در سال‌های اخیر قفل‌های بدون کلید و قفل های الکترونیکی حسابی درمیان صاحب‌خانه‌ها محبوب شدند. این قفل‌ها در ابتدا برای بکار رفتن از داخل اتومبیل و سیستم باز کردن در از راه دور طراحی شده بودند، اما اکنون باموفقیت تمام برای کاربرد درب خانه‌ها هم ساخته شده‌اند.

دلایل بسیاری می‌تواند وجود داشته باشد که استفاده از قفل های الکترونیکی و قفل‌های بدون کلید را توجیه کند، ولی در عین حال خطرات مربوط به این نوع سیستم راهم باید در نظر گرفت، بیایید برخی از مزایا و معایب این محصول جدید را بررسی کنیم تا ببینیم کدام کفه ترازو سنگین‌تر است.

مزایای قفل‌های بدون کلید

یکی از مزایای اصلی قفل‌های بدون کلید آنست که لازم نیست با خودتان کلید را اینور و آنور ببرید. پس دیگر لازم نیست نگران گم کردن کلید خود باشید و یا زمان زیادی را دم در صرف گشتن به دنبال آن کنید. درنتیجه دیگر حتی لازم نیست یک کلید یدک خارج از خانه مخفی کنید. یادتان باشد اکثر دزدان منازل با علم به این قضیه در گوشه و کنار در ورودی به دنبال کلید یدک می‌گردند.

یکی دیگر از مزایای قفل های الکترونیکی آنست که حتی در نبودتان هم می‌توانید در را برای مهمانان ناخوانده باز کنید. یعنی دیگر نیاز نیست کلید یدک بسازید تا به نگهبان سگ‌تان، کارگر منزل یا مهمان‌تان بدهید. فقط باید به آن افراد کد مناسب را برای سیستم و ورود به منزل بدهید.

با وجود این سیستم در خانه، می توانید متوجه شوید دقیقا چه زمانی و چگونه چه کسانی برای دسترسی ورود به خانه‌تان تلاش کردند. این ویژگی باعث می‌شود مطمئن شوید که خانه کاملا امن و امان است.

بیشتر بخوانید:  5 مزیت اصلی قفل‌ الکترونیکی با امنیت بالا HSEC

 

مزایای قفل های الکترونیکی

راحتی: خیال‌تان از بابت باز کردن در بخصوص مواقعی که مثلا بار سنگین در دست دارید راحت خواهد بود، چون بدون نیاز به گشتن دنبال کلید در به راحتی باز خواهد شد.

گم کردن کلید: با داشتن قفل الکترونیکی دیگر لازم نیست نگران گم کردن کلید باشید.

ایمنی کودک: با وجود چنین قفل‌هایی از بابت ماندن بچه‌های کوچک در خانه هم مطمئن‌تر خواهید بود چون این قفل‌ها قابلیت محافظت در برابر کودکان دارند.

 

معایب قفل های الکترونیکی بدون کلید

درست است مزایای بسیاری برای کاربرد سیستم قفل الکترونیکی در خانه وجود دارد، اما برخی نکات مهم دیگر را هم باید در نظر بگیرید. درست است سیستم‌ قفل‌های بدون کلید به طور کلی امن هستند و طوری طراحی شدند که درصورت ورود چندباره کد نادرست هشداری به پلیس یا مقامات دیگر بفرستد، اما این امکان وجود دارد که فردی کد ورودی خانه‌تان را حدس زده و یا هک کرده باشد.

بعلاوه درست همانطور که ممکن است کلید‌های‌تان را فراموش کرده یا جا گذاشته باشید، این امکان هم وجود دارد که رمز عبور دسترسی به سیستم ورودی را فراموش کنید و پشت در بمانید. شاید استفاده از یک کد کاملا تصادفی و کمی پیچیده البته نه در حدی پیچیده که فراموش کنیدبه نظر منطقی‌تر باشد، اما انتخاب‌های ساده مثل تاریخ تولد یا اعداد ساده و تکراری را کنار بگذارید.

نکته منفی نهایی درمورد قفل های الکترونیکی بدون کلید عدم کارکرد درست سیستم‌های الکتریکی در صورت خرابی یا قطع برق است. درصورت وقوع چنین مشکلی ممکن است مجبور شوید کل زمان قطی برق را پشت در بمانید و یا در خوب قفل نشود و باز بماند. البته خوشبختانه، اکثر سیستم‌ها مجهز به پشتیبان باتری برای ایجاد امنیت در چنین زمانی هستند.

بیشتر بخوانید:  5 امتیاز شگفت انگیز استفاده از سیستم قفل درب هوشمند

معایب قفل های الکترونیکی

هک شدن: نگرانی اصلی درمورد قفل های الکترونیکی احتمال هک شدن سیستم قفل از سوی هکرهای کامپیوتری است. البته اکثر شرکت‌هایی که این قفل‌ها را نصب می‌کنند، راهکارهای امنیتی کافی برای به حداقل رساندن این خطر را بکار می‌برند.

پارازیت: یک سیستم معیوب ممکن است باعث ایجاد پارازیت بر روی کل سیستم امنیتی و تضعیف آن شود، البته چنین اتفاقی به ندرت رخ می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست