دوربین مداربسته ، ابزار بسیار مهمی برای کمک به حفاظت از خانه یا کسب‌وکارتان در برابر خرابکاری، آتش‌سوزی و سرقت است.

دوربین مداربسته چه ویژگی هایی دارد؟

بازدارنده‌های موثری هستند

از زمانی که دوربین مداربسته بر روی ملکی نصب می‌شود، آن ملک برای سارقان و مجرمان جذابیت کمتری پیدا می‌کند. دوربین مدار بسته می تواند از رخ دادن جرائم جدی از جمله دزدی، خرابکاری و آتش سوزی جلوگیری کند.

مجرمان به طور جدی از هدف‌گیری املاکی که مجهز به سیستم‌های امنیتی مانند دوربین‌ مداربسته و آژیر خطر دزدی هستند، اجتناب می‌کنند. با آگاهی از اینکه در مکانی که دوربین‌های مداربسته وجود دارد، امکان دستگیری مجرمان است، آن‌ها از ارتکاب جرم در این مکان‌ها منصرف شده‌اند. به همین دلیل است که اکثر دوربین‌های مداربسته به صورتی طراحی شده اند که کاملا دیده شوند، اگرچه گزینه‌های دیگری مانند  پنهان کردن دوربین مداربسته در طراحی داخلی و خارجی ساختمان وجود دارد.

دوربین مداربسته اجازه مشاهده از راه دور را می‌دهد

با استفاده از تکنولوژی نظارت تصویری، دوربین مداربسته در ساعات مختلف، تصاویر با کیفیت بالا ثبت می‌کنند که می‌تواند در همان لحظه به هر مکانی ارسال شود. مشاهده از راه دور، صاحبان دارایی را قادر می‌سازد که از هر مکانی، 24 ساعت روز و 7 روز هفته، فید بخش زنده‌ای را نظارت کنند و بر طبق آن اقدام نمایند. این امر به ویژه برای کسب‌وکارها مفید است، زیرا سازمان‌های شرکتی به احتمال زیاد قادر به استفاده از منابع مشاهده دوربین مداربسته و کنترل از راه دور برای گرفتن “دزد مغازه”(shoplifters) هستند. در تاسیسات خانگی، تصاویر ثبت شده به طور معمول بعد از ثبت، قابل بازبینی هستند، اگرچه برخی از فن‌آوری‌های پیشرفته دوربین قادر به هشدار دادن به مالکان در هنگام تشخیص حرکت نیز هستند.

بیشتر بخوانید:  مزایای استفاده از سیستم‌های دوربین مداربسته برای کسب و کار شما

شواهدی از جرم ارائه می‌کند

با استفاده از تکنولوژی نظارت لبه برش نظارت ویدئویی، محصولات امنیتی مدار بسته تصاویر با وضوح بالایی را ثبت می‌کنند. به همین دلیل است که دولت بریتانیا دوربین مدار بسته را “یک شاهد الکترونیکی” می‌نامد که می‌تواند به اثبات جرم، بی‌گناهی در دادگاه کمک کند.

این امر گواهی بر اهمیت نصب یک سیستم امنیتی مداربسته با قابلیت نظارت و ضبط کامل است، و مخالف نصب دوربین‌های ساختگی و الکی است. هر چه باشد، اثربخشی دوربین مداربسته به دانش عمومی از موفقیت آن در کمک به رساندن مجرمان به عدالت، بستگی دارد.

از این طریق به تعقیب کیفری، دوربین‌های مداربسته فیلم‌بردای موثر واقع شده‌اند، و حفاظت طولانی مدتی را برای خانه و کسب‌وکار شما فراهم می‌کنند.

از چیزی که فکر می‌کنید ارزان‌تر است

ارزیابی مزایا و معایب سیستم‌های دوربین مداربسته به آنالیزی از هزینه-سود خلاصه می‌شود. هزینه نصب یک سیستم دوربین مداربسته برای یک خانه یا کسب‌وکار بسته به پیچیدگی سیستم و هدف نصب آن متفاوت است. چیزی که مالکان خانه و کسب‌وکارها باید درمورد آن تصمیم بگیرند این است که آیا واقعا چیزی به اسم”هزینه بسیار زیاد” برای ایمنی و امنیت خانه، خانواده و زندگی آن‌ها وجود دارد.

دوربین مداربسته به معنی گشت‌های پلیس کمتر نیست

مردم، استفاده دوربین مداربسته در فضاهای عمومی را بخشی از استراتژی وسیعی برای کاهش تعداد افسران پلیس در گشت خیابان می‌دانستند و نسبت به آن نگرانی خاصی داشتند. چه این حرف درست باشد یا خیر، استدلالی اضافی است. شما در نظر بگیرید که ماموران پلیس ماهر وماموران تجسس امنیتی می‌‌توانند از برنامه زنده دوربین مداربسته برای نظارت بر نقاط حساس جرم‌خیز منطقه استفاده کنند و در هنگام رویداد جرم به موقع آن را تشخیص دهند و وارد عمل شوند.

دوربین مداربسته و حریم‌شخصی در تقابل هم نیستند

برخی افراد  نسبت به دوربین مداربسته محتاط بودند و از”جامعه ناظر بزرگ” ترس داشتند. سرجان اسمیت، معاون سابق کمیسر پلیس متروپولیتن، در سال 1995 در مورد این مساله هشدار داد که نظارت گسترده در مقیاس گسترده می تواند رابطه بین شهروندان و دولت را مخدوش کند. با این حال، منافع عمومی نظارت با دوربین مداربسته، از این نگرانی‌ها بیشتر است. شرکت‌های امنیتی قادر به کاستن از ترس و نگرانی‌های عمومی هستند و می‌گویند که ایمنی نباید به قیمت ازبین رفتن حریم خصوصی انجام شود.

همانطور که در حال حاضر می‌بینید، قوانین سخت گیرانه‌ای در نصب دوربین‌‌های مداربسته در ساختمان‌های خصوصی وجود دارند. هر یک از اعضای دولت مستحق دیدن فیلم‌هایی است که توسط شرکت دولتی یا خصوصی ضبط می شوند و حرکات ما را نمی‌توانند در برابر ما مورد استفاده قرار دهند مگر اینکه قاضی یا دادگاه قانون آن را تصویب کند.

علاوه بر این، فیلم دوربین مداربسته نمی‌تواند برای مدت نامعلومی نگهداری شود و پس از گذشت زمان معقولی، باید آن را نابود کرد. این تدابیر حفاظتی در مراقبت از دوربین مدار بسته به ما اطمینان می‌دهد که کسی نمی‌تواند جاسوسی ما را بکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست