فرآیند نصب، راه اندازی، ازکاراندازی، پرداخت مبلغ ماهیانه و سروکله زدن با هشدارهای کاذب، از نقاط ضعف سیستم امنیت تحت نظارت هستند که شما را درباره ارزش و کارآمدی واقعی سیستم امنیت منازل به شک می اندازند. پیش از هرچیز شما باید به این پرسش پاسخ دهید: چطور میتوانید از عزیزان و دارایی های با ارزش تان به بهترین نحو مراقبت کنید؟

در زمان انتخاب سیستم های امنیت منازل و شناسایی کارکرد آنها به جهت مراقبت از خود و خانواده تان، باید به عناصر و المان های متعددی توجه داشته باشید. در ادامه، شماری از مزیت های سیستم های امنیت منازل را معرفی میکنیم.

بیشتر بخوانید:  چگونه از خانه خود در برابر سرقت و دزدی محافظت کنید

مراقبت از دارایی های ارزشمند

این امتیاز، نخستین پارامتری است که افراد در وهله اول بدان توجه میکنند. تقریباً همه ما افرادی را میشناسیم که منزل شان مورد سرقت واقع شده و وسایل الکترونیکی، جواهرات یا دیگر دارایی های ارزشمندشان به سرقت رفته است. این تراژدی زمانی پیچیده تر میشود که یک میراث خانوادگی بی بدیل و جایگزین ناپذیر به سرقت رفته باشد. سیستم های امنیت منازل، دارای یک زنگ هشدار هستند که درصورت فعال شدن، سارقان را به هراس می اندازند و اگر شخصی قصد ورود و سرقت از منزل را داشته باشد، آن زنگ هشدار مقامات و نیروهای امداد محلی را مطلع میکند.

کاهش میزان جرایم

در سال 2009، دانشگاه راتگرز پژوهشی انجام داد که نتایج آن نشان میدادند با افزایش شمار سیستم های امنیت منازل در منطقه، نرخ سرقت از منازل مسکونی به میزان قابل ملاحظه ای کاهش پیدا میکند؛ و حتی خانه هایی که مجهز به این سیستم ها نیستند نیز دربرابر سرقت در امان می مانند. نصب یک سیستم امنیت در منزل، نه تنها از منزل شما محافظت میکند، بلکه سطح امنیت در محله را نیز افزایش میدهد.

 امکان دسترسی به منزل از راه دور

سیستم های امنیت مدرن، به شما امکان میدهند تا از راه دور، وقایع و رخدادهای منزل خود را تحت نظارت داشته باشید. حسب نوع شرکت تولید کننده، شما میتوانید از طریق یک دوربین منصوب در منزل، بر رویدادهایی که در منزلتان رخ میدهند، نظارت داشته باشید. بعلاوه، شما میتوانید ترموستات ها، قفل درب ها، چراغ ها و دیگر لوازم داخل منزل را نیز کنترل کنید.

کاهش حق بیمه  پرداختی برای مالک خانه

بله! شما باید در ازای برخورداری از خدمات سیستم امنیت منزل، ماهانه یک مبلغ معین را به شرکت تأمین کننده پرداخت کنید؛ اما نصب این سیستم ها در منزل، حق بیمه ای را که صاحب خانه باید به شرکت بیمه پراخت کند، تا 20 درصد کاهش میدهد. این امتیاز در کنار دیگر مزیت های سیستم امنیت منزل، نصب و بهره مندی از خدمات آن را توجیه میکند.

اطلاع رسانی درباره ی آتش سوزی یا نشت گاز

اگر حسگرهای هشداردهنده  دود یا کربن مونواکسید منزلتان از کار افتاده باشند و شما در منزل حضور نداشته باشید، سیستم امنیت منزل میتواند شما را از وقوع آتش سازی یا نشت گاز مطلع سازد. با توجه به شرکت تولید کننده، شما میتوانید سیستم امنیت را به گونه ای تنظیم کنید که درصورت وقوع هرکدام از این حوادث، مراتب سریعاً به نیروهای امداد اطلاع رسانی شود.

نظارت بر رفتار فرزندان

این امتیاز، یکی از جوانب مهم و ارزشمند اتوماسیون سیستم امنیت منزل است. اگر شما شاغل هستید، میتوانید از طریق دوربین منزل و یک نرم افزار تلفن همراه رفت و آمدها و اتفاق های داخل منزل را مشاهده کنید؛ در نتیجه، خواهید دید که فرزندان نوجوان شما در غیاب تان چه کسانی را به خانه دعوت کرده اند. اگر درب های منزل شما مجهز به قفل اتوماتیک باشند، میتوانید از راه دور درب ها را باز کنید تا فرزندانتان پس از مدرسه بتوانند به منزل وارد شوند. در نتیجه، شما دیگر نگران جا ماندن کلید در منزل یا گم شدن آنها نخواهید بود.

مدیریت مصرف برق

بسیاری از سیستم های امنیت، امکان هوشمندسازی ترموستات ها و پریزهای برق را در اختیار قرار میدهند. اگر به قصد سفر از منزل خارج شده اید و فراموش کرده اید که ترموستات را تغییر دهید، این سیستم ها به شما امکان میدهند تا از طریق یک دستگاه متصل به وب، ترموستات ها را کنترل نمایید. بعلاوه، اگر فراموش کرده اید که اتوی موی خود را از برق بکشید، میتوانید با استفاده از یک دستگاه هوشمند متصل به وب، آن را خاموش کنید. این ابزار، به شما امکان میدهد تا در زمان مسافرت نیز چراغ های منزل را روشن یا خاموش کنید؛ در نتیجه، چنین به نظر می آید که خانه تان خالی نیست.

تأمین آسایش و آرامش

حس امنیت و آسایش ناشی از نصب سیستم امنیت ، بزرگترین مزیت این سیستم ها به شمار می آید. اطمینان از امنیت به شما کمک میکند تا سطوح بالاتری از بهره وری، سلامتی و تمرکز را تجربه نمایید.

نصب یک سیستم امنیت در منزل، یک لایه دفاعی مضاعف در برابر مهاجمان احتمالی به شمار می آید. تفاوتی نمیکند که مالک یا مستأجر یک خانه باشید؛ درهرصورت میتوانید از مزیت های سیستم های امنیت منازل بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست