اتوماسیون کامل منزل، ظاهراً امری پیچیده و پرهزینه به نظر میرسد؛ اما جالب است بدانید که بسیاری از نمونه های سیستم امنیت منازل، قیمت های معقول و منطقی دارند و نصب آنها نیز بسیار ساده است. صرفاً برای چند دقیقه، قوه تخیل خود را به کار بیاندازید. فرض کنید امکان کنترل اتوماتیک سیستم روشنایی، دسترسی به ویدئوهای امنیتی منزل و کنترل اتوماتیک ترموستات برای شما مهیا باشد و بتوانید با استفاده از تلفن همراه خود، همه چیز را تحت کنترل بگیرید؛ به نظر شما، زندگی تان چه تغییری خواهد کرد؟ فرض کنید که میتوانید مصرف انرژی را به طرز صحیح و بهینه ای مدیریت کنید و هزینه قبض برق خود را به میزان قابل ملاحظه ای کاهش دهید. آنچه در گذشته صرفاً یک فانتزی و تخیل خوشایند بود، الآن تبدیل به یک واقعیت شیرین شده است. قابلیت اتوماسیون بی سیم در سیستم امنیت منازل، تمام این امکانات و امتیازها را در اختیار شما قرار خواهد داد.

اتوماسیون کامل منزل چیست؟ اساساً، اتوماسیون منزل عبارت است از امکان کنترل یا دسترسی به دستگاه های برقی، امنیت، شرایط دمایی و نظارت بر ویدئوها از یک موقعیت جغرافیایی دور.

بیشتر بخوانید:  هشت مزیت استفاده از سیستم امنیت منازل

3 امتیاز شگفت انگیز اتوماسیون منزل

1.سهولت در استفاده

سبک زندگی و گاهاً ترافیک، باعث میشوند که ما دیر به منزل برسیم و بچه ها که از مدرسه بازگشته اند، پشت درب بسته بمانند. گاهی از اوقات نیز تعمیرکار به منزل می آید و ما در منزل نیستیم. و از آنجاییکه ما نمیتوانیم همزمان در دو موقعیت جغرافیایی ظاهر شویم، دسترسی ساده و از راه دور به سیستم های منزل میتواند باعث صرفه جویی در زمان شود. بدون خارج شدن از تخت، تمام چراغ را خاموش کنید. از تلفن همراه یا دستگاه پرتال خود، برای روشن/ خاموش کردن آلارم های سیستم امنیت منزل استفاده کنید؛ یا با استفاده از فرمان صوتی، لوازم برقی خانه تان را تحت کنترل درآورید.

2.صرفه جویی و مدیریت انرژی

محصولات و تجهیزات اتوماسیون منزل که با نام “تجهیزات منزل هوشمند” نیز شناخته میشوند، اگر به درستی مورد استفاده قرار گیرند به شما کمک میکنند تا مصرف انرژی منزل خود را مدیریت کنید. به عنوان مثال، ترموستات ها را برحسب احتمال حضور یا غیاب اهالی در منزل، به حالت اتوماتیک درآورید تا شرایط، برآن مبنا تنظیم شود.

برخی از ابزارهای “هوشمند” میتوانند با لوازم برقی منزل شما سینک شوند و اطلاعات مربوط به مصرف انرژی آن لوازم را بصورت بلادرنگ به شما اعلام کنند. بدین ترتیب، لوازم برقی منزل شما ساعات اُفت مصرف انرژی را شناسایی میکنند و در آن زمان ها فعال میشوند. به عنوان مثال، ماشین ظرفشویی ما ساعت 2 صبح روشن میشود؛ زیرا آن ساعت، میزان مصرف انرژی در پایین ترین حد ممکن قرار دارد.

3.سیستم امنیت منزل وایرلس (بی سیم)

سیستم های اتوماسیون کامل منازل، نقاط قوت و امتیازهای متعددی دارند. همانطور که پیشتر عنوان کردیم، این سیستم ها به شما امکان میدهند که از موقعیت های دور از منزل، لوازم و ابزارهای داخل منزل را تحت کنترل داشته باشید و به این ترتیب، با خیال آسوده از منزل خارج میشوید. برخی از نمونه های سیستم امنیت منازل، با شما تعامل برقرار میکنند و امکان خاموش/ روشن کردن امکانات امنیتی را برای شما فراهم می آورند. شماری از سیستم های اتوماسیون کامل منازل، هرگونه حرکت غیرعادی در منزل تان را از طریق تماس تلفنی، پیام کوتاه یا ایمیل به اطلاع شما میرسانند.

امکانات اتوماسیون منازل، به سادگی قابل استفاده هستند و امکان صرفه جویی در زمان و انرژی را برایتان فراهم می آورند. اگر انرژی را به درستی مدیریت کنید، میتوانید مصرف آن را کاهش دهید؛ و در نتیجه، در پرداخت هزینه های مربوطه نیز صرفه جویی نمایید. علاوه بر این، سیستم اتوماسیون کامل منزل به شما امکان میدهد تا خانه تان را به صورت شخصی تنظیم نمایید و آن را برحسب نیازها و سبک زندگی خانواده تان شکل دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست