در زمان‌های قدیم مردم برای آن که از وجود کسی در پشت درب منزلشان آگاه شوند از وسایلی مانند کوبه و آویز یا گاهی پرتاب سنگ استفاده میکردند. کوبه‌ها این امکان را به صاحب خانه می‌دادند تا بداند شخصی که پشت درب است زن است یا مرد اما با این وجود باز هم امکان تشخیص دوست از دشمن و مزاحم وجود نداشت.

با پیشرفت علم و تکنولوژی و صنعت در این زمینه، درب بازکن های صوتی روانه بازار شدند و امکان شنیدن صدای شخص پشت درب را برای صاحب خانه فراهم کردند اما همچنان آن طور که باید امنیت را فراهم نمی‌کردند .

با رواج پیدا کردن انواع درب بازکن تصویری ، امنیت شکل تازه ای به خود گرفت که از طریق آنها امکان باز کردن درب ، مشاهده شخص پشت درب و شنیدن صدای او برای صاحبان خانه امکان پذیر شد .

درب بازکن تصویری دارای یک دستگاه در خارج از ساختمان و یک یا چند پنل در داخل منزل است. زمانی که کسی دکمه زنگ آن را میفشارد شما از داخل منزل قادر به صحبت کردن و دیدن او هستید و می‌توانید بدون آن که به درب منزل مراجعه کنید، درب را باز کنید. تمامی درب بازکن های تصویری از اجزایی مانند مانیتور داخل منزل (گوشی)، ترانس (یا همان منبع تغذیه)، دوربین، بلندگو مدار خبر، مدار مکالمه و مدار درب بازکن تشکیل می‌شوند.

مزایای استفاده از درب بازکن تصویری

در این قسمت شما را با تعدادی از مزایای درب بازکن تصویری آشنا خواهیم کرد .

  • کنترل از راه دور: می‌توانید بدون مراجعه به درب منزل تصمیم بگیرید که واقعا لازم است درب را باز کنید یا نه. گاهی فروشندگان برای تبلیغ محصول خود به درب منازل می‌آیند و علاوه بر این که وقت شما را می‌گیرند، شما را در تنگنا برای خرید چیزی که لازم ندارید نیز قرار می‌دهند . با استفاده از درب بازکن تصویری می‌توانید اگر علاقه‌ای به خرید از آن ها ندارید به راحتی بگویید ” نه ، ممنون ” و نیازی نیست که با آنها رو در رو صحبت کنید.
  • قابلیت تبدیل به دوربین امنیتی: در کنار تمام مزیت‌های ابتدایی درب بازکن تصویری میتوان به این موضوع اشاره کرد که این دستگاه با نصب یک اپلیکیشن ساده قابلیت تبدیل شدن به دوربین امنیتی را نیز دارد. در این صورت علاوه بر زمانی که شما خانه هستید، در زمان غیبت شما نیز می‌تواند تصاویر را ضبط کند تا علاوه بر این که از آمدن شخصی به خانه خود آگاه می‌شوید، رفت و آمدها را نیز می‌توانید کنترل کنید.
  • امنیت فرزندان: اگر در منزل، فرزند کوچکی داشته باشید، این درب بازکن می‌تواند تا حد زیادی شما را از در امان بودن فرزندتان آسوده خاطر کند. گاهی نیز بچه‌ها به علت شور و شوق زیادی که نسبت به زنگ درب نشان می‌دهند، ممکن است بدون اطلاع شما به سمت درب ورودی بدوند و آن را باز کنند که این کار می‌تواند آنها و شما را در موقعیت خطرناکی قرار دهد . با نصب درب بازکن تصویری این فرصت به شما داده می‌شود تا قبل از باز کردن درب کمی فکر کنید.
  • زاویه دید وسیع: با درب بازکن های تصویری که دارای گستره دید وسیعی هستند می‌توانید در صورتی که شخصی قصد آزار شما را دارد و در کنار درب پنهان شده است را مشاهده کنید و به راحتی درب را به روی او باز نکنید.

معایب استفاده از درب بازکن تصویری

تعدادی از مزایای درب بازکن تصویری را بیان کردیم اما قطعا هر چیزی ایرادات خود را نیز دارد.

به طور مثال :

  • قیمت نسبتا بالا: بسیاری از مردم در خرید و نصب درب بازکن تصویری به علت قیمت نسبتا بالایش دچار شک و تردید می‌شوند و به نسبت هزینه‌ای که می‌کنند تصمیم‌گیری برای انتخاب نوع درب بازکن برایشان دشوار می‌شود.
  • نصب دشوار: درب بازکن‌های معمولی به دلیل این که با باتری کار می‌کنند نصب بسیار راحت‌تری نسبت به درب بازکن تصویری دارند. در صورتی که درب باز کن فعلی شما با برق کار می‌کند ، نصب درب بازکن تصویری نیز برای شما راحت خواهد بود. اما اگر محل نصب درب بازکن شما مناسب نباشد، برای نصب درب بازکن تصویری باید از اول سیم کشی کنید که این مساله مقداری پیچیده و دشوار است .
  • هوشمندی گاهی دردسرساز است : اگر درب بازکن تصویری شما، هوشمند نیز باشد و احتیاج به شبکه اینترنت داشته باشد، مسایلی مانند فاصله دستگاه تا روتر و قدرت سیگنال وای فای شما نیز مهم خواهد شد که باعث پیچیدگی بیشتر کار می‌شود. البته که درب بازکن های تصویری در مدل‌های بی سیم نیز وجود دارند که مزیت‌های زیادی مانند قابل حمل بودن دارند که البته از نظر قیمتی در سطح بالاتری نسبت به درب باز کن‌ها با سیم قرار گرفته‌اند .

نکات مهم در خرید درب بازکن تصویرینکات مهم در خرید درب بازکن تصویری

اگر با توجه به نکات بالا، نسبت به خرید درب باز کن تصویری احساس نیاز کردید بهتر است حتما قبل از خرید موارد زیر را مد نظر قرار دهید، سپس هزینه کنید . امروزه با توجه به احساس نیازی که به این محصول می‌شود، سوالاتی نیز در باب خرید آن رایج است. چه نوع از درب بازکن تصویری برای خانه من مناسب است؟ به وجود چه نوع امکاناتی در آن باید توجه کنم؟ چقدر باید هزینه کنم؟ چند مدل درب بازکن تصویری وجود دارد؟ چه شرکت‌هایی در این عرصه به نام و شناخته شده هستند؟

در این بخش، شما را با تعدادی از ویژگی‌هایی که می‌توانید از درب بازکن تصویری توقع داشته باشید آشنا می‌کنیم. سایر نکات بستگی به سلیقه شما خواهد داشت.

  • امکانات صوتی: پیش از خرید درب بازکن تصویری حتما امکانات صوتی آن را بررسی کنید زیرا یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین کارهای که شما می‌خواهید با درب باز کن انجام دهید ایجاد ارتباط صوتی با شخص پشت درب است.
  • منبع قدرت: حتما به این نکته توجه کنید که درب بازکن با باتری کار می‌کند یا برق . این نکته در زمان نصب درب بازکن بسیار حایز اهمیت است و در میزان پیچیدگی نصب بسیار تاثیر می‌گذارد.
  • گستره دید: تفاوت اصلی درب بازکن با چشمی‌های ساده درب منزل در گستره دید آنهاست که سطح امنیت را در خانه به میزان زیادی تحت تاثیر قرار می‌دهد. چشمی‌های درب دامنه دید محدودی دارند بنابراین در زمان خرید درب بازکن باید حتما به گستره دید آن دقت کنید تا دید وسیعی را در اختیار شما بگذارد.
  • وضوح تصویر: کیفیت تصاویری که می‌توانید از این درب بازکن‌ها دریافت کنید نکته بسیار مهمی است که برخی به آن توجه نمی‌کنند در صورتی که کیفیت تصاویر دریافتی از این دستگاه بسیار حائز اهمیت است. امروزه رزولوشن یا کیفیت تصاویر دریافتی از درب بازکن ها بین 480 تا 1080 مگاپیکسل است که طبیعتا در قیمت آن نیز موثر است، اما این هزینه سرمایه‌گذاری برای امنیت خود و چیزهای ارزشمند برای شماست.
  • دید در شب: احتمال ورود سارقین به منزل یا مزاحمت بسیار بیشتر از طول روز است. در فصل زمستان نیز که شب‌ها بسیار طولانی‌تر هستند. بنابراین کیفیت تصاویری که این درب بازکن ها در شب می‌گیرند بسیار مهم است. اگر درب بازکن تصویری شما بتواند در شب نیز تصاویر با کیفیتی در اختیارتان بگذارد، احساس امنیت خوبی را برای شما و خانواده‌تان فراهم خواهد کرد.
  • ذخیره سازی: بهتر است که درب باز کن تصویری دارای فضای ذخیره سازی برای ذخیره عکس‌ها و فیلم‌های گرفته شده باشد . درب بازکن ها معمولا تا 30 روز قابلیت حفظ فیلم‌ها را دارند و در صورت بروز مشکل یا حادثه از طریق آنها می‌توان پیگیری‌های لازم را انجام داد.
  • شکل ظاهری: اندازه و ابعاد درب بازکن بسیار مهم است. بهتر است آن را بر اساس درب بازکنی که در حال حاضر دارید خریداری کنید. اگر درب بازکن جدید از قاب مورد نظر شما بزرگتر یا کوچکتر باشد دردسر ساز خواهد شد. بنابراین، این نکته با آن که مهم به نظر نمی‌رسد، اما باید بسیار به آن توجه کرد. شرکت‌های تولید کننده درب بازکن های تصویری از این مهم آگاه‌اند و به همین دلیل درب بازکن ها در طرح‌ها و مدل‌های مختلفی در بازار وجود دارند.
  • داشتن ضمانتنامه: برای محصولات، انواع و اقسام ضمانتنامه‌ها وجود دارد. برخی از آنها برای مدت 2-3 سال محصول را گارانتی می‌کنند و برخی دیگر مادام‌العمر هستند. بعضی از آنها حتی دزدیده شدن محصول را نیز ضمانت می‌کنند و برخی دیگر شکستگی یا ایراد نرم‌افزاری را هم تحت پوشش قرار نخواهند داد. بنابراین قبل از خرید درب بازکن تصویری خود حتما ضمانتنامه آن را بررسی کنید.
  • قیمت محصول: گستره قیمت این محصول بسیار وسیع است و همین باعث سخت شدن انتخاب خواهد شد. قبل از آن که اقدام به خرید کنید لیست امکانات مورد نظرتان را که از درب بازکن تصویری خود میخواهید به همراه بودجه‌ای که حاضر هستید برای این کار هزینه کنید، بنویسید تا بتوانید بهترین انتخاب را مناسب با بودجه خود داشته باشید.
  • پشتیبانی: اگر تصمیم دارید که فوری یا حتی بعدها درب بازکن خود را هوشمند کنید باید در هنگام خرید آن بدانید که درب بازکن تصویری شما چه اپلیکیشن‌هایی را پشتیبانی می‌کند؟ آیا امکان اتصال به گوشی همراه را دارد؟ آیا امکان اعلام هشدار از طریق برنامه را دارد؟ پاسخ تمام این سوالات را پیش از انتخاب پیدا کنید، سپس خرید کنید.
  • سیستم تشخیص حرکت: گاهی افرادی به جهت مزاحمت یا سو قصد به درب منزل شما نزدیک شده‌اند. آن نوعی از درب باز کن تصویری که قابلیت تشخیص حرکت یا سنسور حرکت را داشته باشد می‌تواند به شما نشان بدهد که چه کسی پشت درب است. از بابت حرکت اشیا یا حیوان خانگی خود نیز نگران نباشید. برخی از این درب بازکن ها قابلیت تشخیص حیوان و اشیا از انسان را دارند و برای هر حرکتی به شما اخطار نخواهند داد.
  • جنس بدنه: بسته به این که شما کجا و در چه شرایط آب و هوایی زندگی می‌کنید، انتخاب درب بازکن تصویریتان نیز باید متفاوت باشد. یک جنس بدنه مقاوم خوب باید بتواند در هر شرایط آب و هوایی دوام بیاورد که تهیه چنین جنسی احتیاج به بودجه بالاتری نیز دارد. اگر بودجه شما محدود است می‌توانید درب بازکنی را انتخاب کنید که فقط مناسب اقلیم منطقه خودتان باشد تا زود خراب و مستهلک نشود.
  • مالکیت خانه: بله درست است! مالکیت خانه در تعیین نوع درب بازکن بسیار مهم است که هیچکدام از شما آن را جدی نمی‌گیرید و حتی به آن فکر نمی‌کنید. اگر شما خودتان مالک خانه هستید می‌توانید از هر دو نوع بی سیم و با سیم استفاده کنید. اما اگر مستاجرید درب باز کن بی سیم از 2 نظر برای شما بهتر است: اول آن که احتیاج به سیم کشی و تخریب درب خانه ندارید که بعدها مجبور به پرداخت خسارت شوید و دوم این که می‌توانید آن را در صورت جابه‌جایی با خود به خانه بعدی ببرید و دوباره هزینه‌ای برای خرید درب بازکن تصویری پرداخت نخواهید کرد.
  • نصب: اگر خودتان آدم فنی هستید و قصد دارید که درب بازکن تصویری را نصب کنید، حتما از فروشنده نحوه نصب آن را جویا شوید و اگر می‌خواهید فروشگاهی که از آن خرید کرده‌اید، آن را برای شما نصب کند حتما قبل از خرید در مورد نحوه نصب و هزینه آن از فروشنده سوالاتی بپرسید.

هیچ چیزی مهمتر از داشتن آگاهی و علم کافی برای محافظت از خانه، خانواده و اموالتان در برابر آسیب‌ها نیست. با استفاده از نکات ذکر شده در متن، انتخابی هوشمندانه داشته باشید و خانه و خانواده‌تان را از آسیب‌ها و خطرات احتمالی حفظ کنید.

چند برند معتبر موجود در بازار

حالا نوبت به آن رسیده که شما را با تعدادی از شرکت‌های مطرح دنیا و ایران در زمینه تولید درب بازکن تصویری آشنا کنیم تا در زمان خرید اطلاعاتی در موردشان داشته باشید و نام این شرکت‌ها به گوشتان خورده باش :

شرکت کوماکس

این شرکت به عنوان یکی از برندهای مطرح دنیا در بیش از 100 کشور شناخته شده است که در سال 1968 در کره آغاز به کار کرده است و از اولین سازنده‌ها و صادر کننده‌های درب بازکن است که امروزه در بیش از 15 کشور ثبت جهانی شده است.

شرکت ایران کوماکس

این شرکت نماینده انحصاری شرکت کوماکس در ایران است که در حدود 13 سال سابقه خدمت به مشتریان را دارد و خدماتی از جمله نصب و داشتن شماره سریال بر روی محصولات و امکان بررسی آنلاین این شماره سریال جهت اطمینان از اصالت کالا را به مشتریان خود می‌دهد.

شرکت سوزوکی

شرکت سوزوکی فعالیت خود در زمینه تولید درب باز کن های تصویری را در سال 1379 آغاز کرد که در ابتدا به عنوان یک شرکت تجاری و نماینده شرکت هایی مانند کماکس، نایس (محصول ایتالیا) و هیوندای آغاز کرد. سپس در سال 1389 اولین درب بازکن تصویری با نام برند خود یعنی سوزوکی را روانه بازار کرد.  تنوع بالای محصولات از ویژگی‌های این شرکت است.

شرکت سامسونگ

درب بازکن تصويري سامسونگ کره يکي از برترين برندهاي موجود در بازار ایران است. سامسونگ داراي کيفيت تصوير و شفافيت بسيار بالايي بوده و محصولات فوق العاده اي با طراحي و ساخت زيبا به بازار عرضه نموده است. ضمانت معتبر و خدمات پس از فروش گسترده، اين شركت را به عنوان يك پيشگام در ارائه خدمات و سرويس هاي ويژه به مشتريان خود، به همگان معرفي نموده است.کارایی بسیار بالا و دوام محصولات سامسونگ یکی از مشخصه‌های اصلی این محصول است.

شرکت ویدکس

پس از کوماکس کره که سالها سردمدار درب بازکن های تصویری خارجی با تنوع بسیار زیاد محصولاتش بوده است، چند سالی است که نوبت به برند ویدکس ایتالیا رسیده که با طراحی بسیار زیبا و مدرن و کیفیتی با استانداردهای اروپایی مورد توجه سازندگان و پیمانکاران قرار گرفته است. برند ویدکس توانسته نظر بسیاری از سازندگان پروژه های منطقه ۱ تهران که اغلب سازه‌هایی بسیار باکیفیت و متریال خاص و درجه ۱ استفاده می‌کنند را به خود جلب کند. تنها مسئله‌ای که ممکن است باعث کند شدن رشد این محصول ایتالیایی در بازار ایران شود قیمتهای بالای این محصول است.

تعداد زیادی از محصولات برند سامسونگ و ویدکس را می‌توانید از شرکت پیشروالکترونیک پایدار خریداری کنید. پیش از خرید حتما با کارشناس ما صحبت کنید و از مشاوره رایگان ما بهره‌مند شوید.

در کنار برندهای خارجی ، تعدادی برند ایرانی نیز وجود دارند که در بازار نام آن ها را زیاد خواهید شنید.

الکتروپیک

یکی از شرکت‌های ایرانی تولید کننده درب بازکن الکتروپیک است. این شرکت در سال 1364 به صورت کاملا ابتدایی و کارگاهی شروع به فعالیت کرد و ابتدا با تولید گوشی‌های صوتی یا درب بازکن های صوتی شروع کرد، سپس به مرور زمان با پیشرفت تکنولوژی و صنعت همراه شد و امروزه از تولیدکنندگان درب بازکن های تصویری و بسیاری محصولات دیگر نیز هست.  این شرکت امروزه به کشور هایی نظیر عربستان ، افغانستان ، کویت و عراق محصولات خود را صادر می‌کند .

تابا الکترونیک

این شرکت کار خود را با درب بازکن های تصویری سیاه و سفید آغاز کرد که این طرح اولیه شباهت بسیار زیادی به محصولات شرکت کوماکس داشت. با گذر زمان این شرکت نیز شروع به تولید محصولات جدید کرد و خود را با بازار روز وفق داد و توانست نام خود را در کنار سایر برندهای تولید درب بازکن تصویری ماندگار کند. نکته‌ای که این شرکت را بین مشتریانش محبوب می‌کند، این است که اولین شرکت ایرانی است که شروع به تولید درب بازکن های تصویری حافظه‌دار کرده است .

شرکت سیماران

سیماران از دیگر شرکت‌های تولید کننده وسایل حفاظتی منازل از جمله درب بازکن تصویری است که در کنار سایر رقبای ایرانی و خارجی خود در بازار رقیب خوبی محسوب می‌شود.

شرکت تکنما

این شرکت به نسبت سایر رقبای خود نوظهور محسوب می‌شود و در سال 1380 تاسیس شده است. در آن زمان با توجه به رقبای زیاد و به نامی که در زمینه تولید درب بازکن تصویری در ایران وجود داشتند، به نظر نمی‌رسید که این شرکت بتواند جایی برای خود باز کند اما امروزه یکی از برندهای معروف در زمینه درب بازکن تصویری به شمار می‌رود.

درب بازکن تصویری

نکات مهم جهت نصب درب بازکن تصویری

نصب درب بازکن‌های تصویری است که به 2 صورت انجام می‌شود:

  • نصب توسط تکنسین 2) نصب توسط خود خریدار

در زمان نصب درب بازکن تصویری ممکن است خطاهایی رخ دهد که موجب خرابی یا از کار افتادگی دستگاه شود.

ممکن است دستگاه به گونه‌ای نصب شود که بین پنل با دیوار فاصله افتاده باشد که این فاصله در زمان بارش برف و باران می‌تواند باعث راه یافتن آب به داخل دستگاه و در نهایت باعث سوختگی آن شود.

دیده شده که به دلیل نصب غیراصولی کیفیت تصاویر دریافتی از درب بازکن بسیار پایین بوده یا درب بازکن زاویه دید درستی به بیرون ندارد.

استفاده از سیم با ولتاژ نامناسب می‌تواند به دستگاه آسیب‌های جدی وارد کند.

تمام این اختلالات در صورتی رخ می‌دهد که فرد نابلد و غیر حرفه‌ای اقدام به نصب درب بازکن کند. بنابراین خواهشمندیم که حتی الامکان خودتان اقدام به نصب درب بازکن نکنید و از تکنسین بخواهید این کار را برای شما انجام دهد. در این صورت هم احتمال بروز خطا کمتر است و هم اگر خطایی صورت بگیرد به دلیل این که تکنسین دچار اشتباه شده است دستگاه شما شامل گارانتی خواهد شد. اگر هم از شخص ثالث (تکنسینی که از طرف شرکت طرف قرار دادتان نیامده است) نیز کمک گرفتید حتما توجه کنید که این کار می‌تواند باعث خارج شدن دستگاه از ضمانت نامه شود.

در این مقاله تلاش کردیم که شما را با تمامی نکاتی که در زمان خرید درب بازکن تصویری به آنها نیاز خواهید داشت آشنا کنیم و می‌توانیم به شما این اطمینان را بدهیم که خرید یک درب باز کن تصویری بهترین انتخاب برای حفظ امنیت شما و خانواده‌تان خواهد بود و بعد از نصب آن از خود خواهید پرسید که چرا زودتر به فکر نصب آن نیافتاده بودید؟

اگر با خواندن این مقاله نسبت به داشتن درب بازکن تصویری احساس نیاز کرده اید، می‌خواهید شما هم درب بازکن مناسبی برای منزل خود داشته باشید، انتخاب در میان تنوع زیاد محصولات برایتان دشوار است و کیفیت و قیمت برای شما مهم است، کارشناسان ما در شرکت پیشرو الکترونیک پایدار آماده پاسخ گویی به سوالات شما عزیزان و همچنین ارایه مشاوره در این زمینه به شما هستند. کافی است با ما تماس بگیرید تا بتوانید در خرید درب بازکن تصویری خود انتخابی آگاهانه داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست