دوربین امنیتی خانگی جزئی فوق العاده در سیستم امنیتی خانه شماست که صرف نظر از موقعیت تان، شما را 24 ساعته و طی 7 روز هفته از خانه تان مطلع میسازد. نصاب های تازه کار اغلب در نصب دوربین امنیتی اشتباه می کنند. همچنین میزان چرخش و زوم اکثر دوربین ها محدود است. دوربین امنیتی خانگی مانند حسگرهای درب و پنجره، باید در نواحی مختلف خانه نصب شود.

به جای تمرکز به تعداد دوربین هایی که می بایست نصب گردند، به این فکر کنید که چه محل هایی در داخل یا اطراف خانه تان عریض ترین دید را دارند. اگرچه موقعیت خانه ها با هم متفاوت است، بیشتر آنها دارای نقاط پر ترددی هستند که بیشتر در معرض سرقت قرار میگیرد. شما باید دوربین امنیتی را به گونه ای نصب کنید که تا حد ممکن این محل ها را پوشش دهد.

درب های جلویی، پشتی و کناری:

سارقان اغلب از طریق درب جلو و پشت وارد می شوند. دوربین های بیرونی را در نزدیکی یا بالای همه درب های ورودی خانه تان قرار دهید.

پنجره هایی که به خیابان دید ندارند:

پنجره هایی که مستقیما رو به خیابان نیستند، ممکن است به علت عدم داشتن دید از بیرون، بیشتر در معرض سرقت قرار گیرند. دوربین امنیتی را بالای این پنجره ها نصب کنید یا از دوربین های داخلی که رو به پنجره های مذکور هستند، استفاده کنید.

راه های ورودی:

سارقین ممکن است از راه های ورودی یا درب گاراژ به خانه شما نزدیک شوند. قرار دادن یک دوربین امنیتی بیرونی بالای راه ورودی به شما در شناسایی فعالیت های مشکوک کمک میکند.

نواحی مشترک:

سارقی که وارد خانه تان میشود ممکن است به دنبال اشیاء با ارزش در محل های خاصی مانند اتاق نشیمن و اتاق خواب اصلی بگردد. از دوربین ها برای نظارت بر این فضاها استفاده کنید.

راه پله ها:

بعضی از خانه ها دارای بالکن یا زیرزمین با راه پله هستند که ممکن است نقطه ورود سارقین به خانه تان باشد. روی راه پله ها دوربین امنیتی نصب کنید تا بر فعالیت های مشکوک نظارت داشته باشید.

هنگام تعیین محل نصب دوربین های امنیتی خانگی، جاسازی صحیح بسیار مهم است. همه دوربین ها باید دور از دسترس باشند تا سارقین نتوانند به راحتی به آنها ضربه بزنند یا آنها را نابود کنند. دوربین های بیرونی را در طبقه دوم، حداقل 9 فوت بالاتر از زمین، و دوربین های داخلی را در نزدیکی سقف قرار دهید. همچنین  اطمینان حاصل کنید که دوربین ها محکم نصب شده اند. در حالی که برخی از دوربین ها را می توان با چسب به سطوح متصل کرد، پیچ کردن مستقیم آنها به دیوار امن تر است.

پیدا کردن زاویه مناسب برای نصب دوربین امنیتی به اندازه محل آن اهمیت دارد. اگر دوربین های امنیتی خانه خود را مستقیما در بالای پنجره ها یا درها در زاویه ای نا مناسب قرار دهید، ممکن است تنها فیلم بالای سر سارق را بگیرند. در عوض، آنها را با فاصله یک یا دو فوتی از در یا پنجره، رو به ورودی نصب کنید. نگران قابل رویت بودن دوربین های امنیتی خود نباشید زیرا ممکن است مجرمان بالاقوه از مشاهده آنها بترسند.

در صورت بی سیم بودن دوربین امنیتی تان، سیگنال Wi-Fi در اطراف خانه خود را بررسی کنید. مهم است که دوربین های امنیتی خانگی شما به منظور ضبط و بازپخش فیلم ها، دسترسی مطمئنی به یک سیگنال قوی Wi-Fi داشته باشند. بدون اتصال به اینترنت، احتمالا ارتباط دوربین با سیستم امنیتی خانه شما قطع میگردد. اگر سیگنال Wi-Fi ضعیف باشد، فیلم ممکن است موج دار یا ناهموار شود.

بیشتر بخوانید:  دوربین مداربسته و ویژگی های آن را بهتر بشناسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست