوت:

تشخیص چهره، کوچک و صیقلی، جواب های از پیش طراحی شده

نقاط ضعف:

قیمت ، نیاز یه سیم کشی در ساختمان، اختلالات گاه و بی گاه در اپ

August Doorbell Cam Pro

اگر فقط بخواهید زنگ هوشمند بخرید  August Doorbell Cam Pro بهترین گزینه نیست ولی وقتی با سیستم دربازکن خود August Smart Lock در کنار هم قرار می گیرند به شما این امکان را می دهد تا وقتی خانه نیستید در را باز کنید. این محصول دوربین 1080 پیکسل دارد و در هنگام شب با نورافکن تصویر را شفاف تر می کند. با گوشی هوشمندتان می توانید با کسی که پشت در است مکالمه کنید هر چند که بهتر است چندان طولانی نشود.

August Doorbell Cam Pro نسبت به دو محصول بالا میدان دید کمتری به شما می دهد ولی از طرف دیگر هشدارهای حرکتی که می دهد کمتر با خطا همراه است. با چراغی حسی که با حرکت افراد روشن می شود، می توانید قبل از اینکه در خانه تان زده شود از حضور افراد در نزدیکی در مطلع شوید.

با اینکه باتری های لیتیومی به این محصول می خورد ولی فقط جنبه پشتیبانی دارند و شما حتما باید سیم کشی داشته باشید.

نظر سایت the ambient

اگر تصمیم گرفتید که در خانه تان را هوشمند کنید، August گزینه خوبی است. ارتباط بین دستگاه هایش به خوبی انجام می شود و علاوه بر این به سیستم های درهای هوشمند دیگر هم می خورد. اگر فقط می خواهید زنگ هوشمند برای خانه تان تهیه کنید رقیبانی مثل  Ring 2 و Nest از نظر طراحی و اینکه مناسب خانه شما طراحی شده  باشند، محصولات بهتری ارائه می دهند. اگر می خواهید در را به صورت هوشمند قفل کنید  August Doorbell Cam Pro بهترین گزینه است ولی اگر فقط به دنبال زنگ هوشمند هستید گزینه های بهتری در بازار موجود است.

نقاط قوت:

ارتباط با سایر دستگاه های August

دید رنگی در شب

چراغی که به حرکت حساس است

کاربری آسان اپ

درصد پایین هشدارهای خطا

نقاط ضعف:

طراحی نامناسب که ممکن است به بعضی از درها نخورد

میدان دید کم در مقایسه با محصولات رقیب

بی سیم ندارد

تشخیص افراد قبل از به صدا درآمدن زنگ به خوبی کار نمی کند

SkyBell HD

SkyBell با اینکه از نظر تکنولوژیکی نمی تواند با رقبایش رقابت کند ولی ویژگی منحصر به فردش این است که به کاربرانش اجازه می دهد تا رایگان ویدیوهای ضبطی را مشاهده کنند. با این کار مجبور نیستند سالانه مبلغی را بپردازند.

وضوح تصویر ویدیوها 1080 پیکسل است که الیته اگر سرعت اینترنت کم باشد، کیفیت پایین می آید.قدرت زوم 5x دارد، صدا از دو طرف شنیده می شود و می تواند از ویدیوها عکس بگیرد. اگر کسی 10 ثانیه در محدوده زنگ دم در قرار داشته باشد، SkyBell به شما خبر می دهد و تصاویرش را ضبط می کند که در حافظه ابری می ماند. همچنین می تواند به خوبی با IFTTT،  Amazon Echo در قفل کن های هوشمند Nest  و Kwikset هماهنگ شود. تنها مشکلش این است که به سیم کشی احتیاج دارد.

Blink Video Doorbell

برخلاف تمام زنگ های هوشمندی که به سیم کشی احتیاج داشتند، دوربین Blink Video Doorbell با باتری کار می کند و دو سال عمر مصرف دارد. ولی این تنها نقطه مثبت محصول نیست. درباره ی محصول اطلاعات کمی وجود دارد و باید تا اواسط سال 2018 که وارد بازار شود صبر کرد. طبق گفته شرکت کیفیت تصاویر HD و حداقل 720 پیکسل است و 2 سال عمر می کند. علاوه بر این می توانید بدون پرداخت هزینه به حافظه ابری (شامل کسانی که زنگ خانه شما را زدند و سنسور تشخیص حرکت می شود) دسترسی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست