ما به خوبی میدانیم که در اکثر حوادث سرقت یا تهاجم به منزل، مجرمان از طریق درب های اصلی به منزل وارد میشوند. گاهی از اوقات، هدف مهاجمان، افرادی هستند که تنها در منزل مانده اند. درب بازکن های تصویری ، ابزارهایی ساده به نظر میرسند؛ اما از جمله ارکان های مهم و ضروری در سیستم های امنیت خانگی به شمار می آیند. این ابزارها، صرفاً محدود به سلبریتی ها، سرمایه داران یا طبقه ی خاصی از جامعه نیستند. تمام افرادی که قصد حفظ امنیت خانواده شان را دارند، میتوانند درب بازکن های تصویری در مقابل درب منزل خود نصب کنند تا به مراجعان اشراف داشته باشند.

درب بازکن های تصویری به ساکنان منازل این امکان را میدهند تا بدون برقراری هرگونه تعامل فیزیکی با مراجعان، در کمال امنیت و آرامش با آنها صحبت کنند.

امروزه، انواع و اقسام درب بازکن های تصویری به بازار عرضه شده اند و قیمت ها آنها برحسب مشخصات و ویژگی هایشان تفاوت دارد. زمانیکه به منظور خرید یک درب بازکن تصویری به بازار مراجعه میکنید، باید فاکتورهای خاصی را در تصمیم گیری خود لحاظ کنید.

دوام و پایداری

بلندگو و دوربینی که خارج از خانه و مقابل درب ورودی نصب میشوند، باید ضدآب و درمقابل تغییرات جوی، مقاوم باشند.

لنز دوربین نیز باید در داخل یک محفظه ی محافظ قرار داشته باشد؛ به گونه ای که کسی نتواند روی آن خَش بیاندازد یا با اسپری رنگ، آن را بپوشاند.

جعبه ی دوربین نیز باید پوشیده باشد و تحت محافظت قرار گیرد. یعنی دوربین باید درون محفظه ای باشد که دربرابر ضربات سخت مقاومت کند.

دوربین باید مجهز به یک سیستم هشداردهنده باشد که در زمان تلاش افراد برای ازکارانداختن و تخریب سیستم امنیتی، صاحب خانه را در جریان قرار دهد.

امنیت

 درب بازکن های تصویری باید مجهز به سیستم دید در شب باشند تا در زمان تاریکی نیز امنیت شما را تأمین کنند.

درب بازکن های تصویری باید بتوانند در تمام شرایط نوری، تصاویر واضح نشان دهند.

درب بازکن های تصویری باید مجهز به یک سیستم مخابره ی دوسویه باشند تا صاحب خانه بتواند بدون رویارویی فیزیکی با مراجع، با وی گفتگو کند.

درب بازکن های تصویری باید یک بازه ی پوشش دهی معقول داشته باشد (تا یک فاصله ی معقول، تصاویر را واضح نشان دهد)؛ بدین ترتیب شما میتوانید نواحی گسترده تری را تحت پوشش داشته باشید.

دستگاه درب بازکن های تصویری باید مجهز به سیستم ارتباط تصویری و غیرتصویری باشد؛ به گونه ای که اگر کارکرد دوربین مختل شد، شما بتوانید بصورت صوتی با مراجعان گفتگو کنید.

نکات ایمنی درباره ی درب بازکن های تصویری

اگر اقدام به نصب یک درب بازکن های تصویری در منزل خود کرده اید، میتوانید با مراجعه به نکات زیر بهترین بازده را از آن بدست آورید.

هرگاه یک نفر به درب منزل شما مراجعه کرد، پیش از باز کردن درب، تصویر او را از طریق درب بازکن مشاهده کنید و با ایشان گفتگو نمایید؛ و این رفتار را تبدیل به یک عادت نمایید.

اگر شخص، به جای زنگ زدن، به در ضربه زد، از ایشان بخواهید که زنگ را به صدا درآورد تا بتوانید از طریق درب بازکن های تصویری با ایشان صحبت کنید. درصورتی که ایشان اصرار به گفتگوی حضوری و رو در رو داشت، زنگ هشدار را به صدا درآورید و وی را تهدید کنید که به پلیس خبر خواهید داد.

به مراجعین روزانه، مثل خدمتکار آموزش بدهید که در زمان مراجعه به منزل، نخست از طریق درب بازکن های تصویری خودشان را معرفی کنند.

به کودکان خود نیز همین آموزش ها را ارائه دهید.

اگر تصور میکنید که شخص پشت درب در حال پنهان کردن یک شیء است، از او بخواهید که آن شیء را به شما نشان دهد. صرفاً در صورتی که از شخص مقابل مطمئن هستید، درب را باز کنید.

بدین نکته توجه داشته باشید که کارکرد و وظیفه ی درب بازکن های تصویری ، حفاظت و تأمین امنیت شماست. بنابراین، از تمام امکانات آن استفاده کنید.

این ابزار اگر به درستی و با هوشمندی مورد استفاده قرار گیرد، امنیت کامل را برای خانواده تان را به ارمغان خواهد آورد. حتی اگر در منزل حضور ندارید، این سیستم می تواند سوابق مراجعه ی افراد به منزل تان را ذخیره کند تا شما متعاقباً پس از برگشت به منزل آنها را بررسی کنید.

بیشتر بخوانید:  توصیه هایی برای مراقبت از منزل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست