آیا می‌خواهید قبل از باز کردن درب بدانید چه کسی زنگ خانه شما را زده است؟ شاید بد نباشد استفاده از زنگ درب هوشمند را در نظر بگیرید.
زنگ درب هوشمند ، اساسا دوربین‌ امنیتی هوشمندی است که جلوی درب ورودی خانه نصب می‌شود، تا شما قادر به مشاهده و حتی صحبت با فرد پشت درب باشید. در این حالت فرقی ندارد خانه باشید یا نباشید، به هرحال می‌توانید از طریق تلفن هوشمند یا تبلتتان آن را کنترل کنید.
در نگاه اول کارکرد آنها مانند زنگ‌های معمولی به نظر می‌رسد. با این تفاوت که باید مبلغی حدود 200 دلار برای زنگ درب هوشمند بپردازید. پس ممکن است سوالات بسیاری درمورد مزایای نصب چنین دستگاهی مطرح شود. پنج سوال اصلی که عموما قبل از خرید دستگاه‌های زنگ درب هوشمند مطرح می‌شوند عبارتند از:

زنگ درب هوشمند چگونه نصب و راه اندازی می‌شود؟

نصب برخی از زنگ‌های هوشمند بسیار آسان است، یعنی براحتی در حفره تعبیه شده کنار درب خانه شما قرار گرفته، و با یک باتری کار می‌کند. اما نصب برخی مدل‌ها دشوارتر است زیرا باید به عنوان بخشی از سیستم زنگ فعلی نصب شده و به سیستم الکتریکی کل خانه متصل ‌شود. برخی مدل‌ها هم با باتری و هم با یک منبع برق سخت افزاری کار می‌کنند. اینکه کدام روش برای شما مناسب‌تر است بستگی به تصمیم تکنسین و نصاب دستگاه شما دارد.

چطور بفهمید کسی پشت درب است؟

این سوال اصلا احمقانه نیست.  شاید بعضی‌ها بگویند وقتی زنگ درب به صدا درآید یعنی کسی پشت درب است، اما بد نیست بدانید بعضی مدل‌های زنگ درب هوشمند دارای یک سنسور تشخیص حرکت هستند و درصورتی که فردی جلوی درب خانه شما توقف کند هشداری به موبایلتان ارسال می‌کنند . این قابلیت مخصوصا برای زمانی که خانه نیستید بسیار مفید است.

چه چیزی می‌بیند و آیا امکان ضبط ویدئو را دارد؟

برخی مدل‌های زنگ درب هوشمند شامل یک صفحه نمایش در داخل هستند که نشان می‌دهد چه کسی یا چه چیزی در طرف دیگر قرار دارد. بعضی مدل‌ها هنگام زدن زنگ قابلیت عکس گرفتن از فرد بازدید کننده را دارند. اما مدل‌های دیگری هم هستند که مانند دوربین‌های امنیتی هوشمند عمل کرده، و از هر کسی که در محدوده دید دوربین باشد یک ویدئو ضبط می‌کنند.

بیشتر بخوانید:  آیا نصب زنگ هوشمند ویدئویی برای شما به صرفه است؟

آیا در برابر سرقت و آب و هوا مقاوم است؟

مطمئنا دلتان نمی‌خواهد زنگ هوشمند جدیدی که بیرون نصب کردید به راحتی به سرقت برود. یا کسانی که در مناطقی با شرایط آب و هوایی شدید زندگی می‌کنند، می‌خواهند مطمئن شوند که زنگ هوشمندشان در هوای به شدت گرم، سرد، یخ، باران یا غیره مقاومت کافی داشته باشد. برای اطمینان از این مسائل قبل از خرید به نکات قید شده روی بسته و گارانتی بلند مدت سازنده در برابر سرقت و آب و هوا توجه کنید.

 زنگ درب هوشمند با چه چیزی سازگار است؟

یک زنگ درب هوشمند با مشخصات کامل را می‌توان به راحتی همراه با یک قفل هوشمند نصب کرد. بنابراین مثلا وقتی خانه نیستید پس از تایید و صحبت با کارمند خدماتی پشت درب ، می‌توانید خیلی راحت از راه دور حتی قفل درب را هم برای آنها باز کنید. با نصب زنگ درب هوشمند دیگر نیازی به تعمیرات زود به زود ندارید، و این نکته به تنهایی یک سرمایه گذاری اولیه محسوب می‌شود.

1 دیدگاه. ترک جدید

سلام ممنون از مطالب و سایت بروز و زیبای شما

پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست