دوربین مداربسته یا همان CCTV، سیستم‌های ضبط تصویری هستند که به یک واحد کنترل متصل می‌شوند و امکان مشاهده فضای بیرون و داخل ساختمان را فراهم می‌کنند. نصب دوربین مداربسته علاوه بر منازل برای یک ساختمان تجاری هم مفید است. دوربین مدار بسته می‌تواند به طور قابل ملاحظه‌ای امنیت اموال شما و امنیت افراد و دارایی‌های داخل ساختمان را افزایش دهد. در ادامه به  مزایای نصب دوربین مداربسته می‌پردازیم.

مزایای دوربین مداربسته

شاید فکر کنید که نصب سیستم دوربین مداربسته مخارج ناعادلانه‌ای داشته باشد. اما درواقع باید بدانید پرداخت این مبلغ برای حفظ امنیت تان مطمئنا ارزشش را دارد، بعلاوه در نظر بگیرید اگر کسی به ساختمان مسکونی یا تجاری شما وارد شود آسیب یا هزینه بیشتری متقبل خواهید شد. در حال حاضر تقریبا اکثر شرکت‌ها از این تکنولوژی استفاده می‌کنند.

مسئولیت اصلی سیستم امنیتی، دور نگهداشتن هر بازدید کننده ناخواسته‌ای از ساختمان یا مرکز داده شماست. حتی اگر کسی وارد املاک شما شود، با این روش براحتی می‌توانید او را شناسایی کنید.

اقدام احتیاطی

از دوربین مداربسته می‌توان بعنوان یک اقدام احتیاطی برای امنیت اموال یا داده‌ها استفاده کرد. از طریق نظارت از راه دور، می‌توانید دقیقا در جریان تمام اتفاقات داخل و خارج خانه یا دفتر خود باشید. مزیت دیگری این تکنولوژی این است که امروزه بسیاری از آنها قابلیت مشاهده و نظارت بر روی گوشی‌های هوشمند را دارند و امکان بررسی شرایط را در صورت عدم حضورتان در محل هم خواهید داشت.

جلوگیری کردن

دزدها بدترین کابوس برای هر کسب و کار یا خانه‌ای هستند. هرگز نمی‌توان زمان رخ دادن چنین اتفاقی را حدس زد، بنابراین بهتر است سعی کنید تا جای ممکن با استفاده از امکانات موجود از وقوع آن جلوگیری کنید. بسیاری از جرایم برنامه ریزی نشده به دلیل وجود سیستم‌های امنیتی کنسل می‌شوند، یعنی احتمال دستبرد به اموال شما کمتر خواهد شد. یکی دیگر از راه‌های خوب برای جلوگیری از دزدی ناخواسته از اموال‌تان اینست که وجود دوربین مداربسته را اعلام کنید یا نشانه‌ای مبنی بر وجود سیستم‌های دوربین مداربسته نصب کنید.

بیشتر بخوانید:  چطور مثل یک حرفه‌ای از خانه خود محافظت کنید: نکات و استراتژی‌ها

شواهد و مدارک

دوربین مداربسته یک روش عالی برای کشف و شناخت جنایتکاران است. داشتن دوربین مداربسته ای که در نقاط استراتژیک نصب شده هنگام مشاهده فعالیت‌های خاص افراد در شرایط خاص مفید خواهد بود. بسیاری از دوربین‌های مدرن در حال حاضر قابلیت ضبط ویدئو با کیفیت بالا را دارند. این کار به نفع شماست چراکه درصورت وقوع هر رخداد ناگواری می‌توان از آنها به عنوان شواهد در دادگاه استفاده کرد. حتی اگر بدترین اتفاق برای اموال‌تان رخ دهد، با استفاده از این مدارک می‌توانید مجرمان را به دادگاه بکشید؛ مخصوصا در مواردی که شاهد عینی وجود نداشته باشد یا اطلاعات ارزشمندی از قلم افتاده باشد. در چنین شرایطی دوربین مداربسته گزارش دقیقی از وقایع در زمان موردنظر ارائه می‌دهد.

بیمه

ممکن است به نکات مربوط به بیمه چندان توجه نکرده باشید، اما بد نیست بدانید مخارج شرکت‌های بیمه هم درصورت بالا بودن نکات امنیتی کمتر خواهد شد. پس بهتر است تا جای ممکن امنیت اموال‌تان را حفظ کنید تا احتمال آسیب و خرابکاری را کاهش دهید. دلیل کم شدن مخارج از سوی شرکت‌های بیمه آنست که به طور بالقوه امکان وقوع چنین حوادثی با وجود دوربین‌های مدار بسته کمتر خواهد شد.

امنیت مرکز داده

دوربین‌های مدار بسته هم برای حفظ امنیت اموال کسب و کارتان کارایی دارند، و هم نصب آن در مرکز داده می‌تواند مفید واقع شود. مطمئنا حفظ امنیت مرکز داده‌های‌تان بسیار مهم‌تر از نرم افزارها و سخت افزارهاست. به یاد داشته باشید که درست است محافظت از بخش خارجی ساختمان اهمیت دارد اما باید از بالا بودن میزان امنیت مرکز داده‌تان هم مطمئن شوید، چراکه درواقع داده‌های‌تان نقطه قوت و برتری کسب و کار شما محسوب می‌شود. با نصب دوربین مدار بسته در این نقاط، از امنیت اطلاعات مهم‌تان مطمئن خواهید شد چراکه کاملا از رفت و آمدها و دسترسی افراد به این داده‌ها مطلع می‌شوید.

بیشتر بخوانید:  آیا با مزایای استفاده از گیت‌های امنیتی اتوماتیک آشنا هستید؟

اگر کسی را ندارید که حواسش به مرکز داده‌ها باشد، سیستم دوربین مدار بسته 24 ساعته بهترین گزینه خواهد بود. با این کار مرکز داده شما به طور مداوم و همیشه تحت نظر خواهد بود. البته مراکز داده نیاز به الزامات امنیتی مختلفی دارند؛ به همین دلیل نیاز به یک فرد حرفه‌ای دارید که برای حصول اطمینان از حداکثر امنیت ساختمان و مرکز داده به شما کمک کند.

محل نصب

نکته مثبت در مورد دوربین مدار بسته اینست که امکان نصب آن در چند نقطه استراتژیک در خانه یا دفتر وجود دارد، با این کار می‌توانید تمام نقاط دفتر کارتان را از راه دور ببینید. نقاط مهمی که باید سیستم‌های CCTV را نصب کنید عبارتند از:

پارکینگ ماشین

ورودی‌های محل از جمله تمام راه‌های خروج اضطراری

درها زیرا همیشه می‌خواهید بدانید چه کسی و چه زمانی وارد ملکتان شده است. هر ورودی که به مناطق دیگر ساختمان برسد و نیاز به کلید یا کد عبور دارد دوربین نصب کنید

درب داخلی که بازدید کنندگان را از کارمندان عمومی جدا می‌کند

ورودی مرکز داده، فرقی نمی‌کند طبقه خاصی از ساختمان باشد یا یک منطقه کوچکتر، تمام این نقاط باید تحت پوشش قرار بگیرند

لیست فوق شاید تمام قسمت‌های محل کار یا مرکز داده شما را پوشش ندهد، اما مکان‌های اصلی هستند که باید سیستم CCTVتان را در آنها نصب کنید.

نتیجه گیری

درهر حال نصب سیستم‌های دوربین مداربسته چه در خانه، محل کار یا در مرکز داده ضروری است. با داشتن وضعیت امنیتی مناسب، خیال‌تان راحت‌تر می‌شود و درصورت وقوع هر اتفاق ناگواری وجود چنین تکنولوژی به نفع شما عمل می‌کند. دوربین مداربسته برای شناسایی دزد یا افراد سودجو بسیار عالی است و در صورت اقدام قضایی به شما کمک خواهد کرد. همچنین درصورت مشاهده هرنوع تهدید امنیتی یا شرایط خاص و مشکوکی می‌توانید پیش از وقوع به پلیس اطلاع دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست