در گذشته سیستم های امنیتی هوشمند به شکل امروزی وجود نداشت و این سیستمهای خانگی آنالوگ بودند و بر روی خط ثابت تلفن تنظیم می شدند. این سیستم های قدیمی با مودم کامپیوتر کار می کردند.

پیشرفت تکنولوژی و تقاضای صاحب خانه ها برای نصب سیستم های امنیتی پیشرفته تر باعث ایجاد تغییرات زیادی در این محصولات شده است. . امروزه سیستم هایی وارد بازار شدند که امکاناتی فراتر از پنل هشدار, حسگر و صفحه کلید دارند. و سیستم های امنیتی هوشمند با ایجاد سطح جدیدی از کنترل, دسترسی و ارتباط، فراتر از سیستم های قدیمی عمل می کنند. خانه هایی که این سیستم های “هوشمند” را دارند با موبایل و کامپیوتر شخصی از راه دور و از هر جایی قابل کنترل هستند. علاوه بر این برای خانواده های شلوغ می توانند سیستم را با برنامه های روزانه خودشان تنظیم کنند.

اتصال همیشگی افراد به خانه و قابلیت کنترل سیستم از طریق موبایل و لپ تاپ باعث شده که بسیاری از افراد بتوانند از راه دور بر خانه خودشان نظارت داشته باشند. بنابراین وقتی برای کار, گرفتن بچه ها از مدرسه یا فعالیت های اجتماعی مجبورید از خانه دور شوید این سیستم فوق پیشرفته شما را به خانه تان متصل نگه می دارد. موقعی هم که در خانه هستید به خاطر خودکار بودن سیستم ها, راحتی و امنیت در تمام قسمت های خانه برقرار می شود. به همه ی این امکانات کم شدن نگرانی ک لذت بردن از زندگی را هم می توانید اضافه کنید.

ویژگی های سیستم های امنیتی هوشمند خانگی

  • فعال یا غیرفعال کردن سیستم از راه دور
  • کنترل از راه دور چراغ ها برای تنظیم نور مناسب موقع ورود به خانه
  • کنترل سیستم گرمایشی برای صرفه جویی در مصرف و کاهش مبلغ گاز و ایجاد فضایی مطلوب برای بچه ها موقع رسیدن به خانه
  • امکان اتومات کردن وسایلی همچون قهوه ساز
  • امکان دریافت اعلان از طریق ایمیل, پیام کوتاه, تلفن یا کلیپ های ویدئویی همزمان
  • امکان باز کردن درب و زیرنظر گرفتن بچه ها از راه دور با موبایل یا کامپیوتر
  • امکان تماشای ویدیو های ضبط شده از مناطقی که دوربین کار گذاشته شده است

بیشتر بخوانید:  مزایای سیستم های اتوماسیون خانگی و هوشمند برای خانه

ارتباط امنیت خانه و هوشمندسازی

خانه هوشمند و امنیت خانه رابطه تنگاتنگ با یکدیگر دارند. در بیشتر موارد سیستم امنیتی می تواند تمام یا برخی از نیازهای خانواده را در یک خانه‌ هوشمند اداره کند و چون این سیستم به راحتی به روز می شود، شما می توانید به دنیایی فراتر از آن یعنی سیستم خانه هوشمند پیش روید.

در اینجا با سه دلیل توضیح می دهیم که چرا که امنیت، نقطه شروع خوبی برای یک خانه هوشمند است.

  • انواع سنسورها در سیستم امنیتی هوشمند خانگی

سیستم های امنیتی هوشمند تا حد زیادی وابسته به سنسورها هستند، که شامل سنسورهای لمسی برای پنجره‌ها و درب ها، سنسورهای حرکتی، سنسورهای ژیروسکوپی، سنسورهای حرارتی و سنسورهای صوتی می شوند.

در یک سیستم امنیتی هوشمند ، این سنسورها حساس به فعالیت ها هستند ، زمانی که در این فعالیت ها مشکلی پیش می آید به شما هشدار می دهند. در راه اندازی یک خانه هوشمند، همین سنسورها می توانند طوری قابل اجرا شوند تا سایر تجهیزات خانه مانند چراغ ، ترموستات‌های هوشمند و یا سیستم صوتی را به دلخواه کارفرما  کنترل کنند.

  • استفاده درست از تجهیزات خانه هوشمند و سیستم امنیتی هوشمند

از مهمترین دلایل یادگیری در همه سیستم های خانه هوشمند، تطبیق دادن خودمان برای استفاده درست با این ابزار سیستم است، ممکن است این  تجهیزات یک صفحه لمسی یا  کلید باشد و یا برنامه ای بر  روی گوشی های شخصی خودمان… زمانی که ما شروع به کار با یک سیستم امنیتی هوشمند می کنیم برای اینکه بتوانیم به ارتباطی هماهنگ با آن برسیم، چند بار  طی روز آن را قطع و وصل کنید. نگاه کردن مکرر و تشخیص دادن قابلیت های سیستم بر روی صفحه نمایش، روشی آسان برای شروع این کار است

  • قیمت مناسب سیستم های امنیتی هوشمند

اکثر تجهیزات تشکیل شده در سیستم های امنیتی هوشمند قیمت مناسبی دارند. هزینه برخی از سنسورهای درب و پنجره  کمتر از 50 دلار است. به احتمال زیاد اکثر مردم یک تلفن هوشمند و یا تبلت دارند، و نیازی به یک دستگاه کنترل اضافی نیست. وقتی که شما می خواهید سیستم را ارتقاء دهید، می توانید یک دستگاه یا یک فضا را هم زمان به آن اضافه کنید. و با همین روند تمام تجهیزات را در یک خانه هوشمند تحت کنترل خود در بیاورید.

اختراعات جدید در زمینه امنیت خانه ها

پیشرفت های قابل توجهی در زمینه سیستم های امنیتی هوشمند خانگی انجام شده که دلیل اصلی آن تبدیل شدن دزدی به بیزینسی پرسود است. در ایالت متحده به تنهایی در هر ده دقیقه یک خانه را دزد می زند که سر جمع در سال می شود ۱۳ میلیون خانه.

در اینجا فهرستی از بهترین محصولات و سرویس های اتوماسیون خانگی, از دستگاه های حفاظتی خودکار گرفته تا نظارت ویدئویی و سیستم های امنیتی بی سیم را آورده ایم که شامل:

۱. تجهیزات مربوط به هوشمندسازی یکپارچه: این تجهیزات که در حال حاضر جدیدترین تکنولوژی موجود در بازار است به شما امکان می دهد که حتی زمانی که خانه نیستید, خانه تان را زیر نظر داشته باشید. سیستم های هوشمندی مثل ADT Pulse ،هشدار آتش سوزی و منواکسید کربن را از طریق کامپیوتر, تلفن هوشمند یا آی پد به اطلاع شما میرساند تا شما از هرجایی که هستید اقدام لازم را انجام دهید.

۲. نظارت تصویری پهنای باند: با این تکنولوژی هر موقع که مشکلی برای سیستم امنیتی خانه تان بوجود آمد، با تماس یا ارسال ویدیو به تلفن هوشمند و یا لب تاب در جریان قرار خواهید گرفت. با وجود این تکنولوژی وقتی از خانه تان دور هستید می توانید ببینید در خانه و اطراف آن چه می گذرد.

۳. سیستم های خودکار: با این سیستم ها می توانید در مصرف انرژی صرفه جویی کنید; به این صورت که چراغ ها و دمای خانه طوری تنظیم می شوند تا موقعی که از خانه خارج می شوید مصرف انرژی به حداقل برسد و موقع برگشت علاوه بر نور کافی, خانه گرمی نیز داشته باشید.

 روز به روز تجهیزات پیشرفته تری مثل سیستم های خودکار که به وای فای وصل می شوند, وارد بازار می شوند و افراد بیشتری به دنبال بهترین سیستم های امنیتی مناسب محل زندگی شان هستند تا امنیت را بخشی از زندگی شان کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست