با استفاده از زنگ درب هوشمند منزل، شما همیشه حتی اگر در منزل نباشید هم می‌دانید چه کسی دم درب است. می‌توانید به فرد تحویل دهنده بگویید بسته را کجا بگذارد، ببینید چه موقع مهمانان تان از راه می‌رسند و رفت و آمد بچه‌هایتان را کنترل کنید. زنگ درب هوشمند از حدود یک دهه گذشته با برند‌های مختلف و ویژگی‌ها و قیمت‌های متفاوت به بازار آمده‌اند. در ادامه به مقایسه زنگ درب هوشمند موجود می‌پردازیم.

ویژگی‌های مهم زنگ درب هوشمند

اگر فکر می‌کنید نیازی به زنگ درب هوشمند ندارید، توصیه می‌کنیم ادامه متن را بخوانید.  جنایات هر روز و حتی در محله شما هم اتفاق می‌افتند. پس چرا نباید یک اقدام پیشگیرانه برای محافظت از خانواده خود انجام دهید. چه چیزی مهم‌تر از امنیت خانواده، خانه و اموال شما است؟

در ادامه به چند نکته مهم اشاره می‌کنیم که به شما در تصمیم گیری صحیح در انتخاب زنگ درب هوشمند مناسب کمک خواهد کرد.

وضوح

در حال حاضر زنگ درب هوشمند با حداکثر رزولوشن 1080 پیکسل و حداقل 480 پیکسل موجودند. هرچه رزولوشن بالاتر باشد، تصویر بطور کلی واضح‌تر خواهد بود. بعضی از دوربین‌ها ممکن است قابلیت تنظیم شدن با سطوح مختلف نور را نداشته باشند، این نکته تنها مساله قابل بحث درمورد بعضی مدلهاست که باید مدنظر قرار گیرد.

دید در شب

در تاریکی شب اتفاقات متفاوتی رخ می‌دهد، به ویژه در ماه‌های زمستان که شب طولانی‌تر است. قابلیت دید در شب به شما امکان مشاهده هر کسی در حیاط خانه‌تان را به راحتی می‌دهد. با امکان مشاهده واضح در تاریکی شب  حس امنیت بیشتری تمام طول سال در 24 ساعت شبانه روز خواهید داشت.

میدان دید

میدان دید به معنی میزان گستردگی دامنه دوربین است. 180 درجه یعنی دوربین می‌تواند همه چیزهای مقابل آن و طرفین را ببیند، در حالی که 90 درجه یعنی دوربین فقط می‌تواند چیزهای جلو و کمی طرفین را ببیند. در هر صورت داشتن میدان دید وسیع‌تر اولویت دارد.

تشخیص حرکت

زنگ درب هوشمند سنسور حرکتی دارد که با نزدیک شدن یا خروج از درب ورودی به شما هشدار می‌دهد. بعضی از این زنگ ها دارای ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند تنظیم مناطق خاص برای کنترل هستند. با این قابلیت می‌توان مثلا در خانه‌های نزدیک خیابان‌های شلوغ حساسیت حرکتی را فقط روی درب ورودی تنظیم کرد، تا با رفت و آمد هر یک از همسایه‌ها از نزدیک خانه هشدار دریافت نکنید.

منبع قدرت

زنگ درب هوشمند یا با باتری کار می‌کنند یا به سیم‌های موجود در زنگ معمولی متصل می‌شوند. اگر زنگ معمولی در خانه یا آپارتمان خود ندارید، پس مطمئن شوید مدلی که می‌خرید با باتری کار کند.

ویژگی‌های صوتی

یکی از بزرگ‌ترین مزایای زنگ درب هوشمند ، امکان برقراری ارتباط صوتی است. به دو روش امکان برقراری ارتباط صوتی را با فرد پشت درب خواهید داشت، مثلا حتی اگر خانه نباشید هم می‌توانید به پستچی بگویید بسته شما را در مکان مشخصی قرار دهد.

فضای ذخیره ابری

برای اهداف امنیتی، داشتن گزینه ذخیره سازی ابری می‌تواند بسیار مفید باشد. با این قابلیت شما قادر به ذخیره فیلم هر حرکتی تا مدت 30 روز خواهید بود، بنابراین در صورت وقوع هرنوع خرابکاری یا سرقت اموال، شما شواهد ویدئویی از سارق یا فرد خرابکار در دست دارید.

پشتیبانی اپلیکیشن

برای اکثر مردم، داشتن پشتیبانی اپلیکیشن بزرگ‌ترین مزیت زنگ درب هوشمند محسوب می‌شود. اگر زنگ درب هوشمندی که می‌خرید، پشتیبانی اپلیکیشن مناسبی داشته باشد، می‌توانید به سرعت به آن وصل شوید و بلافاصله ببینید چه کسی پشت در خانه شماست. در مقابل اپلیکیشن ضعیف با سرعت بارگذاری پایین امکان عکس العمل سریع را از بین برده و ممکن است در طول این مدت فرد پشت درب خانه آنجا را ترک کند.

راهنمای خرید زنگ هوشمند برای خانه

زنگ درب هوشمند تقریبا ابزار جدیدی در صنعت امنیت خانه به حساب می‌آید . با این حال، در همین مدت محبوبیت زیادی بدست آورد و در حال حاضر یک ابزار “الزامی” برای سیستم‌های امنیت خانگی است. اما با وجود گزینه‌ها و مدل‌های جدید موجود در بازار به نظر می‌رسد انتخاب مدل مناسب با عملکرد خوب روز به روز سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود.

پس چگونه باید زنگ درب هوشمند برای شرایط خاص خودتان انتخاب کنید؟

بهترین کار یادگیری اصول اولیه است. با دانستن اصول اولیه و علم به قابلیت‌های کامل زنگ درب هوشمند، می‌توانید درمورد انتخاب بهترین مدل مناسب با کاربری و بودجه‌تان تصمیمی هوشمندانه بگیرید.

این راهنما برای کمک به شما در محدود کردن برند‌ها، گزینه‌ها و ویژگی‌های مختلف با توجه به نیازهای خاصتان نوشته و طراحی شده است. اما در هنگام خرید نوع مالکیت شما نسبت به خانه نیز مهم است .

بیشتر بخوانید:  سوالات رایج درمورد نصب زنگ درب هوشمند

مالکیت خانه

بخشی از مسئولیت شما بعنوان مالک یک خانه، مراقبت و محافظت از آن و اموال داخل آن، و البته خانواده خودتان است.. محل زندگی شما و نوع خانه‌ای که در آن زندگی می‌کنید تعیین کننده نوع سیستم زنگ درب هوشمند مورد نیاز شما خواهد بود.

بنابراین اولین چیزی که قبل از خرید باید در نظر بگیرید نوع خانه شماست. صاحب خانه‌اید یا اجاره نشین؟

اگر صاحب خانه‌اید

اگر خانه متعلق به خودتان است، گزینه‌های بسیار زیادی خواهید داشت و تنها کاری که باید انجام دهید این است که تصمیم بگیرید چه قابلیت‌هایی مدنظرتان است. زنگ درب هوشمند هم به صورت سیمی و هم به شکل بی‌سیم در بازار موجودند. از آنجایی که مالک خانه خودتان هستید، دیگر لازم نیست نگران سوراخ کردن دیوارها باشید. فقط باید ویژگی‌ها، گزینه‌ها و کیفیت تجهیزات را در نظر بگیرید.

اگر اجاره نشین هستید

اگر خانه شما اجاره‌ایست، گزینه‌های محدودتری برای انتخاب خواهید داشت، مگر اینکه با صاحب خانه درمورد سوراخ کردن دیوار و سیم کشی جدید از قبل صحبت کرده باشید. حتما اجازه این کار را به صورت کتبی دریافت کنید. اگر در منطقه‌ای با آمار بالای جرم و سرقت زندگی می‌کنید، می‌توانید از خود صاحب خانه بخواهید زنگ درب هوشمند بخرد و نصب کند تا شما هم علاقه بیشتری به تمدید قرارداد پیدا کنید. در غیر این صورت، بهتر است مدل بی سیم را انتخاب کنید، چون نیازی به سوراخ کردن دیوارها نخواهید داشت، و در نهایت مجبور به پرداخت خسارت به صاحب خانه نخواهید بود.

قبل از خرید زنگ درب هوشمند ، باید تحقیق کنید که اصلا چنین دوربینی با خانه شما سازگار است یا خیر. چک کنید که نیاز به دوربین سیمی یا بی سیم دارید و اینکه سیستمی که قصد خرید آن را دارید با دیگر تجهیزات امنیتی فعلی و مدنظرتان برای آینده سازگار است یا نه.

دو نوع زنگ هوشمند ویدئویی وجود دارد: 

زنگ درب هوشمند بی سیم

زنگ درب ورودی Wi-Fi درواقع بی‌سیم هستند و معمولا با یک باتری طراحی شده‌اند، یعنی برای نصب آنها با هیچ سیمی سروکار ندارید و قابل حمل هستند، پس در صورت نیاز می‌توانید به راحتی آنها را به مکان دیگری منتقل کنید. دوربین بی‌سیم ساده‌ترین روش نصب را داشته و اغلب قابلیت‌های متنوعی دارند از جمله آژیر، مکالمه دو طرفه، ضبط ویدئو، دید در شب و غیره.

زنگ درب هوشمند سیمی

مدل‌های سیمی کمی پیچیده‌تر هستند چون با اتصال سیم به زنگ موجود کار می‌کنند. اگر زنگ معمولی نداشته باشید، با یک مشکل پیچیده‌تر مواجه خواهید شد. بعلاوه اگر از سیم کشی و کار کردن با ابزارهای الکتریکی سردر نمیاورید، باید از یک نصاب یا برق‌کار حرفه‌ای برای نصب دوربین کمک بگیرید. اما، زنگ‌ درب هوشمند سیمی معمولا سازگاری بالایی دارند که نکته بسیار مهمی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست