یکی از مهم ترین ابعاد زندگی که همه ما به دنبالش هستیم، بحث امنیت است چرا که انسان همیشه در زندگی به دنبال ایجاد آرامش است و این آرامش هرگز بدون ایجاد امنیت معنا پیدا نمی کند. و بشر همواره به دنبال راههایی برای تامین امنیت خود و خانواده اش بوده. یکی از ابزارهایی که در همین راستا و در زندگی مدرن امروزه به کمک بشر آمده،  بحث سیستم های امنیتی و بخصوص دوربین مدارپبسته است. اهمیت امنیت، هم در فضاهای مسکونی و هم در محیط های تجاری کاملا قابل درک است. اگرچه سیستم نظارتی استفاده از نگهبان تاحدودی موجبات ایجاد امنیت را در فضاهای بخصوص تجاری فراهم آورده است، لکن این عنصر حفاظتی به حد کافی گسترده نیست تا بتواند از تمامی محدوده و به نحو احسن حفاظت کند. این درست جایی است که اهمیت نصب دوربین مدار بسته مشخص میشود. مشاهده دوربین مداربسته در هر گوشه‌ای از هر ساختمان تجاری چندان غیرمعمول نیست. امروزه به عنوان یکی از ساده‌ترین سیستم‌ها، و یکی از مقرون بصرفه‌ترین سیستم‌های امنیتی، تقریبا هر دفتر کار یا خانه‌ای از  CCTV برای محافظت از اموال خود استفاده می‌کند.

نصب دوربین مداربسته می‌تواند به میزان قابل توجهی امنیت اموال‌تان را افزایش داده و از خانواده شما محافظت کند. با توجه اهمیت این موضوع، در ادامه به پنج مزیت برتر نصب دوربین مداربسته در خانه می‌پردازیم:

کاهش هزینه بیمه

درست است که سود مالی انگیزه اصلی شما برای نصب یک سیستم امنیتی نیست، اما مطمئنا مزیتی است که باعث جذاب‌تر شدن مقوله دوربین مداربسته می‌شود! هنگام ارزیابی سیاست‌های بیمه خود، تامین امنیت اموال‌تان تأثیر زیادی بر مقدار وجه پرداختی شما به بیمه خواهد گذاشت، پس با نصب دوربین مداربسته قدم اول را در زمینه تامین امنیت اموال‌تان بردارید و احتمال تخریب یا آسیب آنها را کم‌تر کنید؛ این کار هزینه‌های بیمه شما را کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید:  سیستم‌های تشخیص آتش‌سوزی چگونه کار می‌کنند؟

بازدارنده جرایم

دوربین مداربسته می‌تواند به عنوان یک عامل بازدارنده بزرگ در برابر جرم و جنایت عمل کند، به ویژه در زمینه جنایات برنامه ریزی نشده. یعنی با داشتن دوربین مدار بسته احتمال اینکه مثلا دزدها خانه شما را هدف قرار دهند کمتر شده و سطح امنیت و ایمنی خانواده و اموال‌تان افزایش میابد. بدین منظور، علامت وجود دوربین مدار بسته را به وضوح در محل قرار دهید بطوریکه مطمئن شوید افراد ناشناس و خطرناک با دیدن آن از محدوده دور خواهند شد.

امکان نظارت بر محیط اطراف خانه

دوربین مداربسته را می‌توان در نقاط مختلف کور اطراف خانه نصب کرد، یعنی نقاطی که خودتان امکان مشاهده آنها را از پنجره ندارید. با این کار درصورت شنیدن هر صدای غیر معمولی می‌توانید بدون نیاز به ترک خانه اطراف را بررسی کنید. در اینصورت علاوه بر احساس امنیت بیشتر، استرس‌تان هم در مواقع مشکوک کمتر خواهد شد. بعلاوه می‌توانید از دوربین بعنوان چشمی در استفاده کنید – مثلا اگر کسی شب دیروقت در خانه شما را بزند و شما از هویت فرد پشت در مطمئن نباشید می‌توانید بدون نیاز به پاسخ دادن بوسیله دوربین او را شناسایی کنید. این کاربرد خصوصا برای افراد آسیب پذیر مانند افراد مسن مفید است.

شناسایی مجرمان

دوربین مداربسته صرفا یک سیستم پیشگیرانه نیست، بلکه می‌توان از آن برای رو کردن دست مجرمان در پرونده‌های قضایی هم استفاده کرد. یعنی اگر  بدترین اتفاق بیافتد و اموال شما به سرقت بروند یا خراب شوند، یا حتی اگر حادثه‌ای در مجاورت دوربین شما رخ دهد، فیلم‌های ضبط شده CCTV می‌تواند به پلیس برای پیدا کردن و شناسایی مجرمان و همچنین در بالا بردن امنیت خیابان‌ها و محله‌تان کمک کند.

بیشتر بخوانید:  هشداردهنده دود یا دستگاه اعلام حریق را در چه محل هایی باید نصب کرد؟

دوربین مداربسته تعمیر و نگهداری چندانی لازم ندارد

دیگر مزیت فوق العاده دوربین‌های مداربسته آنست که تعمیر و نگهداری چندانی لازم ندارند. درنتیجه پس از نصب، تا سا‌لها می‌توانید روی توانایی حفظ و نگهداری آنها از خانه و خانواده‌تان حساب کنید، فقط بهتر است گهگاهی آن را تمیز کنید یا از یک تیم حرفه‌ای برای چک کردن آن کمک بگیرید.

این دوربین‌ها فیلم‌های با کیفیت و تکنولوژی پیشرفته‌ای دارند و هر کس با توجه به بودجه، کارایی و میزان امنیت مورد نیازش می‌تواند بهترین محصول را انتخاب کند تا از بابت بالاترین سطح امنیتی هم در محیط خانگی و هم در محیط تجاری خود مطمئن شود.

برای مطالعه بیشتر در این زمینه میتوانید به این لینک مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست