امکان کنترل دما در اتوماسیون خانگی توسط اکثر سیستم ها و با ترموستات قابل برنامه ریزی عرضه می شود که حتی زمانیکه بیرون از منزل هستید مفید واقع میشوند. به احتمال زیاد بخش اعظم قبض های انرژی شما، ناشی از هزینه های گرمایش و سرمایش شماست. اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده برآورد می کند که متوسط خانوارهای آمریکایی برای برق حدود 100 دلار در ماه می پردازند و اکثر این هزینه ها صرف گردش موتورها و کمپرسورها در گرم کن ها و سیستم های تهویه مطبوع می‌شود. متاسفانه بسیاری از خانه ها سیستم های ناکارآمدی دارند که حتی زمانی که هیچکس در خانه نیست، از انرژی زیادی استفاده می کنند تا خانه را خنک کرده و گرم کنند. کنترل دما در اتوماسیون خانگی می تواند به حل این مشکل کمک کند.

 تنظیم دما از تبلت، گوشی هوشمند یا لپ تاپ شما آسان است و بنابراین شما مجبور نیستید که هنگامی که در کار، قرار یا تعطیلات هستید، خانه را خنک کرده یا گرم کنید. می توانید ترموستات را تنظیم کنید تا قبل از اینکه به خانه برسید، به کار بیفتد تا درجه حرارت دلخواه در انتظار شما باشد. اجازه دهید سیستم این کار را برای شما انجام دهد؛ لذت بخش نیست که پس از یک روز طولانی در دفتر، به یک خانه سرد قدم بگذارید.

استفاده از سیستم تهویه مطبوع‌تان در تمام روز می تواند بر قبض برق تاثیر بگذارد، اما چه کسی مایل است به یک خانه بسیار گرم بیاید اگر آن را خاموش کنید یا یخچال و فریزر تمام روز هوا را سرد نگه ندارند؟ کنترل دما در اتوماسیون خانگی به شما اجازه می دهد AC خود را در زمانی که به آن نیاز دارید روشن کرده و زمانی که در منزل نیستید که از آن استفاده کنید، آن را خاموش کنید.

همچنین ممکن است بخواهید کنترل کننده های پرده را لحاظ کنید. باز و بسته کردن پرده باعث می شود به نظر برسد کسی در خانه است و از سرقت های احتمالی جلوگیری کند، اما می تواند منزل را از نور خورشید نیز حفظ کند و میزان کار AC شما را برای خنک کردن خانه کاهش دهد.

از لوازم کوچک مراقبت کنید :

صبح ها چند بار خانه را ترک کرده اید و فکر کردید که: ” قهوه ساز را خاموش کردم؟” وقتی برای برگشتن وجود ندارد و هیچ کسی هم در خانه نیست که آنرا بررسی کند. این جاست که سنسورهای حرکتی که دستگاه های کوچک را کنترل می کنند، می توانند مفید باشند. به عنوان بخشی از سیستم اتوماسیون خانگی، سنسورهای حرکتی می توانند لوازم را در منزل شما کنترل کنند. هنگامی که هیچ کس در اتاق نیست، سنسورهای حرکتی، دستگاه قهوه ساز، دستگاه فر کننده مو یا گرم کن شمعی را خاموش می کند (هر دستگاه کوچکی که روشن گذاشته اید)، بنابراین لازم نیست نگران باشید.

بعضی از سیستم ها به شما اجازه می دهند دستگاه های خود را از راه دور و از طریق یک گوشی هوشمند یا یک لپ تاپ کنترل کنید. شما برای انرژی که آن لوازم استفاده می کنند چیزی پرداخت نمی کنید و همچنین ازینکه می دانید که آتش سوزی الکتریکی از دستگاه هایی که اشتباها روشن گذاشته اید، شروع نخواهد شد، آرامش ذهن دارید.

در هزینه چراغ ها صرفه جویی کنید:

این صحنه برایتان آشناست. شما در حال بیرون رفتن برای یک روز یا عظیمت به تعطیلات هستید و شما دیوانه وار به این سو و آن سوی خانه می روید و چراغ ها را خاموش می کنید تا مجبور نباشید هزینه ای برای انرژی اتلاف شده پرداخت کنید. هیچ کس در اتاق خواب، حمام یا اتاق نشیمن نیست، پس چرا چراغ ها روشن هستند؟

در سمت دیگر، هیچ گاه جالب نیست که به خانه و فضای تاریک برگردید و یا در راهرو قدم بزنید در حالی که دنبال کلید لامپ هستید. شما نمی خواهید در تمام طول روز چراغ روشن بماند، اما نمی خواهید به خانه تاریک بازگردید. اتوماسیون خانگی می تواند هر دو مشکل را حل کند.

با استفاده از همان نوع سنسورهای حرکتی که برای کنترل وسایل کوچک استفاده می شوند، می توانید چراغ های خود را کنترل کنید. یک سنسور حرکتی بر روی چراغ نصب شده است، و چراغ را قادر می سازد که وقتی کسی وارد شد، روشن شود و هنگامی که اتاق خالی است خاموش شود. شما همچنین می توانید از پیش چراغ ها را تنظیم کنید که در زمان های مشخصی روشن شوند، که بازگشتن به یک خانه بخوبی روشن شده در شب ها را آسان تر و امن تر از یک فضای تاریک می سازد. یا اینکه می توانید یک سیستم اتوماسیون خانگی را انتخاب کنید که به شما اجازه می دهد چراغ های خود را از راه دور نیز کنترل کنید.

بیشتر بخوانید:  سیستم های اتوماسیون خانگی, خانه شما را به خانه هوشمند تبدیل می‌کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست