بله، حتی یک درب پارکینگ هم می تواند “سبز” و انرژی زا باشد. سازگار  کردن خانه با محیط زیست به طرق مختلف انجام میشود. یک راه ساده برای کاهش مصرف انرژی خانه این است که یک درب پارکینگ سازگار با محیط زیست نصب کنید. درب پارکینگ به عنوان بزرگترین جزء متحرک خانه نقشی مهم در حفظ یکپارچگی ساختاری و کاهش مصرف انرژی دو معیار مهم در ساختمان سبز و طراحی پایدار ایفا میکند.

درب پارکینگ سازگار با محیط زیست چیست؟

درب سبز یا سازگار با محیط زیست دری است که با حداقل آسیب به محیط زیست طراحی و ساخته میشود.

عوامل مهم زیر تعیین می کنند که یک درب با محیط زیست سازگار است یا خیر:

مواد مورد استفاده در ساخت درب

دوره عمر محصول

مقاومت درب پارکینگ در برابر باد شدید و کمک به حفاظت از پوشش خانه

بهره وری فرایند تولید درب پارکینگ و استفاده از مواد بازیافتی

کاهش مصرف انرژی پس از نصب درب پارکینگ

درب پارکینگ سازگار با محیط زیست :

اگر یک درب پارکینگ با عوامل مهم فوق مطابقت داشته باشد، میتوان آن را یک درب پارکینگ سبز و پایدار نامید که به حفظ محیط زیست کمک میکند.

درب پارکینگ سبز از راه های زیر به محافظت از محیط زیست کمک می کنند:

استفاده از مواد بازیافتی و/یا پایدار:

در برخی از درب های پارکینگ سازگار با محیط زیست از مواد بازیافتی استفاده می شود. فولاد به کار رفته در ساخت درب پارکینگ مثال خوبی از مواد بازیافتی است.

اگر درب از چوب ساخته شده باشد، چوب به کار رفته می بایست از تامین کنندگان طرفدار مقررات زیست محیطی در زمینه چوب تهیه شود. به منظور تضمین پایداری درازمدت، تامین کنندگان طرفدار مقررات زیست محیطی درختانی جدید در محل درختان بریده شده میکارند.

ساخته شده از اجزای با کیفیت جهت افزایش طول عمر درب پارکینگ

درب پارکینگ سبز علاوه بر استفاده از مواد سازگار با محیط زیست، باید از مواد بسیار با دوام نیز ساخته شوند. درب پارکینگ ، چه چوبی و چه فلزی، میبایست در برابر عواملی مانند باد، باران و برف مقاوم باشد. بدین معنا که با وجود قرار گرفتن در معرض هوا و نیز استفاده زیاد، عمری طولانی داشته باشد.

از دیدگاه زیست محیطی، درب های با دوام کمتر نیاز به تعویض دارند، یعنی کمتر به محل دفع ظایعات برده میشوند. این کار میزان استفاده از منابع طبیعی برای ساخت درب های بیشتر را کاهش میدهد.

کاهش مصرف انرژی توسط عایق بندی

درب پارکینگ بزرگترین ورودی خانه شماست، یعنی بیشترین پتانسیل را برای اجازه ورود هوای سرد و گرم به داخل دارد. این امر می تواند در طول زمان باعث افزایش مصرف انرژی و هزینه ها گردد. به همین دلیل مهم است که یک درب پارکینگ با عایق بندی مناسب داشته باشید.  کم مصرف بودن درب پارکینگ شما نه تنها باعث کاهش آسیب به محیط زیست میشود، بلکه مبلغ قبض های ماهانه خانه تان را کم میکند.

درب های پارکینگ علاوه بر عایق بندی مناسب، باید پنجره های کم مصرف نیز داشته باشند. برای اطمینان از کم مصرف بودن درب پارکینگ ، عایق سازی (Perimeter weather-stripping) سبز نیز ضروری است.

افزایش بهره وری ساخت

نه تنها خود درب سبز و پایدار، بلکه تمام فرآیندهای خرید، تولید و حمل و نقل آنها نیز میبایست با محیط زیست سازگار باشد. تامین کنندگان طرفدار مقررات زیست محیطی درب پارکینگ از مقدار مواد مصرفی در طول تولید آگاه هستند. آنها همچنین از عملیات بازیافت جهت اطمینان از مصرف مجدد فلزات قراضه، چوب یا پلاستیک استفاده میکنند.

علاوه بر تولید، مهم است که میزان و نوع بسته بندی مورد استفاده برای جلوگیری از آسیب به محصول را در نظر بگیریم. از آنجا که بسته بندی نیاز به صرف منابع و انرژی زیادی دارد، نقشی مهم در ایجاد زباله های زیست محیطی ایفا میکند. اگر چه برخی بسته بندی ها قابل بازیافت هستند، ولی مهم است که بسته بندی تا حد ممکن بدون آسیب به محصول حذف گردد.

جلوگیری از آسیب به محصول، یکی دیگر از مولفه های تولید درب های سبز میباشد. جهت کاهش خطر آسیب به درب های پارکینگ سبز در حین حمل و نقل، آنها باید به طور مناسب محافظت شوند. زیرا اگر آسیب ببینند، احتمال بی مصرف شدن آنها و نیاز به صرف هزینه اضافه برای تعمیرات وجود دارد.

حمل و نیز نیز به نوبه خود یکی از راههای ایجاد درب های سازگار با محیط زیست میباشد. با بهبود بهره وری حمل و نقل، مصرف سوخت و انتشار کربن کاهش مییابد.

مزایای درب پارکینگ سازگار با محیط زیست

درب پارکینگ سبز مزایای مختلفی برای خانه شما دارد :

صرفه جویی در انرژی

درب سبزی که به خوبی نصب شده از به هدر رفتن یا افزایش گرما جلوگیری میکند و در نتیجه مصرف انرژی های غیر ضروری را از بین میبرد. البته، استفاده از انرژی کمتر به معنای پرداخت قبض کمتر نیز میباشد، بنابراین درب های پارکینگ سبز مزایای مالی نیز دارند.

صرف هزینه کمتر برای جایگزینی، تعمیر و نگهداری

از آنجا که درب سبز از مواد با دوام ساخته شده است، عمر بیشتری نسبت به هم نوعان خود که با محیط زیست کمتر سازگارند، دارند. اگر کاهش قبض های پرداختی را نیز در نظر بگیرید، صرفه جویی در پول و هزینه ها در طول زمان حتی بیشتر خواهد شد.

زیبایی بیشتر نمای خانه

درب Clopay® دارای سبک و شکلی زیبا است . درب های پارکینگ سازگار با محیط زیست در سبک های مختلف زیادی وجود دارند، بنابراین میتوانید آنچه که با خانه تان هماهنگ است را انتخاب کنید. علاوه بر این، یک درب محکم و کم مصرف باعث بالا رفتن قیمت خانه هنگام فروش به خریداران دوست دار محیط زیست میگردد.

افزایش عمر درب پارکینگ سازگار با محیط زیست

با وجود اینکه درب های پارکینگ سبز از مواد با دوام و مقاوم ساخته شده اند، هنوز هم نیاز به تعمیر و نگهداری مداوم دارند. از این رو، با مراقب درست از درب پارکینگ سبز خود میتوانید به افزایش دوره عمر آن کمک کنید.

نکات زیر به شما در افزایش عمر درب سبزتان کمک میکند:

به طور روتین درب پارکینگ خود را چک کنید.

درب پارکینگ خود را داخل و بیرون با مخلوطی از مواد شوینده ی سبک و آب بشورید.

حسگر درب پارکینگ را از خاك و سیب تار عنکبوت پاک كنید تا درست کار کند.

مطمئن شوید فنرهای فلزی و لولاها به خوبی روانکاری شده اند.

به طور منظم قطعات خراب و سست را چک و در صورت لزوم آنها را تعمیر کنید.

با پیروی از این نکات مربوط به تعمیر و نگهداری منظم، میتوانید بهترین بهره را از هزینه صرف شده در خرید درب گاراژ سبز خود ببرید.

خلاص شدن از درب پارکینگ قدیمی

بعد از آنکه تصمیم به خرید درب سبز گرفتید، باید فکر کنید که میخواهید با در قدیمی تان چه کار کنید. بعضی از نصاب ها در قدیمی را برایتان برمیدارند و بعضی نه. در قدیمی شما ممکن است بازیافت شود و یا در محل ضایعات محله تان دفع گردد. اگر قصد دارید خودتان این کار را انجام دهید، با مدیریت مرکز ضایعات منطقه تماس گرفته و از روش درست این کار مطمئن شوید.

بیشتر بخوانید:  چگونه یک گیت اتوماتیک مناسب برای خانه خود انتخاب کنیم؟

انتخاب درب پارکینگ سازگار با محیط زیست

اگر میخواهید یک درب پارکینگ خریداری کنید ، جدا از خود محصول، فرآیندهای تولید و حمل و نقل را نیز در نظر بگیرید. با درب های پارکینگ سبز میتوانید به نقش خود در حفظ محیط زیست عمل کرده و همچنین در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

به خاطر داشته باشید که لازم نیست سبک و طراحی مورد نظر خود را فدای سازگار با محیط زیست بودن درب بکنید. درب پارکینگ شما میتواند با حفظ تمامی مزایای محیط زیستی و صرفه جویی در هزینه، با طراحی کلی خانه تان نیز هماهنگ باشد. درب های پارکینگ سازگار با محیط زیست در سبک های مختلف وجود دارند و میتوانند زیبایی نمای خانه تان را بیشتر کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست