انواع مختلف و شگفت انگیزی از دو شاخه هوشمند وجود دارد. در این مطلب چگونگی انتخاب نوع مناسب آن برای منزل شما ارائه شده است. نه یک بار، بلکه هزاران بار گفته ام که معتقد هستم دو شاخه هوشمند یکی از لوازم خانگی است که بسیار دست کم گرفته شده است. نه، آنها نمایشی نمی باشند بلکه میتوانند به راحتی لوازم خاموش را به حرکت در آورده و وارد اکوسیستم هوشمند خانه کنند. برای اطمینان از انتخاب دو شاخه هوشمند مناسب، این موارد را هنگام خرید در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید:  کلید هوشمند چیست؟ با روش جدید روشن کردن خانه‌تان آشنا شوید

سازگاری دو شاخه هوشمند با دستیار خود را بررسی کنید

اولین و مهمترین چیزهایی که شما باید در مورد دو شاخه هوشمند بدانید این نکته است که میخواهید دوشاخه هوشمند تان با کدام دستیار صوتی (voice assistants) کار کنند؟ چرا که همه دوشاخه های هوشمند با همه دستیارهای صوتی کار نمیکنند.

سازگاری در اینجا بسیار حیاتی است، زیرا به شما این امکان را میدهد که دستگاه های خاموش را با صدای خود کنترل و آنها به سایر وسایل هوشمند خانه تان وصل کنید.

اگر تنها از Apple HomeKit استفاده می کنید، انتخاب های زیادی ندارید، اما iHome و iDevices دو دستیار خوب برای شروع هستند. دو شاخه های آنها با HomeKit کار می کند و مدل هایی بیرونی جهت چراغ ها یا تجهیزات حیاط ارائه می دهند.

اگر مرکز فرماندهی هوشمند منزل شما Google Assistant یا Amazon Alexa باشد، انتخاب های متعددی دارید. فقط توضیحات محصول را بررسی کنید که مطمئن شوید دوشاخه مورد نظرتان با آن سازگار است.

ویژگی های مناسب را پیدا کنید

انتخاب صحیح دو شاخه هوشمند تا حد زیادی بستگی به این دارد که ویژگی های مورنظرتان را بدانید. در ادامه برخی از خصوصیات دو شاخه هوشمند ارائه شده است.

نظارت بر انرژی

این خصیصه میزان مصرف برق دستگاه های شما در هر روز، هفته یا ماه را در کیلووات ساعت (کیلو وات ساعت) نشان میدهد. این اطلاعات به طور معمول در برنامه مربوطه دو شاخه هوشمند نمایش داده می شود. برای مثال، TP-Link مصرف انرژی شما را کنترل و با Google Assistant و Alexa کار می کند.

اگر نگران انرژی های هدر رفته (vampire energy) هستید یا قصد دارید هزینه خود را کم کنید، خصیصه نظارت بر انرژی میتواند به شما کمک کند.

برنامه ریزی و موقعیت ها

با اضافه کردن دو شاخه هوشمند به یک وسیله برقی کوچک، چراغ، پنکه یا تلویزیون، می توانید دستگاه خود را به طور خودکار روشن یا خاموش کنید.

بسیاری از دوشاخه های هوشمند این ویژگی را ارائه میدهند و جهت صبح و خاموش کردن همه وسایل موقع خواب مفید هستند. برخی از دوشاخه های هوشمند همچنین قابلیت برنامه ریزی دارند که هر روز، هنگام طلوع و غروب خورشید تکرار میگردد.

اگر دو شاخه هوشمند شما با Google Assistant یا Alexa کار می کند، میتوانید آن را با یک جمله ساده به موقعیت ها و برنامه های روزانه خود پیوند دهید. مانند “بزن بریم، Alexa” تا نور را کم و تلویزیون را روشن کند.

حالت دور (Away Modes)

شاید یکی از سودمندترین کاربردهای دو شاخه هوشمند ویژگی ای است که اغلب حالت دور نامیده می شود. محدوده زمانی که میخواهید این ویژگی عمل کند را تنظیم کنید. بدین ترتیب،زمانی که شما خانه نیستید، دو شاخه هوشمند حضور شما را شبیه سازی کرده و به صورت برنامه ریزی شده روشن و خاموش میگردد.

طراحی را فراموش نکنید

طراحی دو شاخه هوشمند پیچیده است. اکثر مدل ها از آنچه که انتظار دارید، بزرگ تر هستند و همیشه گفتن این که آیا یک شکل با خروجی شما کار میکند، آسان نیست.

به عنوان مثال، اگر قصد استفاده از دو شاخه هوشمند همراه با یک آیتم معین دیگر یا دو شاخه هوشمند دوم را دارید، لازم است مطمئن شوید که آن، خروجی مجاور را مسدود نمی کند.

گفتن آن راحت تر است، چرا که بعضی از دوشاخه های کوچک تر جهت وصل شدن به دوشاخه مجاور دارای شکلی مناسب نیستند.

چه از قهوه ساز یا چه از تلویزیون صفحه بزرگ استفاده می کنید، دو شاخه هوشمند می تواند دستگاه های خاموش را به لوازم خانگی هوشمندتان متصل کنند. انتخاب دوشاخه مناسب بستگی به درک آنچه میخواهید با آن کار کند، کاری که میخواهید انجام دهد و محل آن دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست