سیستم های حمل و نقل هوشمند انواع مختلفی از راه حل های کنترل ترافیک تا تعمیر و نگهداری جاده ها و نظارت بر محصولات دارد. یکی از این سیستم های هوشمند، گیت میله ای اتوماتیک است که در تمام کشورهای توسعه یافته دیده می شود. گیت میله ای اتوماتیک در بسیاری از پارکینگ های خودرو به چشم میخورد و مزایایی دارد که می توانید از آنها نصب بهره مند شوید. موارد زیر را بخوانید تا با مزایای این محصولات پیشرفته بیشتر آشنا شوید.

مسائل امنیتی گیت میله ای اتوماتیک

اولین مزیت اصلی گیت میله ای اتوماتیک، به مسائل امنیتی مربوط می شود. اگر می خواهید ورود و خروج به جایی را محدود کنید تا افراد و تجهیزات در امان باشند، گیت میله ای اتوماتیک ایده آل شماست. با توجه به این که هرکسی در هنگام ورود و خروج مجبور است خودرو خود را متوقف کند، ممیزی های امنیتی می تواند شخص به شخص یا از راه دور، از طریق دوربین مدار بسته انجام شود.
بسیاری از گیت میله ای اتوماتیک فقط به افرادی اجازه ورود می دهد که کد یا کارت در اختیار دارند. در واقع، وجود گیت میله ای اتوماتیک به تنهایی در بسیاری از مواقع به اندازه کافی اطمینان می دهد که ساختمان هدف سرقت، تروریسم یا رفتار ضد اجتماعی قرار نمی گیرد. این سیستم نه تنها منطقه ورود و خروج را امن می کند, بلکه به کارمندان و کارکنان حس امنیت و ایمنی واقعی می بخشد.

کنترل ترافیک

گیت میله ای اتوماتیک تردد وسایل نقلیه را به خصوص در هنگام اوج ترافیک بسیار خوب کنترل می کنند. برای مثال، اگر بخواهید ورود ماشین هایی که با سرعت کم حرکت می کنند و یا بار جا به جا می کنند را در به جاده اصلی محدود کنید, می توانید این گیت میله ای اتوماتیک را در جاده های فرعی بگذارید.
به همین ترتیب، اگر خطوط چندگانه جاده برای ورود به پارکینگ به یک لاین تقلیل یابد, گیت میله ای اتوماتیک کنترل ترافیک می تواند بسیار کمک کننده باشند. اساسا، برای آنها می توان طوری برنامه نوشت که هماهنگ با هم فقط اجازه عبور یک ماشین را در یک زمان بدهند تا جلوی تصادف را بگیرد.  این نوع سیستم های کنترلی بسته به نیازی که حس می شود, اغلب می تواند در کنار چراغ راهنمایی نصب شود.

کنترل پارکینگ

همانطور که اشاره شد، سیستم های گیت میله ای اتوماتیک تنها به افراد مجازی اجازه ورود می دهد که از مزیت امنیتی برخوردار باشند. یکی دیگر از مزایای این محصول این است که می تواند مانع ورود افرادی شوند که می خواهند از امکانات پارکینگ شما بدون مجوز استفاده کنند. البته، بسیاری از پارکینگ های عمومی دستگاه های “پرداخت و نمایش” دارند، اما همیشه افرادی هستند که از زیر پرداخت هزینه در می روند.
با نصب گیت میله ای اتوماتیک ، از ورود موتور سوارانی که قبلا از پارکینگ های شخصی به راحتی استفاده می کردند، جلوگیری می شود. علاوه بر این، افرادی که مجوز ورود دارند, راحت تر می توانند جای پارک پیدا کنند و دیگر نیاز به استخدام مامور پارکینگ برای گشت زنی منظم پارکینگ نیست. در نهایت، نصب این سیستم از همان ابتدا هزینه های زیادی را کم می کند.

بیشتر بخوانید:  گیت اتوماتیک و سیستم کنترل ورود و خروج

انعطاف پذیری

گیت میله ای اتوماتیک مدل های متنوعی دارند و می توانند با توجه به نیاز شما برنامه نویسی شوند. بنابراین، با نصب آن در پروژه های مختلف می توانید از مزایای آن بهره مند شوند. این سیستم ها فقط برای پارکینگ های عمومی کاربرد ندارند, بلکه مالکین خصوصی و بسیاری از انواع شرکت ها از آن بهره می برند. برای مثال، گیت میله ای اتوماتیک فقط به وسایل نقلیه مجوزدار اجازه ورود به یک مسیر اختصاصی می دهد و از عبور سایر وسایل جلوگیری می کند. نصب این سیستم ها در جاده هایی که فقط ساکنان آن اجازه رفت و آمد دارند, بسیار مفید است. کد دسترسی موقت به پارکینگ, در صورت لزوم, می تواند در اختیار ماشین هایی که اجازه پارک دارند, قرار گیرد.

تکنولوژی خواندن شماره پلاک را فراموش نکنید. برای مثال، در صورتی که پارکینگ شما در یک ساعت اول, رایگان است، داشتن شماره پلاک ماشین هایی که ورود و خروج می کنند, ضروری است. با نصب گیت میله ای اتوماتیک , خودروها توقف می شوند تا دستگاه شماره پلاک آن ها بخواند. علاوه بر این, هزینه پارکینگ را میتوان از طریق دستگاه های پرداخت که با گیت میله ای اتوماتیک کاملا هماهنگ است, به صورت نقدی یا کارتی پرداخت کرد.

در نهایت، لازم به ذکر است که گیت میله ای اتوماتیکمدرن را می توان برای اهداف امنیتی با یک سیستم جریان ترافیکی هماهنگ کرد تا نسبت به زمانبندی چراغ راهنما, ماشین بیشتری عبور کند یا زمانی که ناامن است تردد ماشین ها کم شود. تمام یا برخی از این فن آوری ها را می توان در کنار هم قرار داد و یک می توانند با یکدیگر برای ارائه نهایی در کنترل دسترسی استفاده شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست