اکثر مشتریان برای اینکه هزینه کمتری بابت درب بازکن اتوماتیک بپردازند ترجیح میدهند سیستم هایی را خریداری کنند که فاقد فاکتورهای ایمنی است. با این حال، هنگامی که با خطرات احتمالی استفاده از چنین سیستم هایی آشنا می شوند, در پی جبران این نقص بر می آیند.

هدف این وبلاگ این است که توجه صاحبان املاک و بازرسان را به زوایای مختلف درب بازکن اتوماتیک جلب کند:

زمانی که درب موتوردار در حال حرکت است از تردد و یا فشار اوردن به درب خودداری کنید. آسیب های ناشی از گیر کردن لای درب های کشویی یا لولایی می تواند شدید و حتی مرگبار باشد. تا زمانی که درب موتوردار کاملا متوقف نشده, خودتان و دیگران، حیوانات یا اشیا را دور از آن نگه دارید و به هیچ وجه اجازه ندهید کسی بر بالای آن سوار شود. اطمینان حاصل کنید که سیستم شما نشان استاندارد داشته باشد. حتی قبل از خرید و قطعا قبل از نصب سیستم بر روی درب، محصول خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که از نظر ایمنی آزمایش شده باشد و اینکه آیا استاندارد UL 350 را دارد یا خیر.

بیشتر بخوانید:  گیت اتوماتیک و آشنایی با انواع آن

دستگاه را دقیق بررسی کنید

قبل از راه اندازی سیستم درب بازکن اتوماتیک , تمام قسمت های متحرک سیستم مانند غلطک ها، بست های گوشه ای و پیچ های اتصال را بررسی کنید تا در کنار هم به درستی قرار گرفته باشند و در صورت لزوم هم تراز و روغن کاری شده باشد. علاوه بر این، سنسورهای (نوری و برقی، لبه ای و…) درب که موقع گیر افتادن بین در فعال می شوند را بررسی کنید. تمام سنسورهای موجود در سیستم شما باید مستقل از یکدیگر عمل کنند.

همانطور که در ابتدا گفته شد از درب بازکن اتوماتیک فاصله بگیرید, از قرار دادن دست در مسیر بسته شدن درب جدا خودداری کنید; چرا که کنترل از راه دور درب طوری طراحی شده است که نیاز به دخالت انسان نباشد. قرار دادن دست در مسیر حرکت درب برای باز کردن آن به شدت خطرناک است.

 قانون فاصله

 کنترل های سیستم درب به هیچ وجه نباید جایی قرار بگیرند که فردی که از آنها استفاده می کند، خود درب یا درب بازکن را لمس کند. نباید هیچ کدام از کنترل های در را در جایی قرار بدهیم که کاربران بالقوه را برای استفاده از آن به سمت در بکشاند. بر اساس دستورالعملی غیر رسمی در رابطه با ایمنی, فاصله ضروری بین درب و کنترل درب باید حداقل 10 پا باشد. اگر در هر حال چنین اتفاقی افتاد, کاری با درب نداشته باشید, برق ان را خاموش کرده و برای حل مساله با یک شرکت نصب در حرفه ای تماس بگیرید.

پدر و مادر متعهدی باشید

 به فرزندان خود یا مهمانانتان درباره ی اهمیت رعایت ایمنی در  هنگام حرکت در توضیح دهید. نباید اجازه دهید که بچه ها به کنترل از راه دور با /یا بدون نظارت شما دست بزنند و یا به هر طریقی بازی کنند.

حسگر فوتوالکتریک ایمنی درب بازکن اتوماتیک و سنسورها

این که سیستم باز و بسته شدن در ویژگی بازگشت به حالت قبل را به عنوان اصول اولیه ایمنی داشته باشد خیلی مهم است. این ویژگی باید  هم در زمان باز شدن و هم در زمان بسته شدن در به درستی عمل کند. علاوه بر این، درهای موتوردار باید یک مکانیسم ایمنی ثانویه مانند لبه های برگشت پذیر و یا چشم های فوتوالکتریک داشته باشند. در هر حال، اگر سیستم فعلی شما مکانیزم های ایمنی اولیه و ثانویه را ندارد، حتما آنها را در اسرع وقت نصب کنید.

انجام آزمایش بر روی سنسورهای عقب

هر دو فریم ( یا فریم ها) و سنسورهای عمودی لبه (اگر در مکانیزم قرار داشته باشند) باید پس از نصب درب آزمایش شوند. به دلایل ایمنی، ضروری است که مکانیزم برگشت پذیری در و سنسورهایی که سیستم را راه می اندازند, کار کنند. آزمایشها باید هم در حالتی که در کاملا باز و یا بسته است, انجام شود. وقتی در کاملا بسته است, با باز کردن در, آن را آزمایش کنید. هنگامی که در شروع به باز شدن می کند، مسیر حرکت در را با فشار دادن یک شی جامد بر روی فریم در یا سنسور لبه، ببندید. اگر سیستم درست کار کند، درب باید حدود 2 ثانیه متوقف شود و سپس چند اینچ در جهت مخالف برگردد. در صورتیکه همه چیز درست پیش رفت, آزمایش مشابهی را برای وضعیتی که درب بسته است, انجام دهید. در صورتی که مکانیزم به مشکل بر خورد, به سرویس خدمات رسانی مربوطه تماس بگیرید. به هیچ عنوان به جای شیء جامد از بدن یا دست و پای خود برای انجام آزمایش استفاده نکنید. با این کار اگر سنسورهای درعمل نکرد متحمل  صدمات جدی می شوید.

فقط وسایل نقلیه باید از ورودی اصلی درب عبور کنند

 ورودی دیگری باید برای عابران پیاده ها در نظر گرفته شود.
به کمک احتیاج ندارید؟ دوباره فکر کنید. درب بازکن اتوماتیک محصولی نیست که به با اتصال به برق کار کند و هر کس بتواند خودش آن را نصب کند. شرکت های حرفه ای که در ابتدا مکانیزم در را نصب می کنند دلایل قانع کننده ای دارند! جدا از مشکلات نصبی ناشی از وزن فریم های در، سیستم پیچیده ی سنسورها نیز باید توسط پرسنل تایید شده نصب شود تا از ایمنی آن اطمینان حاصل شود.

محافظ ها و پوشش دهنده ها

غلتک های درب به عنوان بخش مهمی از هر درب بازکن اتوماتیک باید محافظ  یا پوشش داشته باشد تا اطمینان حاصل شود که خطر گیر کردن دست و پا وجود ندارد. در صورتی که محصولی که تهیه کرده اید با پوشش مناسب و یا محافظ مخصوص این قطعات همراه نیست، با پرسنل مربوطه تماس بگیرید و در اسرع وقت آنها را نصب کنید.

تکان های غیرعادی

زمانیکه درب بازکن اتوماتیک باز و بسته می شود ممکن است تکان های غیرعادی رخ دهد. معمولا, کندی حرکت در و یا توقف بعضی مواقع قابل مشاهده است. علاوه بر این، نوسان تا حد معینی نرمال است اما نباید شدید باشد چرا که می تواند نشانه ی سوء عملکرد باشد. اگر این تکان ها را متوجه شدید، با شرکت های خدماتی مناسب تماس بگیرید تا اطمینان حاصل شود که مکانیزم شما ایمن شده است.

نشانه های قرارگیری درست درب

سیستم در باید به وضوح به عبورکنندگان احتمالی نشان دهد که درب به شکل درست کار می کند. در صورتی که چند درب بازکن اتوماتیک دارید مطمئن شوید که همه آنها این علائم هشدار دهنده را دارا هستند. این باعث نمی شود که آنها در هر دو طرف دروازه قرار داشته باشند.

کلام آخر: در نهایت، مایلم تاکید کنم که مقالات مربوط به درب بازکن اتوماتیک فقط محض راهنمایی است. همانطور که قبلا گفته شد, این سیستم ها فقط باید توسط افراد آموزش دیده نصب شوند. به هر حال، می خواهم یکبار دیگر صمیمانه از شما خواهش کنم که خودتان در را نصب یا تعمیر نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست