طی سالیان اخیر، محبوبیت قفل هوشمند بدون کلید در میان مالکان منازل افزایش یافته است. به رغم آنکه این قفل ها اساساً برای استفاده در خودروهای مجهز به سیستم ورود از راه دور طراحی شده بودند، اما به گونه ای اصلاح و تغییر یافته اند که برای استفاده در منزل نیز مناسب میباشند.

بنا به دلایل متعددی، استفاده از قفل های بدون کلید در منزل توصیه میشود. اما این نوع سیستم ها، چند نقطه ضعف و ایراد نیز دارند. بنابراین، پیش از انتخاب و نصب یک قفل هوشمند روی درب منزل، زیر و بم شرایط را بسنجید.

نقاط قوت قفل هوشمند

یکی از مهم ترین نقاط قوت قفل هوشمند برای درب، عدم نیاز به حمل کلید است. با استفاده از این قفل ها، دیگر نگران گم کردن کلید یا معطل ماندن پشت درب نخواهید بود.

بعلاوه، دیگر نیازی نیست که یک کلید یدک در محوطه ی خارج منزل پنهان کنید؛ در حال حاضر، بسیاری از مالکان منازل به این کار عادت دارند. از آنجاییکه اکثر مجرمان دست مالکان را خوانده اند، به دنبال کلیدهای یدک میگردند. به همین دلیل حذف نیاز به پنهان کردن کلید یدک در نزدیکی منزل، نقش به سزایی در افزایش امنیت منزل خواهد داشت.

یکی دیگر از امتیازهای قفل هوشمند این است که شما میتوانید در زمان عدم حضور در منزل، درب را برای افراد دیگر باز کنید. در این صورت، دیگر نیازی نیست که یک کلید اضافه برای آنها بسازید یا کلید خود را برای پرستار ، خدمتکار یا مهمان در جایی پنهان کنید. بلکه صرفاً کافیست که کد ورود را به ایشان بگویید تا پس از وارد کردن کد به منزل وارد شوند.

این سیستم، به شما امکان میدهد تا زمان و نحوه ی ورود افراد به منزل خود را نیز تحت نظر داشته باشید. این امکان، اطلاعات کارآمدی درباره ی سطح امنیت منزل در اختیارتان قرار خواهد داد.

بیشتر بخوانید:  مزایا و معایب قفل های الکترونیکی و قفل‌های بدون کلید

نقاط ضعف قفل هوشمند

به رغم آنکه دلایل زیادی برای توجیه ضرورت نصب قفل هوشمند در منزل وجود دارند، اما این قفل ها عاری از ایراد هم نیستند. این قفل ها عموماً ایمن هستند و اگر فردی، کد ورود را چندین بار اشتباه وارد کند، مراتب به اداره ی پلیس یا دیگر نیروهای امدادی اطلاع داده می شود؛ اما برخی از سارقان یا مجرمان، از طریق حدس زدن یا هک کردن کد، به منزل شما دسترسی پیدا میکنند.

همانطور که امکان جاگذاشتن کلید در منزل و معطل ماندن پشت درب وجود دارد، فراموش کردن گذرواژه ی سیستم ورود بدون قفل و پشت در ماندن نیز محتمل است. به رغم آنکه استفاده از یک کد تصادفی و غیرقابل حدس توصیه نمی شود (یعنی از گزینه های ساده مثل تاریخ تولد)، اما انتخاب کدهای سخت نیز مشکلاتی به همراه خواهد داشت و امکان فراموش کردن آن کد وجود دارد.

آخرین نقطه ضعف این قفل ها نیز این است که سیستم های متصل به برق، در زمان قطع برق از کار می افتند. به همین دلیل در زمان قطع برق، شما نمیتوانید به منزل وارد شوید و پشت درب می مانید یا آنکه درب به درستی قفل نمی شود و باز خواهد ماند. که خوشبختانه، اکثر سیستم ها به یک باتری پشتیبان مجهز هستند که در زمان قطع برق فعال میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست