گیت های اتوماتیک از سال 1926 توسط سی. جی. جانسون عرضه شده اند. یک واقعیت جالب در مورد این دستگاه ها این است که در آنها از مکانیزم بنیادی دستگاه های بمب گذاری استفاده شده است. گیت های اتوماتیک با فنرهای تعادلی، جهت تعیین حجم بزرگی باز شدن درب ، کار میکند. گیت های اتوماتیک همچنین میتوانند به عنوان مکانیزم قفل عمل کنند. داشتن یکی از این گیت های اتوماتیک چندین مزیت دارد و در این مقاله برخی از آنها مورد بحث قرار گرفته است.

امنیت بیشتر

اگر نگران امنیت خانه خود و اطراف آن هستید، گیت های اتوماتیک انتخابی مناسب برای شما هستند. برخی از نسخه های جدید آن دارای کد امنیتی هستند که اجازه ورود هیچ کس جز شما را به خانه تان نمیدهد. پانل عملیاتی درب بازکن های برقی دارای چراغی است که هنگام باز و بسته شدن در روشن میشود.

گیت های اتوماتیک همچنین دارای این ویژگی میباشد که درب گاراژ را بعد از خروج شما به طور خودکار میبندد. این ویژگی برای افراد فراموشکار و کسانی که عادت به باز گذاشتن درب دارند عالی است. همچنین از ورود سارقین به خانه تان وقتی بیرون هستید، جلوگیری میکند.

برای امنیت بیشتر، شما نیز حتما درب خانه را با قفل ببندید. اگر سارق به اندازه کافی باهوش باشد که به رغم  ویژگی های امنیتی در گیت های اتوماتیک، وارد گاراژ شود، باید با مسائل بیشتری نسبت به درب باز، جهت ورود به خانه تان مقابله کند.

محافظت در برابر آب و هوا

یکی دیگر از مزایای عالی داشتن گیت های اتوماتیک این است که مجبور نیستید ماشین خود را برای باز یا بسته کردن درب گاراژ رها کنید. این ویژگی برای صاحبخانه هایی که مجبورند درب گاراژ را در باران و هوای سرد باز و دوباره ببندند، بسیار مفید است.

حالت تعطیلات

گیت های اتوماتیک همچنین دارای عملکردی با عنوان “حالت تعطیلات” میباشد. با انتخاب آن، ریموت و نیز بعضی عملکردهای سیستم غیرفعال میشوند. اساسا تنها راه کنترل آن توسط صفحه کنترل خواهد بود. صفحه کنترل دارای یک کلید است که با فشار دادن آن میتوانید حالت تعطیلات را فعال و غیرفعال نمائید. این ویژگی در بازکن های برقی جهت حفظ امنیت شماست، به ویژه هنگامی که مدتی از خانه خود دور هستید. تنها از طریق صفحه کنترل میتوان در را باز کرد؛ یعنی سارقین نمی توانند با ریموت های جعلی کنترل وارد خانه شوند.

بازده انرژی

اکثر افراد هنگام استفاده از در بازکن های برقی نگران هستند، چرا که فکر می کنند این کار بر محیط زیست تاثیر منفی می گذارد. واقعیت این است تنها مقداری معین از انرژی در زمان باز کردن در گاراژ مصرف میکند و این زمان معمولا حدود 15 ثانیه است. هنگامی که درب گاراژ باز یا بسته نشود، مقدار زیادی انرژی صرف نمیگردد.

بیشتر بخوانید:  آیا با مزایای استفاده از گیت‌های امنیتی اتوماتیک آشنا هستید؟

6 مزیت نصب سیستم دسترسی بدون کلید برای گیت های اتوماتیک

یکی از پیشرفت های گاراژها، استفاده از گیت های اتوماتیک با سیستم دسترسی بدون کلید میباشد. با نصب این سیستم در درب گاراژ، میتوانید از مزایای زیادی لذت ببرید. اگر قصد خرید گیت های اتوماتیک با سیستم دسترسی بدون کلید دارید، در اینجا چند دلیل ارائه شده است که چرا خرید شما کاملا درست است.

هیچ کلیدی گم نمیشود

احتمالا  بزرگترین مزیت آن این است که نیاز به حمل کلیدی دیگر با کلیدهای دیگرتان ندارید. نه تنها تعداد کلیدهایی که با  خود حمل می کنید را کم میکند، بلکه احتمال گم شدن کلیدها و عدم امکان ورود به خانه یا گاراژ را نیز کاهش می دهد. سیستم دسترسی بدون کلید با یک صفحه کار میکند که با فشار دادن کد عددی، به جای استفاده از کلید، عمل میکند.

دسترسی چندگانه

زمان هایی وجود دارد که شما میخواهید شخصی وارد خانه تان شود، اما آنجا حضور ندارید. آن شخص ممکن است یک تعمیرکار، پرستار کودک، یا دوستی باشد که برای برداشتن چیزی که مال خودش است یا میخواهد قرض بگیرد آمده است، باشد. اگر در تعطیلات هستید، کسی را می خواهید که بتواند گیاهان تان را آب دهد، به گربه غذا دهد و یا از زنده بودن ماهی ها مطمئن شود. پد (صفحه) دسترسی بدون کلید گیت های اتوماتیک به آنها این امکان را میدهد که بدون نگرانی در مورد کلید وارد شوند. کد را به آنها بدهید و میتوانند هر موقع که خواستند رفت و آمد کنند.

تغییر کد

یک مزیت بزرگ دیگر، مخصوصا زمانی که کد خود را به چندین نفر داده اید، این است که میتوانید هر وقت خواستید آن را عوض کنید. توصیه می شود که کد ورودی را در صورتی که نمیخواهید شخصی بیش از یک بار وارد خانه تان شود، به صورت منظم تغییر دهید. این شخص می تواند یک تعمیرکار یا سایر کارگران خدماتی باشد.

استفاده از کد مهمان

علاوه بر تغییر کد گیت های اتوماتیک با سیستم دسترسی بدون کلید، برخی از مدل ها امکان استفاده از یک کد موقت برای مهمان را فراهم می کنند. این کد تنها برای یک دوره زمانی معین کار می کند و بعد از آن غیرفعال میشود.

فراموش کردن گیت های اتوماتیک

نه تنها گیت های اتوماتیک با سیستم دسترسی بدون کلید برای کمک به دیگران برای ورود به خانه تان مناسب است، بلکه شما را نیز میتواند از دردسر نجات دهد. علاوه بر از گم شدن کلیدها و یا فراموش کردن آنها، بسیاری از افراد ریموت خود را جا میگذارند. یا باتری آن از کار میفتد. پد ورودی همچنان درب را برای شما باز می کند تا وارد خانه شوید و یا ماشین خود را پارک کنید.

کنترل بی سیم

یکی دیگر از مزایای این نوع گیت های اتوماتیک این است که با سیم کار نمیکند. شما میتوانید آن را در هر جای گاراژ خود بدون نگرانی از سیم کشی آن نصب کنید. گیت های اتوماتیک از طریق ارسال اطلاعات به موتور عمل میکنند. اگر کد صحیح باشد، درب باز و بسته میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست