زنگ هوشمند ویدئویی واقعا چیزی نیست جز یک زنگ معمولی همراه با دوربین ویدئویی. اما آیا واقعا قیمتی که می‌پردازید درنهایت ارزشش را دارد یا نه؟ در ادامه به نکاتی می‌پردازیم که شاید بد نباشد هنگام خرید زنگ هوشمند ویدئویی برای منزلتان درنظر بگیرید.

زنگ هوشمند ویدئویی می‌تواند مثل یک چشمی درب دیجیتال عمل کند

در حالت عادی شما باید تا دم درب بیایید و از چشمی ببینید چه کسی پشت درب است، اما زنگ هوشمند ویدئویی می‌تواند به عنوان یک چشمی از راه دور عمل کند. وقتی کسی زنگ خانه را می‌زند، بدون نیاز به ترک مبل راحتی فقط کافیست گوشیتان را بردارید تا ببینید چه کسی درب زده است. به این ترتیب، همانجا تصمیم می‌گیرید که واقعا لازم است درب را باز کنید یا نه.
حتی وقتی خانه نباشید هم با دریافت هشدار روی گوشی متوجه می‌شوید کسی درب خانه‌تان را زده است. بعلاوه می‌توانید از طریق اسپیکر در هوشمندتان با شخص پشت درب ارتباط کلامی برقرار کنید. پس مثلا اگر وقتی خانه نیستید و بسته‌ای برایتان رسیده، می‌توانید به مسئول پست بگویید بسته را دم درب بگذارد.

مثل دوربین امنیتی دوگانه هستند

علاوه بر کاربری آسان زنگ هوشمند ویدئویی ، آنها قابلیت حفظ امنیت خانه و تشخیص افراد مشکوک را دارند.
با نصب این دستگاه و با وجود سنسور حرکتی آنها می‌توانید هر زمان با تشخیص حضور فردی پشت درب، از او یک ویدئو ضبط کنید. به این ترتیب، اگر کسی با نیت نادرستی نزدیک خانه شما شود، حتی اگر زنگ نزند هم، شما با دریافت هشدار حضور او پشت درب می‌توانید چهره او را ثبت کنید. البته مجهز بودن خانه به چنین سیستمی خودش یک عامل بازدارنده برای دور نگهداشتن چنین افرادی خواهد بود.

نیاز به سیگنال Wi-Fi قوی دارند

از آنجایی که زنگ هوشمند ویدئویی پورت اترنت ندارد، باید به شبکه Wi-Fi شما متصل شوند. شاید چندان مسئله پیچیده‌ای به نظر نرسد، اما بیشتر از آنچه تصور کنید باید به آن توجه شود.
اولا باید مطمئن شوید فاصله زنگ هوشمند ویدئویی نسبت به روتر شما خیلی دور نباشد، به خصوص چون زنگ در محیط بیرونی خانه قرار می‌گیرد. معمولا، محل ایده آل برای روتر در وسط خانه است، در اینصورت مطمئنا زنگ در محدوده پوشش آن خواهد بود.
دوما، دیوارهای بیرونی ممکن است در ارسال سیگنال Wi-Fi اختلال ایجاد کنند. دیوارها از مواد مختلف ساخته شده‌اند تا فضای داخل را عایق نگهدارند مانند فلز، گچ یا ورقه فیبر متراکم. بهمین دلیل است که به محض بیرون رفتن از خانه بلافاصله سرعت اتصال Wi-Fi تا حدود دو سوم کاهش می‌یابد. بنابراین هرچه روتر به در نزدیکتر باشد، بهتر است.

بیشتر بخوانید:  13 مزیت برتر استفاده از دوربین‌ درب بازکن تصویری بی سیم

نصب سخت

نصب زنگ‌های معمولی آسان است چون با باتری کار می‌کنند، و لازم نیست به سیستم موجود متصل شوند. کافیست آنها را روی صفحه تعبیه شده سوار کنید و دستگاه را روی آن قرار دهید.
با این حال، اگر بخواهید می‌توانید سیم‌های زنگ موجود را به زنگ هوشمند ویدئویی خود وصل کنید، که این کار کمی پیچیده‌تر می‌شود. بعضی زنگ‌های هوشمند چون باتری ندارند باید به سیستم مرکزی وصل شوند. شاید نصب آنها به نظر چندان پیچیده نیاید، چون فقط دو سیم کوچک است که باید وصل کنید، اما اگر زنگ فعلی در نقطه‌ای باشد که مناسب زنگ هوشمند ویدئویی نباشد، باید دوباره سیم کشی کنید، که گاهی اوقات ممکن است حسابی دردسرساز شود.

ارزان نیستند

واقعا تصمیم گیری در مورد زنگ هوشمند ویدئویی کار آسانی نیست . مطمئنا اکثر مردم دوست دارند زنگ ویدئویی داشته باشند، اما بزرگ‌ترین مانع قیمت بالای این محصولات است.
قیمت اکثر مدل‌ها بالاست و آنقدر ارزان نیست که بدون درنظر گرفتن بودجه بتوان به خرید آن فکر کرد. می‌توانید فقط دوربین امنیتی بدون زنگ در نصب کنید، اما از نظر قیمت تفاوت چندانی نخواهد داشت.
با این حال، باتوجه به کاربرد امنیتی این دستگاه برای رفت و آمدهای منزل و یا کنترل راحت درب منزل از راه دور، شاید نصب زنگ ویدئویی سرمایه گذاری مناسبی محسوب شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست