شرکت ها به منظور متصل کردن تلفن‌های داخلی خود به خطوط خارجی‌ خود و برای انجام کارهایی مانند انتقال و انتظار تماس از مبادله‌ی شعبه‌ی خصوصی یا PBX استفاده می‌کنند. سیستم‌های تلفن اینترنتی (VOIP) می‌توانند بسیاری از کارهای مشابه را با هزینه کمتری انجام دهند. شما باید مزایا و معایب PBX در مقابل تلفن اینترنتی (VOIP) را ارزیابی کنید تا بدانید که بهترین گزینه‌ی ممکن برای کسب و کار شما کدام است.

هزینه‌ها

مزیت اصلی تلفن اینترنتی (VOIP) ، کاهش هزینه‌هاست، هم از لحاظ سرمایه‌گذاری اولیه و هم  از نظر هزینه‌های ماهانه. اگر یک سرویس تلفن اینترنتی (VOIP) را انتخاب کنید که با تلفن‌های سنتی کار کند، فقط باید به صورت آنلاین ثبت نام کرده و هزینه‌ی اندکی برای تنظیم و آداپتورهای تلفن پرداخت کنید تا سرویس خود را فعال کنید. تماس‌ها، با صرف هزینه‌ی ماهیانه‌ی ثابت اندکی، رایگان هستند، اگرچه برخی از ارائه‌دهندگان، برای تماس‌های خارج از آمریکای شمالی هزینه‌ی ناچیزی را لحاظ می‌کنند. یک سیستم PBX شامل مجموعه‌ای از تجهیزات الکترونیکی در دفتر شماست. هزینه‌ی قابل توجهی صرف خرید تجهیزات و هزینه‌های ماهانه می‌گردد. هزینه‌ی کمتر، دلیل اصلی شرکت ها برای به کارگیری سیستم‌های تلفن اینترنتی (VOIP) است.

قابلیت اطمینان

عیب اصلی سیستم تلفن اینترنتی (VOIP) ، وابستگی آن به اینترنت به منظور عملکرد است. اگر مشکل برق‌رسانی پیش بیاید یا اینترنت شما قطع شود، شرکت شما، دیگر سرویس تلفنی نخواهد داشت. خطوط تلفن سنتی، برق خود را از طریق سیم تلفن دریافت کرده و اغلب حتی در زمان مشکلات برق‌رسلنی نیز کار می‌کنند. در حالی که سرویس های تلفن اینترنتی (VOIP) در هنگام قطعی برق، تماس‌های شما را به مرکز پیام ارسال کرده و تا زمانی که سرویس بازگردانده شود، آنها را ذخیره می کنند. بسیاری از شرکت‌ها حداقل یکی از خطوط تلفن سنتی خود را نگه می.دارند تا زمانی که سرویس تلفن اینترنتی (VOIP) دچار مشکلی می‌شود، بتوانند تماس‌های ضروری را برقرار کنند.

انعطاف پذیری

شما با تلفن اینترنتی (VOIP) ، قادر هستید که شماره‌های تلفن و تلفن‌های محدود‌ را تنها با پهنای باند اتصال اینترنت خود اضافه کنید. اگر اتصال شما به ظرفیت برسد، کیفیت تماس افت خواهد کرد. شما با PBX، یک سیستم طراحی شده برای تعداد مشخصی از خطوط و تلفن‌ها را خریداری می کنید. اگر به سیستم بزرگتری نیاز دارید، باید برای افزودن ظرفیت، هزینه‌ی بیشتری پرداخت کنید.

کیفیت صدا

کیفیت صدای تماس تلفن اینترنتی (VOIP) شما به کیفیت اتصال اینترنت بستگی دارد. اگر شما در یک منطقه شهری با پهنای باند بالا هستید و اتصالی با ظرفیت بالا دارید، کیفیت تماس شما شبیه به تماس‌های برقرار شده از طریق PBX و خطوط ثابت سنتی خواهد بود. اگر اتصال اینترنت شما، فاقد پهنای باند کافی باشد یا گلوگاه‌ها در جای دیگری در اینترنت وجود داشته باشد، کیفیت تماس شما تضعیف می‌شود.

تماس‌های اضطراری در تلفن اینترنتی (VOIP)

 ارائه‌دهندگان خدمات تلفن اینترنتی (VOIP) تلاش کرده‌اند تا تماس با شماره های اضطراری را از طریق تلفن‌های VOIP میسر سازند و تا حدودی موفق شدند. شرکت تلفن از طریق یک خط ثابت PBX، می داند که خط کجا تمام می‌شود و خدمات اضطراری می تواند شما را از طریق شماره‌گیر (سیستم ثبت شناسه) پیدا کند. تلفن اینترنتی (VOIP) مکان دائمی ندارد، چرا که با هر اتصال به اینترنتی کار خواهد کرد. شما باید به ارائه دهنده سرویس VoIP اطلاع دهید که کجا از این سرویس استفاده می کنید، اما ثلبت شده است که این روش کمتر از خدمات 911 معمولی اعتبار دارد، چرا که تماس VoIP ممکن است به شماره تلفن اضطراری صحیح متصل نشود و ممکن است اطلاعات محل به درستی انتقال نیابد.

بیشتر بخوانید:  هر آنچه باید در مورد تلفن سانترال (PBX) بدانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست