احتمالا در تبلیغات دیده اید که پستچی از طریق موبایل با صاحب خانه در حالی که خانه نیست، صحبت می کند یا در تبلیغی دیگر دزد با صدای بلند صاحب خانه با عجله فرار می کند. بعد از دیدن این ویدیوها احتمالا به خود می گویید: “این همون چیزی است که من می خواهم” یا اینکه “تعطیلات تابستانی نزدیک است و بهترین زمان خریدن درب بازکن هوشمند الان است”. وقتی تصمیم به خرید گرفتید، امنیت خانه تان دیگر مثل قبل نیست.

شما درب بازکن هوشمند را سفارش می دهید. بسته به شانس شما که در خانه هستید یا نه به دست شما می رسد، آن را نصب می کنید و خانه تان را امن می کنید و تمام. به همین سادگی. بله ولی دانستن چند نکته قبل از خریداری این سیستم به شما کمک می کند تا سال ها خانه تان را امن نگه دارید. شما می توانید همان شخص داخل ویدیو های تبلیغاتی که گفتم باشید ، البته با کمی اغماض. فقط کافی است مراحلی که من به شما توضیح می دهم را دنبال کنید.

خصوصیات درب بازکن هوشمند :

وقتی خواستید درب بازکن هوشمند بخرید اول از همه از خودتان بپرسید: “می خواهم این سیستم چه کارکردی برای من داشته باشد”؟ دلایل من برای خرید این است که: به من آرامش خاطر می دهد چراکه هر جا باشم می توانم در همان لحظه دم درب خانه ام را ببینم. خیلی وقت ها وقتی در خانه نیستم اقوام و آشنایان پشت در می مانند. حتی می توانم به این سیستم باز و بسته کردن هوشمند در را هم اضافه کنم تا وقتی خانه نیستم از امنیت آن اطمینان داشته باشم و یا در را برای کسانی که می شناسم باز کنم. حواستون باشد با اینکه این وسیله از نظر حفاظتی امنیت خانه شما را بالا می برد ولی از همه لحاظ نمی تواند آن را تضمین کند. من خودم به کسانی که بر روی درشان هشداردهنده نصب کرده اند این سیستم را پیشنهاد می کنم. هشدار دهنده ها بیشتر فضای داخل خانه تان را کنترل می کنند و اگر کسی با شکستن در و پنجره وارد شد به شما هشدار می دهد. ولی زنگ ویدیویی فضای دم در خانه و کسی که در می زند را به شما نشان می دهد.

از جمله خصوصیاتی که می توانید از درب بازکن هوشمند انتظار داشته باشید شامل اتصال به وای فای، وضوح تصویر بالا، تشخیص حرکت، کارکرد در شب، تصویربرداری در زوایای گسترده و اتصال آنلاین به تلفن هوشمند است. تمام این خصوصیات مهم هستند ولی تشخیص حرکت و کارکرد سیستم در هنگام شب برای من از همه مهم تر است. با اینکه اتصال به وای فای و اتصال آنلاین به تلفن هوشمند ضروری است و نمی توان از آن ها چشم پوشی کرد ولی این خصوصیات امکانات اضافی هستند تا شما در هنگام استفاده از محصول بیش از پیش راضی باشد. SkyBell با شعاع دید 180 درجه ای به شما چیزی بیشتر از اینکه چه کسی دم درب است را نشان می دهد. با اینکه دوربین هایی که به طور اختصاصی برای کنترل فضای خارجی خانه مورد استفاده قرا می گیرند از دوربین های درب بازکن هوشمند بهتر هستند ولی این دوربین ها هم می توانند شما را در جریان اتفاقات دم درب قرار دهند.

شکل ظاهری :

به زنگ درب منزلتان نگاه کنید. باریک، بلند، گرد و یا مربع است؟ از قاب درب بیرون زده؟ مجبور شدید با چیزی مثل چوب آن را نگه دارید؟ آن را به دیوار خانه تان وصل کرده اید یا با چسب آن را چسبانده اید؟ خب الان به درب بازکن هوشمند فکر کنید. وقتی آن را جایگزین زنگ قبلی تان کنید، چه شکلی می شود؟ می توانید آن را در جای قبلی نصب کنید؟ اگر قاب درب دو اینچ و زنگ جدید سه اینچ باشد، زنگ از درب بیرون می زند. خوشبختانه سازندگان این زنگ ها از این مشکل آگاهند و برای خانه های مختلف درب بازکن هوشمند  متفاوتی را طراحی کرده اند.

نصب :

قبل از اینکه دریل را در بیاورید، اتصال وای فای خانه را بررسی کنید (برای زنگ هایی که به وای فای متصل می شوند). برای این کار فقط کافی است در جایی که درب بازکن هوشمند قرار می گیرد با گوشی هوشمندتان یا هر وسیله دیگری که به وای فای نصب می شود، سرعت اینترنت را بسنجید. اگر سرعت خوب بود می توانید درب بازکن هوشمند را در همان جا نصب کنید. اگر سرعت پایین بود یا روتر را به محل نصب زنگ نزدیک کنید و یا وای فای را تقویت کنید. بسیاری از درب بازکن های هوشمند تا 2 گیگاهرتز را ساپورت میکنند .

نکته بعدی که باید مدنظرتان باشد اتصال درب بازکن هوشمند به برق است. اگر زنگ درب فعلی تان بی سیم است یا می خواهید آن را بی سیم کنید، باتری های قابل شارژ که سیم پیچی شده و یا سنتی اند، برای ماه های قبل از تعویض زنگ می تواند مفید باشد. باتری های سیم پیچی شده صدای زنگ را تغییر نمی دهند و توجه داشته باشید که حتما اول از همه کنتر برق را پیدا کنید و برق ساختمان را قطع کنید. قبل از جداسازی سیم های زنگ فعلی مطمئن شوید که برق نداشته باشند. با این که این درب بازکن هوشمند طوری طراحی شده است که بتوانید خودتان آن را نصب کنید، ولی اگر می ترسید این کار را انجام دهید از متخصص نصب این زنگ ها کمک بگیرید.
اگر در هنگام نصب به مشکلی برخوردید، بسیاری از شرکت های بر روی سایت مراحل انجام کار را در ویدیویی قدم به قدم توضیح می دهند. بعد از نصب باید درب بازکن هوشمند را به اینترنت وصل کنید؛ به همین دلیل هم قبل از نصب باید سرعت اینترنت محل نصب زنگ را بررسی کنید. تمام درب بازکن های هوشمند به اینترنت با سرعت بالا احتیاج دارند.

بیشتر بخوانید:  نصب و راه اندازی زنگ درب هوشمند

اکوسیستم کسب و کار :

به نظر می رسد این روزها، بسیاری از شرکت ها به اکوسیستم کسب و کار وارد شده اند. در زمینه هوشمند سازی خانه ها، اگر دستگاه های مختلف شما بتوانند به هم متصل شوند و یا از طریق یک اپ کنترل شوند، کنترل کردن این دستگاه ها بسیار تسهیل می شود. اپ Total Connect 2.0 شرکت Honeywell مثلا ترموستات های هوشمند ساخت شرکت را ساپورت می کند. زنگ های هوشمند نیز به طور مشابه خانواده ای از محصولاتی که پشتیبانی می کنند را مثل دوربین های Floodlight و Spotlight معرفی می کند. می توانید ترکیبی از چند محصول را استفاده کنید و از مزایای استفاده از نرم افزار بهره ببرید. Skybell و Ring زنگ هایی تولید کرده اند که دستیار آمازون الکسا مثل Echo را پشتیبانی می کند. بنابراین بدون بلند کردن انگشت کارهایی مثل ضبط ویدئو را انجام دهید. Skybell به شما اجازه می دهد ویدیوهای ضبط شده را از حافظه ابری بدون پرداخت هزینه مشاهده کنید. در هنگام نگارش مقاله، Ring بابت این کار 3 دلار به بالا در ماه دریافت می کرد و به شما اجازه می داد ویدیوهایی که طی 60 روز ضبط شده را مشاهده کنید.

خب شما تا کنون مراحل نصب درب بازکن هوشمند ، اتصال به اینترنت و انتخاب بهترین سیستم مناسب خانه تان را انجام داده اید. تا ایمن شدن خانه تان فاصله زیادی ندارید. کمی زمان بر بود ولی در عوض نتیجه ای که می بینید این تلاش ها را جبران خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست