دوربین‌های مداربسته این روزها تبدیل به بحث مهمی در زمینه مسائل مربوط به حریم خصوصی و جلوگیری از خطرات بالقوه شده‌اند. اما نکته مهم آن است که دوربین های مداربسته برای هر کسب و کار بزرگ یا کوچکی ضروری است، مخصوصا برای کسب و کار کوچکی که سرمایه گذاری کم اما خطرات بسیاری دارد. کسب و کارهای کوچک همیشه به دلیل فرایند غیرسازمان یافته و سیستم‌های کوچکی که دارند در معرض خطر هستند.

کسب و کارهای کوچک معمولا دانشجویان جوان را استخدام می‌کنند و یا در محیط‌هایی که چندان دوستانه نیستند قرار دارند که در آنها احتمال سرقت و سایر جرایم بیشتر است. بنابراین برای محافظت از مالکیت تجاری، نصب یک راه حل امنیتی یکپارچه بسیار مهم است. در اینجا نقش مهم نصب دوربین‌های مداربسته امنیتی برای کسب و کارهای کوچک مطرح می‌شود.

موثرترین راه، نصب دوربین در نقاط کلیدی دفتر یا فروشگاه است. اگر چه این سیستم‌ها به عنوان یک اقدام پیشگیرانه علیه دزدی نصب می‌شوند، اما بهره وری کارکنان را هم افزایش می‌دهند. احتمال رخ دادن “مزاحمت” گاها در طول ساعات کاری هم وجود دارد. پس بهتر است دوربین را وسط اتاق یا گوشه‌ها نصب کنید. البته نوع تصویری که می‌بینید به کیفیت و زاویه دوربین  های مداربسته بستگی دارد. اینکه دزدها یا مجرمان بدانند در محل دوربینی با امکان نمایش واضح چهره و ظاهر نصب شده، می‌تواند یک عامل بازدارنده باشد.

مزایای نصب دوربین های مداربسته

در ادامه به دلایل نصب دوربین‌های مداربسته می‌پردازیم:

از سرقت داخلی و خارجی جلوگیری می‌کند

صاحب هر کسب و کاری می‌داند که باید از خود و کسب و کارش دربرابر آسیب‌های احتمالی عوامل داخلی و خارجی محافظت کند. دزدی داخلی از سوی کارکنان یا دزدی خارجی از سوی دزدان و همسایگان ممکن است اتفاق بیافتد. بیش از 33 درصد از کل کسب و کارها به علت سرقت کارکنان ورشکست شده یا متحمل خسارات مالی زیادی می‌شوند.

در چنین مواردی دوربین های مداربسته، نقاط کور را حذف می‌کنند، کارکنان را زیر نظر دارد و از سرقت کارکنان و یا آسیب مالی پیش از وقوع آن جلوگیری می‌کند.

جلوگیری از جرم

دوربین‌های مداربسته به عنوان عوامل بازدارنده در برابر جنایتکاران عمل می‌کنند، چون احتمال وقوع دزدی از مکان‌های مجهز به دوربین که احتمال دستگیری در آنها بالاتر است کمتر خواهد بود. این عامل برای کسب و کار کوچک از اهمیت ویژه‌ای برخوردارست، چراکه آنها اهداف ساده‌ای برای دزدها هستند. خدمات امنیتی در چنین مواردی با پوشش دادن نقاط کور و نظارت 24 ساعته گزینه امنیتی فوق العاده‌ای محسوب می‌شوند.

جمع آوری شواهد

اگرچه وجود دوربین های مداربسته تهدیدی برای دزدها بحساب می‌آید، اما بعضی از دزدها از همین فرصت هم استفاده می‌کنند و شاید چندان روی گیر افتادن با تصاویر دوربین حساب نکنند. این فیلم‌های سرقت را می‌توانید در Google پیدا کنید. فیلم‌های خروجی این دوربین‌ها بعنوان یک ابزار عالی برای جمع آوری و استخراج شواهد عمل می‌کنند. این فیلم های ضبط شده شواهد محکمی هستند و به روند حل مسئله دزدی کمک می‌کنند.

امنیت کارکنان

حفاظت از کارکنان به اندازه حفاظت از دارایی شما اهمیت دارد. وجود دوربین های مداربسته کارکنان را به رفتار خوب تشویق می‌کند و از وقوع هر گونه حادثه خشونت‌آمیز و یا مزاحمت خارجی جلوگیری می‌کند. به عنوان مثال، نزدیک به 17 درصد از تمام خسارات مرگبار در ایالات متحده در سال 2011 به علت خشونت در محل کار بوده است، یعنی 780 آسیب کاری مرگبار در سال.

نظارت بر نقاط خصوصی و حساس

هر کسب و کاری دارای نقاطی برای نگهداری اطلاعات ویژه یا حساس است که نمی‌خواهد همه به آن دسترسی داشته باشند؛ برای بانک‌ها اتاق گاوصندوق است؛ برای سرآشپز قفسه دستور آشپزی مخصوصش است؛ برای دیگر شرکت‌های کوچک قسمت مالی است. نصب دوربین‌های مدار بسته در چنین نقاطی مانع ورود هرکسی به این مکان‌ها شده و از دارایی باارزش شما محافظت می‌کند.

اسرار تجاری بخش مهم هر کسب و کار بحساب می‌آیند، چون تنها نقاط متمایز کننده آنها در برابر رقبای‌شان هستند و درصورت درز کردن این اطلاعات ممکن است به سازمان آسیب برسد.

تضمین رضایت مشتری

مشتری راضی همان مشتری خوشحال است و داشتن مشتری خوشحال یعنی کسب و کار خوب. اما متاسفانه، این امکان وجود ندارد که همیشه و تمام وقت کارکنان‌تان را زیر نظر بگیرید تا کیفیت خدمات‌تان را کنترل کنید. دوربین مدار بسته این امکان را فراهم می‌کند تا از راه دور آنها را ببینید یا حتی اگر در لحظه نتوانید ببینید، امکان مشاهده فیلم‌های ضبط شده و کنترل عملکرد آنها وجود دارد. این قابلیت به اقدامات بهتر شما و افزایش کیفیت خدمات کمک خواهد کرد.

حمایت دربرابر دعاوی حقوقی دروغین

اگر واقع گرایانه به اوضاع کسب و کارها بنگرید متوجه خواهید شد که مردم همیشه بدنبال سودجویی از دیگرانند. این موارد از رایج‌ترین پرونده‌های قضایی جعلی اند. فیلم دوربین های مداربسته به شما در اثبات دیدگاه‌تان کمک می‌کند و از چنین ادعاهایی جلوگیری خواهد کرد. با این حال، در بعضی موارد، وکلا به مشتریان سودجوی خود توصیه می‌کنند قبل از ثبت دعوی قضایی 4-6 ماه صبر کنند، چون اکثر فیلم‌های نظارتی برای مدت 4-6 ماه ذخیره می‌شود و پس از آن شواهد علیه آنها از بین خواهد رفت. پس هوشمندانه‌ترین روش آنست که تمام فیلم‌های ضبط شده CCTV را بطور دائمی ذخیره کنید تا بتوانید هر زمان که نیاز شد از آنها استفاده کنید.

محدود شدن آزار و اذیت جنسی

آزار و اذیت جنسی یک تهدید کاملا واقعی در محل کار به حساب می‌آید و ممنوعیت قانونی آن چندان نتوانسته جلوی وقوع چنین اتفاقات ناگواری را بگیرد. در چنین مواردی دوربین‌های مداربسته بعنوان “ناظر” عمل می‌کنند و دست چنین مجرمانی را رو می‌کنند. بعلاوه به کارمندان زن حس امنیت و ایمنی می‌دهند.

این سیستم‌ها علاوه بر مزایای امنیتی، مزایای اقتصادی هم دارند. سیستم‌های امنیتی دوربین های مداربسته طوری طراحی شدند که یک عمر کار می‌کنند. پس فقط کافیست کسب و کارهای کوچک به راحتی دوربین های مداربسته متناسب با بودجه خود را انتخاب کنند. در این دوران، دوربین‌های مداربسته امنیتی ضرورتی بحساب می‌آِیند که نادیده گرفتن آنها غیرممکن است.

بیشتر بخوانید:  دوربین مداربسته و مزایای استفاده از آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست