تقریبا 30 درصد از آمریکایی ها حداقل یک محصول خانگی هوشمند دارند، و پارک اسوشیتز گزارش می دهند که تا سال 2020، نیمی از منازل ایالات متحده، خانه های هوشمند خواهند بود. حتی اگر اتوماسیون خانگی در حال تبدیل شدن به جریان اصلی باشد، هنوز هم سردرگمی و نگرانی های بسیاری پیرامون تکنولوژی وجود دارد. در واقع اغلب از ما پرسیده می شود که یک خانه هوشمند دقیقا چیست؟ و آیا شروع به کار با اتوماسیون خانگی سخت است؟ اگر سوالاتی مشابه دارید، این راهنمای اتوماسیون خانگی برای مبتدیان را باید مطالعه کنید.

ما در این راهنمای اتوماسیون خانگی، یک خانه هوشمند (کامل با یک تور مجازی) را تعریف خواهیم کرد، توضیح خواهیم داد که چگونه محصولات هوشمند مناسب را برای سبک زندگی خود انتخاب کنیم و پنج دستگاه هوشمند عالی را برای مبتدیان در اتوماسیون خانگی پیشنهاد خواهیم داد. مطمئن باشید، دستیابی به یک خانه هوشمند راحت تر از آنچه فکر می کنید است.

یک خانه هوشمند چیست؟

هیچ تعریف قابل استنادی از یک خانه هوشمند وجود ندارد، اما به طور کلی، خانه ای است که برای اتوماسیون (بطور خودکار عمل کردن) و کنترل سیستم های منزل مانند ترموستات ها، روشنایی، دوربین های امنیتی و غیره، مجهز به دستگاه های هوشمند است. مزایای یک خانه هوشمند شامل همه چیز از صرفه جویی انرژی و هزینه تا افزایش امنیت و راحتی می باشد.

دستگاه های خانگی هوشمند را می توان از طریق یک اپلیکیشن بر روی تلفن هوشمند یا رایانه خود، از راه دور مدیریت کرد و بسیاری از آنها با استفاده از دستیارهای دیجیتال مانند سیری (Siri) و الکسا (Alexa)، به دستورات صوتی پاسخ دادند. دستگاه های هوشمند اغلب از طریق پروتکل هایی مانند Z-Wave و ZigBee برای ایجاد یک شبکه اتوماسیون خانگی با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند.

چگونه می توانم اتوماسیون خانگی را شروع کنم؟

بسیاری از مردم می خواهند از مزایای اتوماسیون خانگی هوشمند لذت ببرند، اما آنها مطمئن نیستند که چه محصولات را خریداری کنند. این مسئله، با توجه به تعداد گیج کننده دستگاه های هوشمند در بازار، و اینکه هر یک ادعا می کنند که بهترین هستند، قابل درک است.

ما این فرایند چهار مرحله ای را توسعه دادیم تا به شما کمک کنیم که دستگاه های هوشمند مناسبی که برای سبک زندگی تان مناسب است را انتخاب کنید.

مرحله 1: سطح فناوری خود را تعیین کنید

با نحوه کار اتوماسیون خانگی آشنا شوید و سپس متوجه می شوید که برخی از دستگاه های هوشمند، نسبت به دیگر دستگاه ها نیاز به مهارت های فنی بیشتری دارند. اگر شما به طور ویژه ای در تکنولوژی زرنگ نیستید، به دستگاه های هوشمند پایه که حسی بوده و استفاده از آن ها آسان هستند، مانند محصولات برجسته شده در زیر، تکیه کنید.

مرحله 2: تصمیم بگیرید چقدر می خواهید هزینه کنید

دستگاه های هوشمند در همه قیمت ها از مقرون به صرفه تا بسیار گران قیمت یافت می شوند، بنابراین قبل از اینکه جلوتر بروید، تصمیم بگیرید که با صرف چه هزینه ای راحت خواهید بود.

مرحله 3: دستگاه اتوماسیون خانگی خود را با نیازهای منحصر به فردتان تطبیق دهید

به خاطر داشته باشید که همه افراد متفاوت هستند، بنابراین ابزار هوشمندی که همسایه شما به آن قسم می خورد، ممکن است برای شما مفید نباشد. هنگام انتخاب یک دستگاه هوشمند، سبک زندگی خود را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر شما پدر و مارد خانه دار هستید، ممکن است امنیت اضافی یک آیفون هوشمند را بخواهید.

مرحله 4: قبل از خرید کاملا در مورد محصولات تحقیق کنید

هنگامی که شما در مورد اینکه چه ابزارهای اتوماسیون خانگی دارای بهترین تناسب با سطح تکنولوژی، بودجه و سبک زندگی شما هستند، ایده ای دارید، تحقیق خود را انجام دهید. قبل از خرید یک دستگاه هوشمند، نظرات مشتریان، راهنماهای خریداران و بررسی های مستقل را بخوانید.

بیشتر بخوانید:  هر آنچه که باید در رابطه با تکنولوژی خانه های هوشمند بدانید - بخش اول

کدام دستگاه های هوشمند برای مبتدیان اتوماسیون خانگی بهترین هستند؟

لازم نیست شروع به کار با اتوماسیون خانگی پیچیده یا گران قیمت باشد. همه این ابزارهای هوشمند توصیه شده توسط SafeWise ، کاربر پسند هستند و برخی از آنها هزینه کمتری نسبت به سایرین دارند .

نورپردازی هوشمند

لامپ هوشمند A19 سفید Philips Hue (فیلیپس هیو)

یکی از ساده ترین و ارزان ترین روش های شروع اتوماسیون خانه، با لامپ های هوشمند است و Philips Hue یکی از بهترین برندهاست. این لامپ یک نور ملایم، سفید و قابل تنظیم را ارائه می دهد که منتقدین آن را تحسین می کنند و هنگامی که به هاب پل فیلیپس هیو (Phillips Hue Bridge) متصل می شود، با الکسا کار می کند.

ترموستات هوشمند

ترموستات Nest Learning، نسل سوم

ترموستات Nest Learning به Wi-Fi متصل می شود، که به شما این امکان را می دهد که آن را به درستی از گوشی هوشمند، تبلت یا رایانه خود کنترل کنید. همچنین با Alexa و Google Home کار می کند. یکی از محبوب ترین ویژگی های این دستگاه اتوماسیون خانگی محبوب این است که خودش تنظیمات و برنامه های درجه حرارت دلخواه شما را در حدود یک هفته یاد می گیرد. Nest همچنین زمانی که هیچ کس در خانه نیست، دمای خود را پایین می آورد، که به شما کمک می کند هزینه های انرژی را کاهش دهید.

Nest یکی از شش ترموستات هوشمند برتر ما در سال 2017 است. برای مطالعه یک بررسی دقیق در مورد Nest و سایر عملگر های درجه بالا، از راهنمای خریدارهای ترموستات های هوشمند ما مشورت بخواهید.

آیفون هوشمند

آیفون ویدیویی با قابلیت Wi-Fi  Ring

آیفون های هوشمند به شما اجازه می دهد تا بدون باز کردن درب ، متوجه شوید چه کسی پشت درب است، که نه تنها راحتی را به زندگی شما اضافه می کند، بلکه به حفظ امنیت شما نیز کمک می کند. در میان آیفون های توصیه شده توسط SafeWise، Ring با ویژگی هایی مانند صوت دو طرفه، حسگر حرکت، و دید در شب، در صدر لیست قرار دارد.

مطابق یک مطالعه از سوی گروه  NPD، آیفون های هوشمند یکی از محبوب ترین دستگاه های هوشمند برای خانه است. اگر آماده اید که با این گرایش روبه رو شوید، راهنمای خریداران آیفون های هوشمند ما را مطالعه کنید تا نحوه مقایسه بهترین برندها را بیاموزید.

پریزهای هوشمند مقرون به صرفه و با راحتی استفاده بسیار، مانند Belkin WeMo به شما اجازه می دهد که هر نوع دستگاه یا وسیله الکترونیکی را به یک دستگاه هوشمند تبدیل کنید. از طریق یک اپلیکیشن، شما می توانید برای لوازم خود زمان سنج تنظیم کنید، زمان روشن یا خاموش شدن چراغ ها را برنامه ریزی کنید، و غیره. ما همچنین قدردانی می کنیم که کلید Belkin WeMo دارای “حالت از دور” (away mode) است که باعث می شود زمانی که کسی در منزل حضور ندارد، به نظر برسد که چنین نیست.

اگر قصد خرید یک پریز برق هوشمند را دارید، ابتدا راهنمای خریداران پریز هوشمند ما را مطالعه کنید تا با ویژگی های مشترک آشنا شوید.

قفل های هوشمند

قفل هوشمند Kwikset Kevo

یک قفل هوشمند یک سرمایه گذاری عالی در ایمنی خانواده و اتوماسیون خانگی شما است. قفل Kwikset Kevo به شما اجازه می دهد کارهایی مانند باز کردن درب از گوشی هوشمندتان، دیدن اینکه درب را قفل یا باز کرده و ارسال کلیدهای الکترونیکی مهمان را انجام دهید. برای حفاظت بیشتر، استفاده از یک قفل هوشمند در کنار یک سیستم امنیت خانه مورد تایید SafeWise را در نظر بگیرید.

انواع مختلفی از قفل درب الکترونیکی وجود دارد. راهنمای خریداران قفل های هوشمند ما توضیح می دهد که هر نوع چگونه کار می کند و طیفی از قفل های توصیه شده توسط SafeWise را پیشنهاد می دهد.

راه های زیادی برای اتوماسیون خانگی شما وجود دارد، بنابراین آسان است که کنترل خود را از دست دهید و به طور بالقوه دستگاه های هوشمندی را که لازم ندارید، خریداری کنید. ما توصیه می کنیم آهسته شروع کنید. یک یا دو دستگاه هوشمند ما را خریداری کنید و همزمان که با تکنولوژی اتوماسیون خانه احساس راحتی پیدا می کنید، خرید دیگر محصولات هوشمند را در نظر بگیرید. قبل از آنکه متوجه شوید، در یک خانه هوشمند قرن بیست و یکم زندگی خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست