در این مقاله به جزئیاتی که باید در هنگام نصب و راه اندازی زنگ درب هوشمند رعایت کنید می پردازیم. دو گزینه نصب برای زنگ درب هوشمند در دسترس است:  نصب شخصی و نصب تجهیزات توسط یک فرد حرفه‌ای.

نصب شخصی زنگ درب هوشمند

انواع مختلفی برای نصب شخصی زنگ درب هوشمند موجود است. بیشتر این مدل‌ها با یک باتری طراحی شده‌اند و نیاز به نصب هیچ سیمی ندارید. پس یعنی با یک باتری به راحتی نصب می‌شوند و آماده استفاده خواهند بود.
با این حال، مدل‌های سیمی هم هستند که نیاز به اتصال به سیستم زنگ موجود از طریق سیم کشی دارند. اکثر تولید کنندگان این مدل‌ها دفترچه راهنمایی با دستورالعمل نصب گام به گام ارائه می‌دهند و حتی گاهاً ویدئوی آموزش نصب هم برایتان فراهم می‌کنند.
اگر شما پروژه‌های شخصی الکتریکی دیگری هم انجام داده‌اید و ابزار مناسب برای انجام این کار را در اختیار دارید، پس خودتان دست به کار شوید. اما اگر از کارهای برقی سردر نمی‌آورید، بهتر است به فکر یک برقکار حرفه‌ای مناسب باشید. چون مطمئنا دلتان نمی‌خواهد بعد ازینکه هزینه زیادی بابت خرید زنگ درب هوشمند تان پرداختید، نهایتا بدلیل عدم نصب شخصی مناسب قادر به استفاده از آن نباشید. یا بدتر، با ناشیگری خودتان دوربین زنگ جدیدتان را بدلیل رعایت نکردن صحیح مراحل نصب خراب کنید.

نصب حرفه‌ای زنگ درب هوشمند

بعضی از برندهای زنگ درب هوشمند شامل نصب حرفه‌ای همراه با خرید می‌شوند، اما اکثر آنها چنین گزینه‌ای ندارند. پس اینجا باید تصمیم بگیرید که زنگ درب هوشمند با نصب شخصی آسان بخرید یا یک مدل شامل نصب دستگاه انتخاب کنید یا حداقل گزینه استفاده از نصاب حرفه‌ای را درنظر بگیرید.
گزینه دیگر، به کارگیری سرویس نصب و راه اندازی شخص ثالث مانند achareh.ir است. پس اگر زنگ درب هوشمند موردنظرتان را پیدا کردید که کاملا مطابق با نیازهای شماست اما شامل گزینه نصب و راه اندازی نمی‌شود، نگذارید این موضوع مانع خریدتان شود. در عوض از یک فرد حرفه‌ای معتبر در محله‌تان برای نصب آن کمک بگیرید.
فقط یادتان باشد قبل از بکارگیری شخص ثالث حرفه‌ای برای نصب، تمام نکات قید شده در ضمانت نامه را بخوانید، چون ممکن است در گارانتی ذکر شده باشد که باید از خدمات یا نصاب خاصی برای نصب دستگاهتان استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:  سوالات رایج درمورد نصب زنگ درب هوشمند

نکات نهایی

شما می‌توانید زنگ درب هوشمند خود  را به عنوان بخشی از سیستم امنیت خانگی یا به عنوان یک سیستم مستقل خریداری کنید. نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید آنست که اگر یک سیستم امنیت خانگی کامل همراه با دوربین درب ورودی می‌خرید، حواستان باشد که بعضی از شرکت‌های امنیتی، شما را مجبور به امضای یک قرارداد بلند مدت برای نظارت و سایر شرایط احتمالی خواهند کرد. البته بعضی شرکت‌های امنیتی هم در ازای امضای قرارداد مانیتورینگ طولانی مدت، تجهیزات و نصب رایگان و غیره ارائه می‌دهند. در هر صورت، باید ببینید که امضای قرارداد بلند مدت برایتان کارایی دارد یا نه، چون اگر مستاجر باشید یا قصد ماندن طولانی مدت در آن خانه را نداشته باشید، بستن چنین قراردادی بی‌فایده خواهد بود.
اما در نهایت داشتن زنگ درب هوشمند یکی از بهترین خریدهای عمرتان خواهد بود و مطمئن باشید بعدها با خودتان می‌گویید چطور تا به حال بدون آن زندگی می‌کردید!
هیچ چیز بهتر از آگاهی کامل برای محافظت از خانه، خانواده و اموال شما در برابر آسیب‌ها نیست. با استفاده از نکات ذکر شده در این متن ، انتخابی آگاهانه داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست