یک درب پارکینگ خوب ، ده ها سال، و حتی شاید یک عمر، دوام خواهد داشت،. بنابراین، منطقی است که کمی وقت و تلاش بیشتر صرف انتخاب بهترین نوع آن بکنید.

1 از 10: به صورت حضوری قیمت بگیرید

سفارش درب پارکینگ به صورت تلفنی یا آنلاین مشکل ساز است. پارکینگ ها از هم کمی متفاوت هستند. یک فروشنده ماهر جزئیاتی مانند اندازه باز شدن درب و شکل آن، فاصله بین سقف و دیوار کناری را بررسی و حتی در تصمیم گیری در خصوص طرح به شما کمک میکند. اگر مشکلی پیش بیاید، شکی نیست که مقصر چه کسی است. بنابراین قبل از سفارش درب خود، حتما از فروشنده بخواهید که به خانه شما بیاید و وضعیت را بررسی کند.

2 از 10: از درهای چوبی آگاه باشید

درب های چوبی تا وقتی که نو هستند، فوق العاده به نظر میرسند. ولی از آنجا تعمیر آنها نیاز به صرف زمان و هزینه دارد، برای مدت طولانی مناسب نیستند. رنگ طبیعی آنها فقط چند سال دوام دارد. اگر رنگ کاری مجدد را زیاد طول دهید، مجبور میشوید کل رنگ آن را پرداخت کنید تا درب پارکینگ تان مثل روز اول شود. خبر خوب این است که میتوانید ظاهر چوب را با هزینه کم حفظ کنید و همچنین از کابوس تعمیر آن در امن بمانید. ارزان ترین گزینه فولاد برجسته با رنگ مصنوعی شبه چوب faux wood-grain finish میباشد. این درب ها از دور بسیار شبیه یه چوب واقعی هستند. اگر میخواهید هزینه بیشتری صرف کنید، درب پارکینگ با پوشش چوب کامپوزیت (wood composite) یا فایبرگلاس را در نظر بگیرید. کامپوزیت ظاهری مانند چوب واقعی، همراه با طول عمر و دوام پلاستیک را ارائه میدهد.

3 از 10: عایق بندی خود را بهتر کنید

اگر جهت گرم نگه داشتن پارکینگ خود، قصد خرید یک درب عایق دار دارید، بهتر است 15 تا 20 درصد بیشتر هزینه کنید و عایق را از  پلی استایرن اکسترود شده به عایق پلی اورتان ارتقا دهید. میزان اثربخشی عایق در گاراژ به ضریب مقاومت گرمایی (R-value) آن بستگی دارد. هرچه میزان آن بیشتر باشد، عایق بندی بهتر است. طبق Clopay، ارتقای عایق از پلی استایرن 2 اینچی به Intellicore آن (پلی اورتان) ضریب مقاومت گرمایی عایق را  R-9 به R-18 افزایش می دهد.

4 از 10: هزینه بیشتری برای فنرهای مقاوم تر پرداخت کنید

فنرها به باز و بسته کردن راحت تر درب کمک میکنند. بیشتر درب پارکینگ مجهز به فنرهای پیچی هستند که معمولا بالای درب قرار میگیرند. فنرهای پیچی استاندارد حدود 10,000 دوران دارند. آنها ممکن است به نظر بسیار بهم شبیه باشند، ولی اگر در خود را به طور میانگین 6 بار در روز باز و بسته کنید، در کمتر از 5 سال به 10,000 دوران میرسید..

5 از 10: همزمان یک درب بازکن جدید نیز بخرید

همان شخصی که درب جدید شما را نصب میکند، میتواند درب بازکن جدیدتان را نیز نصب نماید. درب بازکن شما در نهایت خراب خواهد شد، پس اگر کهنه شده است، درب بازکن بی سر و صداتر و یا با قابلیت های بیشتر میخواهید، وقت خوبی برای جایگزینی آن است. تعویض همزمان آن با تعویض درب احتمالا در صرفه جویی در دستمزد فروشنده به شما کمک میکند و یا حتی شما را قادر میسازد در مورد تخفیف در خصوص خرید یک جای درب و درب بازکن چانه بزنید.

6 از 10: در مورد نصب درب جدید خود یک بار بیشتر بی اندیشید

اگر خودتان درب را نصب کنید میتوانید از هزینه ها کم کنید، ولی این کار سود زیادی برایتان به همراه ندارد. چرا؟ تعداد قطعات آن بسیار زیاد است و وصل کردن آنها بهم حداقل یک روز کامل زمان میبرد. علاوه بر این، بستن فنرها نیازمند ابزار خاص و نیروی بازو زیادی میباشد و نسبتا خطرناک است. اگر یک متخصص را برای نصب به کار بگیرید، نصب درب جدید و برداشتن درب قدیمی حدود 4 ساعت طول میکشد و اگر مشکلی پیش آمد، میتوانید با او تماس بگیرید.

7 از 10: برای انتخاب طرح درب، از وب سایت های سازندگان بازدید کنید

لازم نیست تصور کنید که شکل و رنگ درب چطور به خانه تان می آید. اکثر سازندگان در وب سایت خود نرم افزاری دارند که به شما امکان می دهد عکسی از پارکینگ خود آپلود و هر یک از سبک های درب پارکینگ آنها را به آن اضافه کنید. این کار شما را قادر میسازد تا سبک درب به همراه ویژگی های طرح، پنجره ها، رنگ و حتی فلزات را انتخاب نمائید. میتوانید بین سبک های مختلف جستجو کنید تا سبک موردنظر خود را پیدا کنید. سیس از فروشنده خود نسخه چاپی مشخصات و قیمت دقیق محصول را دریافت کنید.

8 از 10: پنجره ها را هوشمندانه انتخاب کنید

ممکن است از این موضوع که درب شما تا چه اندازه با پنجره های مناسب بهتر به نظر میرسد، شگفت زده شوید. علاوه بر ظاهر زیباتر، پنجره نور بیشتر به فضای پارکینگ میدهد.

چند نکته برای انتخاب شیشه:

اگر پارکینگ شما گرم است، شیشه های عایق دار بخرید.

جهت حفظ حریم شخصی و امنیت بیشتر، شیشه را در پانل بالایی نصب کنید.

در صورت امکان، طرح شیشه را با پنجره های خانه خود مطابقت دهید.

اگر درب پارکینگتان به جای مربعی، زاویه دار است، شیشه را پشت آن نصب نکنید. این کار ظاهر را زشت میکند.

9 از 10: یک درب بی سر و صدا میخواهید؟ به دنبال این ویژگی ها باشید

اگر پارکینگ شما به خانه تان متصل است و میخواهید سر و صدای ناشی از باز و بسته شدن درب پارکینگ را به حداقل برسانید، دربی مجهز به عایق پلی اورتان و غلطک های نایلون را انتخاب کنید. عایق باعث کاهش هر گونه ارتعاش به وجود آمده از از درب های فولادی میگردد و غلطک های نایلونی ساکت تر از غلطک های فلزی هستند. همچنین اگر قصد دارید درب بازکن پارکینگ خود را تعویض کنید، به دنبال درب باز کن های مجهز به تسمه محرک باشید. آنها از انواع دیگر خود بی سر و صداتر هستند.

10 از 10: فولاد 24 عیار را انتخاب کنید

اگر قصد خرید یک درب فولادی بدون عایق را دارید، مطمئن شوید که آن از فولاد حداقل 24 عیار ساخته شده است. بسیاری از درب های پارکینگ ارزان از فولاد 25 عیار یا فولاد نازک تر (هر چه عدد بیشتر باشد، فولاد نازک تر است) ساخته شده اند. عایق بندی طی پشتیابی از فولاد، تو رفتگی را کاهش میدهد. بدون این استحکام، برای جلوگیری از تورفتگی، به فولاد ضخیم تر نیاز دارید.

بیشتر بخوانید:  درب پارکینگ سازگار با محیط زیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست