کلید لمسی هوشمند جهت ایجاد یک ارتباط سریع و مدرن در یک خانه هوشمند وی طراحی شده است. از این رو می تواند پاسخگوی نیازها و فرمان های متفاوت کاربران باشد. کلید لمسی علاوه بر اینکه بسیار کارآمد بوده، کار کردن با آن نیز آسان است، متناسب با دکوراسیون های مختلف منجر به ایجاد زیبایی در خانه شما می گردد.تکنولوژی ساخت کلیدهای لمسی بصورتی است که به علت عبور جریان ثابت از حسگرها دارای قدرت تفکیک بالایی می باشد. از مزایای بهره گیری از کلید لمسی برخورداری از طول عمر مفیدتر به نسبت کلیدهای معمولی است که عدم استفاده از قطعات مکانیکی در تکنولوژی ساخت این کلیدها موجب این امر شده است.

کلیدهای لمسی هوشمند مختص به منازل، امکان کنترل سیستم روشنایی در بخش های مختلف منزل را فراهم می­ آورند. این فناوری می­تواند سیستم های روشنایی تمام نواحی منزل را بصورت جداگانه یا همزمان و بدون هیچ­گونه اختلال یا بی نظمی، روشن و خاموش کند. به عنوان مثال، شما می­توانید نور چراغ های اتاق نشیمن، اتاق خواب، آشپزخانه و حمام را با هم یا بصورت جداگانه تحت کنترل داشته باشید. پنل های لمسی، هم اکنون با سیگنال های خروجی متفاوت در بازار در دسترس هستند؛ به گونه ای که بٌرد کنترل در هرکدام از آنها با دیگری متفاوت است. به رغم آنکه این ابزارها با سیگنال RF طراحی شده اند و با یک دیمِر با گیرنده  سیگنال RF تطابق یافته اند، اما از فاصله ای بالغ بر بیش از بیست متر میتوانند سیستم روشنایی را کنترل نمایند. این ابزارها با سیگنال هایی طراحی شده اند که کارکرد آنها مستلزم وجود اتصال سیمی با دیمر است (مثل DMX, 0-10V یا DALI) ؛ با این وجود، امکان کنترل سیستم روشنایی از فواصل بیشتر نیز وجود دارد. برای کنترل سیستم روشنایی منازل، سیگنال RF کفایت می کند.

بیشتر بخوانید:  کلید هوشمند چیست؟ با روش جدید روشن کردن خانه‌تان آشنا شوید

امتیازات استفاده از کلیدهای لمسی هوشمند

بزرگترین امتیاز کلیدهای لمسی هوشمند ، کارکرد ساده و آسان آنهاست؛ بطوری که شما صرفاً با لمس دستگاه میتوانید از آن استفاده کنید. تمام کارکردهای این فناوری، از جمله روشن/ خاموش کردن چراغ ها، تغییر نور چراغ ها و تنظیم رنگ آن ها، صرفاً با یک لمس ساده امکان پذیر است. بطور معمول، کلیدهای تنظیم نور مجهز به اینترفیس لمسی، دارای آیکون ها یا نمادهای تصویری برای هر عملکرد هستند و کاربر میتواند به سادگی از آن ها استفاده کند.

این کلیدها دارای یک پنل لمسی شیشه ای بسیار حساس هستند که به کاربر امکان میدهند نور منزل را به دقت و سرعت تنظیم نماید. استفاده از تکنولوژی پوشش پنل شیشه ای به جای پلکسی افزون بر دارا بودن خاصیت ضدخش، موجب انتقال بهتر و سریع تر واکنش لمس کاربران می گردد.

با استفاده از این دستگاه، نور منزل به آرامی و بدون اختلال (سوسو زدن) روشن/ خاموش یا کم/ زیاد خواهد شد. در ساخت برخی از کلیدهای لمسی از نور LED تحت عنوان(night light) بهره گیری شده و موقعیت این LED ها در صفحه نمایش کلید در نظر گرفته شده است. هدف از قرار دادن این آپشن علاوه بر بحث زیبایی شناسی داشتن دید مناسب در تاریکی می باشد.

کلیدهای لمسی هوشمند مختص به منازل، نه تنها برای ال. ای. دی. های مونوکروم طراحی شده اند، بلکه از ال. ای. دی. های دورنگ (رنگ گرم و رنگ سرد) نیز پشتیبانی میکنند. در زمان کم/ زیاد و روشن/ خاموش کردن لامپ های مونوکروم، شما میتوانید صرفاً با استفاده از یک دستگاه کنترل گر، چند دیمر را در نقاط مختلف منزل بطور همزمان کنترل نمایید. بعلاوه، در زمان کنترل چراغ های دورنگ نیز امکان تنظیم دمای رنگی و میزان نور چراغ در اختیار شما خواهد بود و شما میتوانید صرفاً با لمس یک آیکون، کارکرد موردنظر را از دستگاه بگیرید. برای کنترل و تنظیم نور لامپ های RGB/ RGBW نیز کارکردهای متعددی درنظر گرفته شده است که از میان آنها مشخصاً میتوانیم به تنظیم تن رنگی چراغ های RGB و کنترل الگوی نور اشاره کرد؛ البته امکان تنظیم میزان نور و روشن/ خاموش کردن چراغ نیز بطور پیش فرض برای این نوع چراغ ها تعریف شده است.

کلید های لمسی علاوه بر شیوه ی لمس مستقیم پل ها می توانند توسط ریموت کنترل و یا در خانه هوشمند، از روی مانیتور لمسی قابل دسترسی باشند.

کلید های لمسی قابلیت برنامه پذیری دارند، بنابراین می توان برای هر یک از پل ها، اجرای چندین دستور العمل را در نظر گرفت.

رنج گسترده ای از ولتاژهای مصرفی در تکنولوژی ساخت انواع کلیدهای لمسی وجود دارد که متناسب با شرایط پروژه می توان از آن بهره برد.

یکی از ویژگی هایی که موجب گسترش کاربردی این محصول می گردد، سهولت در نصب و اجرای آن با استفاده از قوطی های سنتی موجود در بازار می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست